Ρεκόρ συμμετοχής σημειώθηκε τη χθεσινή ημέρα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, αφού για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας, σύμφωνα με το υπ. Παιδείας, 1,6 εκατομμύρια μαθητές και εκπαιδευτικοί από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο συμμετείχαν στην σύγχρονη τηλεκπαίδευση.
Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση, πάνω από 39.800 παράλληλες συνεδρίες Γυμνασίων και Λυκείων και πάνω από 55.000 παράλληλες συνεδρίες Νηπιαγωγείων και Δημοτικών πραγματοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα (αριθμοί που υπερβαίνουν τα σχολικά τμήματα της χώρας και περιλαμβάνουν και τη διενέργεια δοκιμαστικών συνεδριών και τηλεδιασκέψεων διδασκόντων).
Οι αναφορές για προβλήματα σε αρκετές περιοχές της χώρας χαρακτηρίζονται από την ηγεσία του υπουργείου ως «μεμονωμένες» που επιλύονται.
Η ανάρτηση της υπουργού Παιδείας για την τηλεκπαίδευση
«Σήμερα πραγματοποίησε τηλεκπαίδευση, για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας, το σύνολο της σχολικής κοινότητας. Προκλήσεις και αρρυθμίες πάντοτε υπάρχουν, αλλά το ζητούμενο είναι να επιλύονται και να βελτιώνεται το σύστημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης», τόνισε σε ανάρτησή της η Νίκη Κεραμέως.
Η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας: «Το καθολικό και πανελλαδικό αυτό εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς μας, στα στελέχη εκπαίδευσης, στους μαθητές μας και στις οικογένειές τους, που στηρίζουν με όλες τους τις δυνάμεις αυτήν την τιτάνια προσπάθεια. Το εγχείρημα είναι πράγματι πρωτόγνωρο για τη χώρα μας. Προκλήσεις και αρρυθμίες πάντοτε θα υπάρχουν, αλλά το ζητούμενο είναι αυτές να επιλύονται άμεσα και να βελτιώνεται διαρκώς η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όσο χρόνο τα σχολεία μας τελούν σε αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας. Παρά τη συστηματική καπηλεία της υγειονομικής κρίσης από ορισμένους, τίποτα δεν μπορεί να ακυρώσει το ψηφιακό άλμα και τη μετάβαση που έχει συντελεστεί από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Σε απάντηση του Προέδρου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και της ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ, που ανερυθρίαστα αναφέρθηκαν σε «κατάντια», «φιάσκο» και «εμπαιγμό», σε μία απόπειρα ακύρωσης της μεγαλειώδους προσπάθειας ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας, εν μέσω πανδημίας, αντιπαραβάλλουμε όσα έχουν επιτευχθεί στον τομέα της τηλεκπαίδευσης από την αρχή της επιδημιολογικής κρίσης, μέσα σε λίγους μόλις μήνες, και μάλιστα από τη μηδενική αφετηρία που μας άφησε η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ:
- Αναβάθμιση δημοσίων δικτύων και πλατφορμών ΠΣΔ, e-class, e-me σύγχρονης και νέων, ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας της χώρας – δομές που είχαν αφεθεί στην τύχη τους επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
- Εξασφάλιση πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης δωρεάν για όλα τα σχολεία της χώρας μας.
- Μηδενική χρέωση δεδομένων σε όλες τις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο για την τηλεκπαίδευση.
- Μηδενική χρέωση και για πρόσβαση στην πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης μέσω σταθερού ή κινητού τηλεφώνου.
- Ενίσχυση του εξοπλισμού σχολείων με σχεδόν 90.000 φορητές συσκευές (65.000 από ΕΣΠΑ και 25.000+ από δωρεές), από 4.500 περίπου που παραλάβαμε τον Ιούλιο 2019 από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
- Δημιουργία εκ του μηδενός άνω των 220 μαθημάτων εκπαιδευτικής τηλεόρασης για μαθητές Δημοτικού που προβάλλονται καθημερινά από την ΕΡΤ2.
- Επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
- Οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για εκπόνηση προγραμμάτων εκπαίδευσης εξ αποστάσεως.
Σημειώνεται ότι ένας από τους λόγους που προκρίθηκε το διαφορετικό ωράριο Γυμνασίων/Λυκείων, αφενός, και Νηπιαγωγείων/Δημοτικών αφετέρου, ήταν η διευκόλυνση των οικογενειών που τηλεργάζονται, έχουν ένα ή περισσότερα παιδιά και η εξορθολογισμένη χρήση συσκευών.
«Πρόκειται για μία συλλογική, εθνική προσπάθεια, ώστε να διατηρηθεί η εκπαιδευτική διαδικασία ζωντανή και να επιτραπεί στα παιδιά μας να συνεχίσουν όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται τη μαθησιακή διαδικασία. Η απόπειρα για αντιπολιτευτική μικροκομματική εκμετάλλευση της δυσκολίας του εγχειρήματος στρέφεται ευθέως κατά της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η Αξιωματική Αντιπολίτευση αποδεικνύει καθημερινά ότι αδυνατεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και επενδύει στην καταστροφολογία εκ του ασφαλούς, προσποιούμενη ότι ξεχνά την εγκαταλελειμμένη κατάσταση στην οποία παρέδωσε κάθε ψηφιακή εκπαιδευτική υποδομή της χώρας. Εάν ήταν στο χέρι του ΣΥΡΙΖΑ, τα σχολεία απλώς δεν θα άνοιγαν, ενώ το σύστημα τηλεκπαίδευσης απλώς δεν θα είχε ποτέ δημιουργηθεί. Γι' αυτό άλλωστε και το πολέμησαν λυσσαλέα εξ αρχής», καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.
