Θεσσαλονίκη: Πισίνες στη θάλασσα, βοτανικός κήπος και μπάνιο στον Θερμαϊκό -Πώς θα μοιάζει η συμπρωτεύουσα το 2030 - iefimerida.gr

Θεσσαλονίκη: Πισίνες στη θάλασσα, βοτανικός κήπος και μπάνιο στον Θερμαϊκό -Πώς θα μοιάζει η συμπρωτεύουσα το 2030

Πανοραμική εικόνα της Θεσσαλονίκης με φόντο το ηλιοβασίλεμα
Πανοραμική εικόνα της Θεσσαλονίκης με φόντο το ηλιοβασίλεμα / Φωτογραφία: Eurokinissi ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Πισίνες μέσα στη θάλασσα στην περιοχή της Αρετσούς, όπως αυτές που υπάρχουν στο Τελ Αβίβ, αλλά κι έναν βοτανικό κήπο στο μητροπολιτικό πάρκο που θα δημιουργηθεί σε έκταση του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο παραλιακό μέτωπο του Δήμου Πυλαίας- Χορτιάτη προβλέπει, μεταξύ άλλων, ο σχεδιασμός της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονία για το ενιαίο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης, μήκους 40 περίπου χιλιομέτρων από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ίδιος σχεδιασμός ξυπνά μνήμες από τη Θεσσαλονίκη της δεκαετίας του '60, όταν οι κάτοικοι της πόλης έπαιρναν το καραβάκι για να κάνουν το μπάνιο τους στις απέναντι παραλίες της Περαίας και του Μπαχτσέ. Με τη σκέψη αυτή στο μυαλό, η περιοχή του Δήμου Θερμαϊκού προβλέπεται να γίνει μια παράκτια περιοχή και ζώνη αναψυχής του πολεοδομικού συγκροτήματος, όπου θα μπορούν να πηγαίνουν οι Θεσσαλονικείς και να κολυμπούν σε ένα περιβάλλον που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες συνθήκες και απαιτήσεις.

Στην άλλη πλευρά της πόλης, στο Καλοχώρι, η λιμνοθάλασσα θα φιλοξενεί περιβαλλοντικές δραστηριότητες, σε μια προσπάθεια να φέρει τον κόσμο κοντά στη φύση, σε ένα ειδυλλιακό τοπίο.

Συνεχόμενη παράκτια ζώνη αναψυχής

Στόχος του ενιαίου σχεδίου είναι η δημιουργία συνεχόμενης παράκτιας ζώνης αναψυχής και άξονα περιπάτου, η απρόσκοπτη μετακίνηση με ποδήλατο εντός αυτής της ζώνης και η ενοποίηση των ιστορικών τόπων με τα νέα τοπόσημα της πόλης.

Όπως, άλλωστε, ανέφερε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κατά την παρουσίαση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου για το ενιαίο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης, από τα έργα που προβλέπεται να γίνουν αναμένεται να δημιουργηθούν νέες περιοχές ελεύθερων και κοινόχρηστων χώρων που θα ξεπερνούν τα χίλια στρέμματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι από τη δημιουργία αυτών των χιλίων στρεμμάτων ελεύθερων και κοινόχρηστων χώρων αναμένεται να αυξηθεί κατά πολύ το πράσινο στη συγκεκριμένη ζώνη, γεγονός που χαρακτηρίζει πολύ σημαντικό, καθώς, όπως επισημαίνει, «η Θεσσαλονίκη είναι από τις τελευταίες πόλεις της Ευρώπης στον δείκτη πρασίνου ανά κάτοικο».

Ο ίδιος εκτιμά πως μετά το 2022, οπότε αναμένεται η υπογραφή του Προεδρικού Διατάγματος για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο, θα χρειαστούν δύο χρόνια για την ωρίμανση των μελετών, ως το 2024 και στη συνέχεια θα ξεκινήσουν οι κατασκευές με ορίζοντα ολοκλήρωσής τους το 2030.

Αναλυτικά οι παρεμβάσεις

Παρουσιάζοντας αναλυτικά τις παρεμβάσεις που αναμένεται να γίνουν τα επόμενα χρόνια στο παραλιακό μέτωπο, ο κ. Μπίλλιας αναφέρει ότι ξεκινώντας από δυτικά, από την περιοχή του Καλοχωρίου, αναμένεται η περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής της λιμνοθάλασσας, με βάση μια μελέτη που είχε εκπονηθεί στο παρελθόν από το Εθνικό Κέντρο Βιοτόπων.

