Ελληνικός καφές στη χόβολη, τραχανάς, στραπατσάδα, γιαούρτι με θυμαρίσιο μέλι, κουλούρι Θεσσαλονίκης, οσπριάδα, αυγόφετες για πρωινό.
Και η «βασίλισσα» όλων, η μπουγάτσα, είναι κάποιες από τις γεύσεις που πρωταγωνίστησαν στην εκδήλωση προώθησης του ελληνικού πρωινού που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο αεροδρόμιο Μακεδονία.
Η ξεχωριστή αυτή εκδήλωση υλοποιήθηκε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού από τη Fraport Greece, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης και κατάφερε με τις παραδοσιακές τοπικές γεύσεις να εντυπωσιάσει τον ουρανίσκο πολλών ξένων τουριστών που ταξίδευαν σήμερα και τις δοκίμασαν.
Το ελληνικό πρωινό κερδίζει τις εντυπώσεις
«Είναι μία γιορτή σήμερα με ελληνικές γεύσεις και εξειδικευμένους στο ελληνικό πρωινό. Σήμερα είναι μια μεγάλη μέρα, είναι η μέρα του παγκόσμιου τουρισμού που η εταιρεία μας, η Fraport Greece αποφάσισε να γιορτάσει εδώ στη Θεσσαλονίκη όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο αεροδρόμιό μας», επισήμανε ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης Fraport Greece Γιώργος Βήλος και υπογράμμισε: «η επιλογή της Θεσσαλονίκης δεν είναι τυχαία, γιατί όπως γνωρίζουμε, έχει ενταχθεί στο δίκτυο πόλεων της UNESCΟ, ως δημιουργικός γαστρονομικός προορισμός και σήμερα με αυτή τη γιορτή που γιορτάζουμε εδώ και με τους επιβάτες και με τους συνεργάτες προωθούμε ένα μέρος αυτής της γαστρονομικής εμπειρίας που προσφέρει η Θεσσαλονίκη μέσω του ελληνικού πρωινού. Οφείλω και θέλω να ευχαριστήσω και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο αλλά και την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης για την επιτυχημένη διοργάνωση που θέλουμε να επαναλάβουμε και βέβαια και τα επόμενα χρόνια».
Αναφερόμενος ο ίδιος στην φετινή περίοδο είπε: «Η χρονιά φέτος για το αεροδρόμιο Μακεδονία είναι μια καλή χρονιά. Ανέκαμψε πλήρως σε σχέση με το 2019 και πλέον μπορούμε να λέμε ότι μπορεί να έχουμε και μια αύξηση της τάξης του 1% στο τέλος της χρονιάς σε σχέση με το 2019 ή αλλιώς πάνω από 20% σε σχέση με πέρυσι. Είναι σημαντικό αυτό με την έννοια ότι έχουμε πλήρη ανάκαμψη, ενώ απουσιάζουν σημαντικές αγορές όπως είναι της Ρωσίας, της Ουκρανίας και της Λευκορωσίας. Είδαμε ανάπτυξη από άλλες αγορές, όπως της Ιταλίας, αγορές από την Ελβετία, από τη Ρουμανία, την Πολωνία. Είδαμε κάποιες άλλες αγορές να ενισχύονται φέτος και αυτές κάλυψαν το κενό που δημιουργήθηκε από την απουσία των Ρωσόφωνων αγορών».
Ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης Fraport Greece έκανε γνωστό πως τρεις πτήσεις που πραγματοποιούνταν το καλοκαίρι θα συνεχιστούν φέτος το χειμώνα και είναι οι πτήσεις από Θεσσαλονίκη για την Τιφλίδα, τη Βαρκελώνη και το Κάιρο. Σημείωσε επίσης ότι μπορεί να προκύψουν και κάποιες άλλες πτήσεις, οι οποίες θα ανακοινωθούν στο άμεσο μέλλον.
