Ζημιές εξαιτίας των θυελλωδών ανέμων υπέστη το ιστορικό αντιτορπιλικό «Βέλος» που βρίσκεται στη Νέα Παραλία, Θεσσαλονίκης.
Το «Βέλος» βρέθηκε στο έλεος μανιασμένων κυμάτων με αποτέλεσμα να υποστεί ρήγμα και σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη προσπάθειες καταγραφής των ζημιών.
Σύμφωνα με το voria, από νωρίς το πρωί της Κυριακής γερανός έχει φτάσει στη Νέα Παραλία και προσπαθεί να ανυψώσει το ιστορικό αντιτορπιλικό «Βέλος», προκειμένου το πλωτό μουσείο του Πολεμικού Ναυτικού να πάψει να φθείρεται από τα ορμητικά κύματα.
Το ρυμουλκό πλοίο «Dionysos Z» που έχει καταφτάσει από χθες προληπτικά πλάι στο «Βέλος» βρίσκεται ακόμη στο σημείο, ενώ στην προσπάθεια για την ανύψωση του πλοίου συμμετέχει και ένας δύτης, ο οποίος τοποθέτησε τον γερανό στο πολεμικό πλοίο προκειμένου να γίνει η ανύψωση.
Γερανός αφαίρεσε κομμάτι της πρύμνης του «Βέλους» που φθάρθηκε και αποκολλήθηκε από το χθεσινό χτύπημα επάνω στο τσιμεντένιο κρηπίδωμα της Νέας Παραλίας.
Την επιστροφή του «Βέλους» στο Φάληρο ζητάει ο ΣΦΕΑ
Την ασφαλή επιστροφή του ιστορικού πλοίου «Βέλος» στο «Πάρκο ναυτικής παράδοσης» στο Παλαιό Φάληρο, ζητάει ο Σύλλογος Φυλακισθέντων και Εξορισθέντων Αντιστασιακών (Σ.Φ.Ε.Α.) 1967-1974.
Όπως αναφέρεται την ανακοίνωση του Συλλόγου, το ιστορικό πλοίο, που βρίσκεται αγκυροβολημένο στη Νέα Παραλία από τον Σεπτέμβριο του 2019, κρατήθηκε όρθιο χάρη στη συνδρομή ρυμουλκού που έσπευσε σε βοήθειά του από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
«Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας προς την ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, γιατί εξακολουθεί να κωφεύει στα διαβήματά μας - και τις σχετικές ερωτήσεις βουλευτών - που προειδοποιούσαν ότι «η κατάσταση του πλοίου είναι ΑΚΡΩΣ ανησυχητική κι επισφαλής», καθώς ο χώρος της Νέας Παραλίας στην Θεσσαλονίκη στον οποίο μεταφέρθηκε το πλοίο είναι εντελώς ακατάλληλος και δεν πληρούνται οι διεθνείς προβλέψεις ασφαλείας κατά ISPS Code κι επιπλέον γιατί σαν πολεμικό πλοίο δεν έχει την κατάλληλη προστασία, δεδομένου ότι ο χώρος αυτός είναι επισφαλής γιατί δεν συνιστά ασφαλές λιμάνι. Αντιθέτως, είναι ανοιχτός στους ανέμους [κυρίως βαρδάρης] και στη θάλασσα, με αποτέλεσμα το μνημείο να είναι απολύτως απροστάτευτο από τα καιρικά φαινόμενα. Για ένα πλοίο 80 ετών που χρειάζεται συστηματική και ιδιαίτερη συντήρηση, οι συνθήκες αυτές είναι καταστροφικές».