Θεσσαλονίκη: Σχέδιο αναβάθμισης υποδομών στη μαρίνα Καλαμαριάς -Με ρεμέτζα, καύσιμα και ράμπες - iefimerida.gr

Θεσσαλονίκη: Σχέδιο αναβάθμισης υποδομών στη μαρίνα Καλαμαριάς -Με ρεμέτζα, καύσιμα και ράμπες

Μαρινα με σκάφη
Μαρινα με σκάφη, φωτογραφία ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ / EUROKINISI
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Νέος γενικός σχεδιασμός ξεκινάει για τη Μαρίνα της Καλαμαριάς στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να αναβαθμιστεί η περιοχή και να εκσυγχρονιστούν οι υποδομές του τουριστικού λιμανιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτο για να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του θαλάσσιου τουρισμού με σκάφη αναψυχής. Η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης γνωμοδότησε θετικά επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά στον σχεδιασμό αυτό, ενώ η περιοχή που περιγράφεται στη μελέτη είναι το Μικρό Έμβολο, στο παράκτιο μέτωπο της Καλαμαριάς.

Η μαρίνα Καλαμαριά στη Θεσσαλονίκη περιλαμβάνει και πλαζ του ΕΟΤ

Η συνολική επιφάνεια της θαλάσσιας ζώνης της Μαρίνας ανέρχεται σε 165 στρέμματα περίπου και περιλαμβάνει την υφιστάμενη λιμενολεκάνη. Η χερσαία ζώνη της Μαρίνας, συνολικής επιφάνειας 77 στρεμμάτων εκτείνεται μεταξύ της παραλιακής οδού Νικολάου Πλαστήρα στα ανατολικά, της πλαζ του ΕΟΤ και του χώρου Ομίλου Ερασιτεχνών Αλιέων Καλαμαριάς «Η Αγία Παρασκευή» στα βορειοδυτικά, και αδιαμόρφωτων εκτάσεων και χώρου πρασίνου στα νοτιοανατολικά.

Μία μαρίνα για σκάφη με προορισμό τη Θεσσαλονίκη

Βασικός στόχος της προτεινόμενης ανάπτυξης της Μαρίνας είναι η δυνατότητα εξυπηρέτησης σκαφών διαφόρων μεγεθών και η παροχή ενός πλήρους φάσματος υπηρεσιών στα σκάφη. Στη θαλάσσια ζώνη εκτός από τη συντήρηση των υφιστάμενων λιμενικών έργων είναι αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός υφιστάμενων υποδομών (μόνιμα αγκυροβόλια - ρεμέτζα, δίκτυα παροχών στα σκάφη κλπ.), καθώς και η προσθήκη λειτουργικών στοιχείων (σταθμός καυσίμων, ράμπα ανέλκυσης και καθέλκυσης σκαφών, κ.α.). Παράλληλα διαπιστώνεται η ανάγκη ανάπτυξης σημαντικών -κτιριακών κυρίως- υποδομών. Επιπλέον προβλέπεται η αποκατάσταση της αισθητικής της χερσαίας ζώνης και η βελτίωση της ελκυστικότητας της καθώς αυτή τη στιγμή η περιοχή είναι σε μεγάλο βαθμό αδιαμόρφωτη ή εγκαταλελειμμένη. Εκεί σχεδιάζεται να δημιουργηθεί ένας πόλος τουρισμού και αναψυχής, ενώ η αξιοποίηση της χερσαίας ζώνης εκτιμάται ότι θα συμβάλλει στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της Μαρίνας, τη διασφάλιση της συνέχειας του παραλιακού μετώπου και τη λειτουργική σύνδεση της Μαρίνας με την πόλη της Καλαμαριάς και το γύρω αστικό περιβάλλον.

Η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης γνωμοδότησε θετικά για την έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ζητώντας, ωστόσο -μεταξύ άλλων- στις προτεινόμενες χρήσεις γης της χερσαίας ζώνης της Μαρίνας να μην περιλαμβάνονται ξενοδοχεία, ξενώνες και κατοικίες προς μίσθωση, δεδομένης της μικρής διαθέσιμης έκτασης της Μαρίνας και της άμεσης γειτνίασής της με τον αστικό ιστό του Δήμου Καλαμαριάς. Παράλληλα, τάχθηκε υπέρ της ολοκληρωμένης διαχείρισης όλων των παραγόμενων αποβλήτων από τις δραστηριότητες στη θαλάσσια αλλά και στη χερσαία ζώνη της Μαρίνας, και ζήτησε να καταρτιστούν Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης για την αντιμετώπιση θαλάσσιας ρύπανσης και Σχέδιο Παραλαβής και Διαχείρισης Αποβλήτων. Πρότεινε ακόμη ο φορέας διαχείρισης της Μαρίνας να υλοποιεί πρόγραμμα παρακολούθησης της ποιότητας του περιβάλλοντος και να γίνει κατάλληλη επιλογή αυτόχθονων ειδών χλωρίδας που θα φυτευτούν στους νέους ή/και υφιστάμενους χώρους πρασίνου, ώστε να μην επηρεαστεί αρνητικά η βιοποικιλότητα και να μην αλλοιωθεί η εικόνα του τοπίου. Η αρχή σχεδιασμού της Μαρίνας είναι το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε.).

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