Ο αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος 'Αρης Σουλούνιας, σημείωσε: «είναι μεγάλη χαρά που είμαστε εδώ στη Θεσσαλονίκη, εκπροσωπώντας ένα πρόγραμμα το οποίο εξελίσσεται εδώ και 13 χρόνια με σκοπό να φέρει κοντά τον Έλληνα παραγωγό με τον τελικό καταναλωτή. Η διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τριτογενή τομέα είναι μια σημαντική πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος και αυτή τη στιγμή γίνεται μια αναδιάρθρωση πηγαίνοντας στην επόμενη δεκαετία. Ευχαριστούμε πάρα πολύ την Fraport και την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης που είχαμε αυτή την ευκαιρία να παρουσιάσουμε ένα μέρος των γεύσεών μας στο διεθνές ταξιδιωτικό κοινό του αεροδρομίου και ελπίζουμε σύντομα να είμαστε πάλι στη Θεσσαλονίκη την επόμενη χρονιά ή τη μεθεπόμενή της, ώστε να ξανακάνουμε αυτή την εκδήλωση».
Ο ίδιος αναφερόμενος στα αποτελέσματα του προγράμματος «Ελληνικό Πρωϊνό» είπε: «Αυτή τη στιγμή είναι στο πρόγραμμα ενταγμένα 1300 περίπου ξενοδοχεία. Έχουμε τοπικά σύμφωνα με 53 περιοχές και κάθε περιοχή έχει πιστοποιημένους παραγωγούς όπου μέσω μιας διασύνδεσης που γίνεται με τους τοπικούς παραγωγούς μέσω της πλατφόρμας του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος μπορεί ο Έλληνας ξενοδόχος και σύντομα και ο καταναλωτής να δει ποιο προϊόν μπορεί να αγοράσει από ποιόν παραγωγό και από ποια περιοχή».
«Η πρόταση ήρθε από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος προς την Ένωση και εμείς την αγκαλιάσαμε, δεδομένου ότι γιορτάζουμε έτσι την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού και 50 περίπου μέλη μας από τα 80 είναι ενταγμένα στο πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωϊνό». Είναι ένα πρόγραμμα το οποίο αναδεικνύει τα ελληνικά προϊόντα του τόπου μας. Είναι κάτι το οποίο το απολαμβάνουν οι επισκέπτες μας. Είναι ένα πρόγραμμα στο οποίο ελπίζουμε ότι θα συμμετέχουν όλο και περισσότερα ξενοδοχεία. Είναι βοήθεια για τα ξενοδοχεία και για τους παραγωγούς», υπογράμμισε η εκπρόσωπος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Ελένη Παπία.
Η ίδια, σχολιάζοντας την ανάκαμψη του αεροδρομίου διευκρίνισε ότι αυτή σχετίζεται με πτήσεις που έχουν προορισμό την Πιερία και τη Χαλκιδική και δεν αποτυπώνεται σε διανυκτερεύσεις της Θεσσαλονίκης. Τόνισε δε πως η πόλη χρειάζεται ένα γενικό στρατηγικό πλάνο προώθησης της Θεσσαλονίκης στο οποίο θα εμπλακούν επαγγελματίες και όχι πολιτικά πρόσωπα. «Έχουμε 70% με 75% πληρότητα στις διανυκτερεύσεις τους οχτώ μήνες του 2023 και βασιζόμαστε κυρίως στον οδικό τουρισμό με τους επισκέπτες να είναι σε ποσοστό 80% βαλκάνιοι» πρόσθεσε.
Ο Απόστολος Αλτάνης, executive chef στο Regency casino της Θεσσαλονίκης που επιμελήθηκε το «Ελληνικό Πρωϊνό», επισήμανε πως έχει κερδίσει ήδη τις καρδιές των τουριστών καθώς είναι το καλύτερο πρωινό. «Έχουμε βγάλει μια πολύ μεγάλη ποικιλία, χαρακτηριστική εννοείται του ελληνικού πρωινού. Ξεκινήσαμε με ελληνικό γιαούρτι και διάφορους συνδυασμούς. Όπως είναι μέλι με καρύδια, κλασικό, ποικιλία από γλυκά του κουταλιού, μαρμελάδες, θυμαρίσιο μέλι. Έχουμε σαλάτες, χωριάτικη, αγιορείτικη μελιτζανοσαλατα, οσπριάδα, ντολμαδάκια γιαλαντζί, ελίτσες και Χαλκιδικής και Θάσου. Έχουμε και την Βασίλισσα της Θεσσαλονίκης, την μπουγάτσα με γάλα κακάο το κλασικό πρωινό της Θεσσαλονίκης, πίτες, κουλούρια, τσουρέκια και πολλά ακόμα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