Ζήτημα πολιτικής αντιπαράθεση η τηλεκπαίδευση
Ωστόσο τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, αλλά και η αδυναμία μαθητών να συνδεθούν στο σύστημα μη διαθέτοντας τον απαραίτητο εξοπλισμό αποτέλεσε αφορμή προκειμένου να ξεσπάσει νέα αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Χθες ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας ανήρτησε μια εικόνα στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook με πέντε μαθητές να κάνουν μάθημα, μέσω κινητών τηλεφώνων, σε ένα καφενείο του χωριού Πεύκη στον Πύργο.
«Πέντε μικροί μαθητές μέσα στο κρύο μπροστά σε δύο κινητά να προσπαθούν μάταια να παρακολουθήσουν μάθημα. Η κατάντια αυτή είναι κατάντια του κ. Μητσοτάκη και της κας Κεραμέως. Είναι όμως, δυστυχώς, ταυτόχρονα και κατάντια της χώρας», σημειώνει, μεταξύ άλλων, ο Αλέξης Τσίπρας.
ΝΔ: Στημένη από τον κοινοτάρχη και ιδιοκτήτη του καφενείου η εικόνα
Λίγο μετά την επίθεση , η ΝΔ πέρασε στην αντεπίθεση εξαπολύοντας βέλη κατά του Αλέξη Τσίπρα, αλλά και κατά του πρόεδρου της κοινότητας, κατηγορώντας ότι η φωτογραφία που ήρθε στο φως της δημοσιότητας ήταν στημένη. Μάλιστα όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση σήμερα θα αποσταλούν 15 λάπτοπ στην κοινότητα Πεύκης στην Ηλεία προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των μαθητών.
Η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας
«Ο κ. Τσίπρας εξακολουθεί στην κορύφωση της μεγαλύτερης υγειονομικής κρίσης του αιώνα μας να παίζει με τις αγωνίες των πολιτών. Ποντάρει στην καταστροφή μήπως ξεφύγει από τα στρατηγικά του αδιέξοδα. Εχοντας χτίσει την καριέρα του πάνω στους «αγανακτισμένους» και στα «μαγκάλια», πιστεύει ότι μπορούν να επαναληφθούν σκηνές του παρελθόντος.
Σήμερα λοιπόν έκανε σημαία φωτογραφία από καφενείο της κοινότητας Πεύκης της Ηλείας, την οποία μοίρασε ο ίδιος ο κοινοτάρχης και ιδιοκτήτης του καφενείου σε τοπικά ΜΜΕ. Το ζήτημα του τεχνολογικού εξοπλισμού για τα σχολεία όμως δεν προσφέρεται για μικροκομματική εκμετάλλευση και αποτυπώνει μια κατάσταση που δεν δημιουργήθηκε χθες και για την οποία στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ έχουν βαρύτατες ευθύνες.
Αν ενδιαφερόταν για την ουσία ο κ.Τσίπρας, θα είχε πληροφορηθεί ότι ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, που ζήτησε από χθες ενημέρωση από όλους τους διευθυντές σχολείων για προβλήματα και ελλείψεις, ουδέποτε ενημερώθηκε αρμοδίως για τις συγκεκριμένες ελλείψεις.
Ο δήμαρχος Πύργου, στον οποίο ανήκει η συγκεκριμένη κοινότητα, ουδέποτε ενημερώθηκε από τον κοινοτάρχη για τις ελλείψεις, τις οποίες πληροφορήθηκε σήμερα από τα ΜΜΕ και καλύπτει αύριο σε συνεργασία με την κυβέρνηση, παραδίδοντας στη συγκεκριμένη κοινότητα 15 λάπτοπ (σε σύνολο 200 για ολόκληρο τον δήμο).
Αυτό όμως που πρωτίστως οφείλει να γνωρίζει ο κ. Τσίπρας είναι ότι με ευθύνη του πρώην περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας κ. Κατσιφάρα, που στήριξε ο ΣΥΡΙΖΑ, οι νομοί της Δυτικής Ελλάδας το 2018 ήταν οι μόνοι νομοί της χώρας που δεν έλαβαν μερίδιο από τον τεχνολογικό εξοπλισμό συνολικής αξίας 47.190.857 ευρώ για τα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια και 21.460.210 για ΙΕΚ και ΕΠΑΛ ολόκληρης της χώρας, γιατί δεν υπέβαλαν έγκαιρα τη σχετική μελέτη με δική τους αποκλειστική ευθύνη.
Ασφαλώς δεν περιμένουμε τίποτα περισσότερο από τον κ. Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ. Πάντα πόνταραν στην καταστροφή. Το ίδιο κάνουν και τώρα».