Πιο συγκεκριμένα προβλέπεται να γίνουν κάποιοι χώροι επίσκεψης από μαθητές ή και μεγαλύτερους, ενώ θα δημιουργηθούν κάποια φυλάκια και χώροι παρατήρησης στο πλαίσιο μιας ήπιας ανάπτυξης του τόπου που είναι περιβαλλοντικά προστατευμένος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη συνέχεια, στην περιοχή του Δήμου Αμπελοκήπων- Μενεμένης, που είναι η ευρύτερη περιοχή του Δενδροποτάμου, στόχος είναι η εξυγίανση και η ανάπλαση της περιοχής. Η Περιφέρεια έχει ήδη ξεκινήσει εκεί πρόδρομες εργασίες εξυγίανσης της περιοχής που είναι πολύ υποβαθμισμένη περιβαλλοντικά καθώς τα εδάφη έχουν ρυπανθεί από τις χρήσεις της βιομηχανίας και της βιοτεχνίας και κυρίως από τα βυρσοδεψεία.

Μητρτοπολιτικό πάρκο στον εμπορευματικό σταθμό

Για τον χώρο του παλιού εμπορευματικού σταθμού, επιδίωξη της Περιφέρειας είναι η δημιουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου περίπου 50 στρεμμάτων κι ενός περιπατητικού άξονα από το νέο Μουσείο Ολοκαυτώματος μέχρι την Πλατεία Ελευθερίας.

Στον σχεδιασμό για την παλιά παραλία κυριαρχεί η διαπλάτυνσή της μέσω μιας κατασκευής, του περίφημου ντεκ, για την εξασφάλιση της διαδρομής των πεζών και των ποδηλάτων, ενώ στη νέα παραλία, αυτό που προβλέπεται είναι η δυνατότητα κατασκευής υπόγειων σταθμών αυτοκινήτων απέναντι από την αναπλασμένη νέα παραλία, αλλά και πολεοδομικές ρυθμίσεις για να είναι νόμιμοι οι ιστιοπλοϊκοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται εκεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πόλος ναυταθλητισμού και αθλημάτων κολύμβησης αναμένεται να δημιουργηθεί στην περιοχή του Μεγάρου Μουσικής, για την οποία προβλέπεται η μετεγκατάσταση σε άλλη θέση του Ποσειδωνίου και η δυνατότητα υπογειοποίησης της οδού Μαρίας Κάλλας για την κατασκευή μιας μεγάλης πλατείας.

Στην περιοχή του Δήμου Καλαμαριάς θα δημιουργηθεί διαδρομή πεζού και ποδηλάτου, ενώ στην περιοχή της Αρετσούς υπάρχει η δυνατότητα κατασκευής αστικών τεχνητών κολυμβητικών δεξαμενών που μοιάζουν με πισίνες μέσα στη θάλασσα, κάτι που υπάρχει στο Τελ Αβίβ.

Για το παραλιακό μέτωπο του Δήμου Πυλαίας- Χορτιάτη σχεδιάζεται η δημιουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου σε μια έκταση του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που είναι κοντά στη θάλασσα και η κατασκευή ενός βοτανικού κήπου.

Στην περιοχή, άλλωστε, του Δήμου Θέρμης προβλέπεται η χωροθέτηση ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης ώστε να λυθεί κι ένα πρόβλημα που υπάρχει εδώ και 40 χρόνια και ταλανίζει όλους τους επιχειρηματίες που ασχολούνται με αυτή τη δραστηριότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, για τον Δήμο Θερμαϊκού πρόθεση της Περιφέρειας είναι να γίνει μια παράκτια περιοχή και ζώνη αναψυχής του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Τα χρηματοδοτικά εργαλεία

Σε ό,τι αφορά την προτεραιοποίηση των έργων, ο αντιπεριφερειάρχης επισημαίνει ότι οι παρεμβάσεις στον Δενδροπόταμο έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ οι παρεμβάσεις στο Καλοχώρι έχουν κάποια μελετητική ωριμότητα λόγω της μελέτης του Εθνικού Κέντρου Βιοτόπων.

Τα υπόλοιπα έργα ακολουθούν και θα χρειαστούν περισσότερες μελέτες. Για το ζήτημα της χρηματοδότησης των έργων σχολιάζει ότι «υπάρχουν αρκετά χρηματοδοτικά εργαλεία που μπορούν να καλύψουν το κόστος των έργων που θα γίνουν» και αναφέρεται «κυρίως στο ΕΣΠΑ, στη δανειοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και αν κριθεί σκόπιμο στη σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα».

«Το έργο δεν αφορά μόνο εμάς αλλά κυρίως τις επόμενες γενιές γιατί μέσα από την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου θα αλλάξει ο χαρακτήρας της πόλης, η ταυτότητα της πόλης και αυτό δεν αφορά τόσο εμάς αλλά τις επόμενες γενιές. Σε κάθε περίπτωση βασική προϋπόθεση για όλα είναι η συναίνεση», προσθέτει με νόημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