Οι έξυπνοι Δήμοι, που διασφαλίζουν ψηφιακές παροχές στους πολίτες, αποτελούν κεντρική προτεραιότητα του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης», επισήμανε ο υπουργός Εσωτερικών κ. Τάκης Θεοδωρικάκος.
Ο κ. Θεοδωρικάκος είχε τηλεδιάσκεψη με τον Δήμαρχο Περιστερίου κ. Ανδρέα Παχατουρίδη και τον Αντιδήμαρχο Ψηφιακής Πολιτικής και Καινοτομίας κ. Γιώργο Τσίνα, με θέμα την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Δήμου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Από την ενημέρωση που έγινε στον υπουργό Εσωτερικών, προκύπτει ότι ο Δήμος Περιστερίου πρωτοπορεί στη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, καθώς στην ηλεκτρονική του πλατφόρμα για την εξυπηρέτησή τους στην παροχή κοινωνικών υπηρεσιών και στην έκδοση πιστοποιητικών, βεβαιώσεων και εγγράφων, έχουν πρόσβαση, μέσω του TAXIS, όλοι οι Δημότες.
Θεοδωρικάκος: Στόχος να παρέχονται ψηφιακά όσο το δυνατόν περισσότερες υπηρεσίες στους πολίτες
Συνολικά, ο Δήμος, παρέχει 14 έγγραφα και πρόσβαση σε 7 υπηρεσίες και το 1/3 από τους περίπου 300 εργαζόμενους κάνουν χρήση της τηλεργασίας.
Όπως είπε ο υπουργός Εσωτερικών μέσω του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης» οι Δήμοι που έχουν ξεκινήσει την ψηφιοποίησή τους θα μπορέσουν να κινηθούν ακόμα πιο γρήγορα και να ολοκληρώσουν το πακέτο ψηφιακών παροχών προς τους δημότες τους, ενώ και εκείνοι που έχουν καθυστερήσει θα έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν στο πρόγραμμα και να αξιοποιήσουν τις χρηματοδοτικές δυνατότητες που προσφέρει.
Στόχος είναι στο συντομότερο χρονικό διάστημα να παρέχονται ψηφιακά όσο το δυνατόν περισσότερες υπηρεσίες στους πολίτες ώστε να παταχθεί η γραφειοκρατία αλλά και να εξασφαλισθεί η διαλειτουργικότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων στο χώρο του δημοσίου.
Από τη συζήτηση που έγινε κατεγράφησαν μια σειρά από θέματα που απαιτούν νομοθετική αντιμετώπιση, προκειμένου να διευκολύνουν τους δήμους στη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή.
Οι ψηφιακές υπηρεσίες του Δήμου Περιστερίου
Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκαναν οι κ.κ. Παχατουρίδης και Τσίνας στον κ. Θεοδωρικάκο, πολίτες που κατοικούν στο Δήμο Περιστερίου μέσω επικοινωνίας απ’ την πλατφόρμα ψηφιακών υπηρεσιών και δημοτικών δομών κοινωνικής πολιτικής αλληλεγγύης μπορούν να υποβάλουν αιτήματα και να παραλάβουν:
- πιστοποιητικά από το Δημοτολόγιο
- αντίγραφα ληξιαρχικών πράξεων από το Ληξιαρχείο
- βεβαιώσεις από το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας
- Να δηλώνουν αδυναμία εξυπηρέτησης λόγω Covid19 και:
- να αιτούνται παροχής ειδών πρώτης ανάγκης
- παροχή φαρμακευτικής περίθαλψης που παραδίδεται κατ΄οίκον από τις υπηρεσίες του Δήμου μας.
- Παράλληλα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ψηφιοποίησης των υπηρεσιών του Δήμου προσφέρονται υπηρεσίες κοινωνικής μέριμνας για:
- περιστατικά κακοποίησης
- ψυχολογική στήριξη
- παροχής των Δομών του ΚΕΠ Υγείας
- ενημέρωση για τα κοινωνικά επιδόματα και τα δικαιώματα τους
- ενημέρωση των δράσεων της κοινωνική υπηρεσίας
Όπως διαβεβαίωσαν τον υπουργό Εσωτερικών ο Δήμαρχος και ο Αντιδήμαρχος Περιστερίου, σύντομα υπηρεσίες όπως η ψυχολογική στήριξη θα γίνονται και μέσα από τηλεδιάσκεψη με τη μορφή της ζωντανής συνεδρίας με ψυχολόγο των κέντρων κοινότητας ώστε να υπάρχει και μια άμεση πρώτη επαφή απευθείας.
Επίσης με χρήση του διαδικτύου:
- - εξακολουθούν να γίνονται κανονικά τα δημιουργικά εργαστήρια αλλά και να λειτουργούν τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών.
- - Καθημερινά, από τους παιδικούς σταθμούς του Δήμου υπάρχει «η ώρα του παιδιού».
Ο Δήμος Περιστερίου, όπως είπε ο κ. Παχατουρίδης σκοπεύει άμεσα να προχωρήσει και στην επένδυση στην καινοτομία καθώς σχεδιάζει πιλοτικές δράσεις σε επίπεδο συνεργασίας και με άλλους δήμους στον τομέα των «έξυπνων πόλεων» αλλά και της βιώσιμης και αστικής κινητικότητας. Τέλος, προγραμματίζει τη δημιουργία hub καινοτομίας και ανάπτυξης με στόχο την στήριξη νέων καινοτόμων ιδεών από νέους του Δήμου.