Τραγωδία στα Τέμπη: Ο σταθμάρχης είχε ειδοποιηθεί ότι έρχεται εμπορική αμαξοστοιχία 17 λεπτά πριν τη σύγκρουση - iefimerida.gr

Τραγωδία στα Τέμπη: Ο σταθμάρχης είχε ειδοποιηθεί ότι έρχεται εμπορική αμαξοστοιχία 17 λεπτά πριν τη σύγκρουση

Τέμπη: Νέα αποκάλυψη-βόμβα για τα μοιραία λάθη του σταθμάρχη
Τέμπη: Νέα αποκάλυψη-βόμβα για τα μοιραία λάθη του σταθμάρχη -Φωτογραφία: AP Photo/Vaggelis Kousioras
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αποκάλυψη του Star για ένα ακόμα λάθος έρχεται να προστεθεί στην «αλυσίδα» όσων προηγήθηκαν της τραγωδίας στα Τέμπη.

Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει συλληφθεί, φαίνεται να έχει κάνει ακόμα ένα λάθος, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Star, καθώς το βράδυ του δυστυχήματος είχε ειδοποιηθεί αρκετά νωρίτερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με το κανάλι, ο σταθμάρχης είχε ενημερωθεί 17 ολόκληρα λεπτά πριν από τη σύγκρουση των τρένων, από τις 23:04, ότι η εμπορική αμαξοστοιχία βρισκόταν στην κάθοδο με κατεύθυνση προς Αθήνα, στη συγκεκριμένη γραμμή από Θεσσαλονίκη.

Το ρεπορτάζ εξηγεί ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας ενημερώθηκε στις 23:04 από τον σταθμάρχη Νέων Πόρων, αλλά δεν αντέδρασε, νομίζοντας ότι δεν είχε στείλει το τρένο με τους επιβάτες στην ίδια γραμμή, αυτή της καθόδου.

Το ρεπορτάζ του καναλιού αναφέρει πως η εν λόγω επικοινωνία, στην οποία ενημερώθηκε ο σταθμάρχης, έχει καταγραφεί ηχητικά, αλλά και σε βιβλίο. Μάλιστα, φέρεται να απάντησε ότι άκουσε την εντολή και ότι «όλα καλώς».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων φέρεται να έχει καταθέσει όλα αυτά στις Αρχές.

Σύμβουλος Διοίκησης ΟΣΕ: Διπλό το λάθος του σταθμάρχη -Πώς εξηγείται η κατάρρευση του συστήματος τηλεδιοίκησης

Ο σύμβουλος Διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης μιλώντας στον ΣΚΑΪ αναφέρθηκε σε δεύτερο λάθος του σταθμάρχη, καθώς, μετά το σήμα που έδωσε στον μηχανοδηγό του επιβατικού τρένου, στη συνέχεια δεν αξιοποίησε τις τεχνολογικές δυνατότητες που είχε προκειμένου να σταματήσει έγκαιρα το τρένο.

Έβλεπε για 5,5 χλμ. το τρένο στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο κ. Τερεζάκης είπε πως για 5,5 χιλιόμετρα, αφού έφυγε από τη Λάρισα, θα μπορούσε να είχε δει ότι έβαλε το τρένο σε λάθος γραμμή και να το σταματήσει.

«Μέχρι να πάει στη Λάρισα, είχε περάσει έναν χρόνο εκπαίδευση, αλλά δεν είχε άλλη προϋπηρεσία ως σταθμάρχης. Ήταν στη Λάρισα περίπου έναν μήνα και για ένα διάστημα ήταν μαζί με άλλον σταθμάρχη στη βάρδια. Ο μηχανοδηγός οφείλει να ακούει ό,τι του πει ο σταθμάρχης. Θα μπορούσε να ζητήσει μια επιπλέον διευκρίνιση, αλλά δεν είναι υποχρέωση του μηχανοδηγού. Δεν είναι στο πρωτόκολλο αυτό. Η συνομιλία είναι ανοιχτή και τους άκουγε και ο σταθμάρχης στο Λιτόχωρο. Αλλά δεν ειπώθηκε στη συνομιλία ότι πάει ανάποδα, σε γραμμή καθόδου. Επίσης, δεν υπήρχε τηλεγράφημα ότι υπάρχει κίνηση σε μονή γραμμή λόγω έργων», είπε ο κ. Τερεζάκης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αν έβλεπε τον πίνακα που λειτουργεί -γιατί τον έλεγξα εγώ πριν έρθει ο ανακριτής και του τον έδειξα- για 5,5 χλμ. θα μπορούσε να είχε δει το τρένο να μπαίνει στην αντίθετη διαδρομή και θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο», διευκρίνισε ο σύμβουλος Διοίκησης του ΟΣΕ.

Ερωτηθείς από τους δημοσιογράφους του ΣΚΑΪ αν ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να μην υπακούσει στην εντολή του σταθμάρχη, ο κ. Τερεζάκης απάντησε ότι «ο σταθμάρχης είναι αυτός που εντέλει άπαντες να κυκλοφορούν στη γραμμή, άρα έπρεπε να ακολουθήσει την εντολή. Αν όμως του δώσει περίεργη εντολή, ο μηχανοδηγός μπορεί να διευκρινίσει την εντολή που πήρε. Θα μπορούσε, δεν ήταν υποχρέωσή του, όταν του κάνει εντύπωση, να ζητήσει διευκρινίσεις».

«Ίσως, χωρίς να έχει υποχρέωση, ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να είχε διευκρινίσει "κύριε σταθμάρχα, με βάλατε σε αντίθετη ροή καθόδου, είμαστε εντάξει;". Όταν ένα τρένο μπαίνει σε αντίθετη κατεύθυνση, συνήθως ζητούνται διευκρινίσεις, αλλά το πρωτόκολλο προβλέπει να ακολουθήσει την εντολή του σταθμάρχη», είπε ο κ. Τερεζάκης.

Το μοιραίο συμβάν έγινε λίγα χιλιόμετρα μετά το υπάρχον σύστημα σηματοδότησης

Παράλληλα, μιλώντας στην ΕΡΤ, υποστήριξε ότι το μοιραίο συμβάν έγινε λίγα χιλιόμετρα μετά το υπάρχον σύστημα σηματοδότησης, ενώ όσον αφορά στις ελλείψεις σημείωσε ότι «γίνεται προσπάθεια να αναταχθεί και να εκσυγχρονιστεί η τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση, ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον τα οποιαδήποτε τέτοια λάθη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αφού εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στους συγγενείς των θυμάτων και των αγνοουμένων, ο κ. Τερεζάκης δήλωσε ότι «η Ελλάδα πενθεί και εμείς οι σιδηροδρομικοί χάσαμε αγαπημένα πρόσωπα, συναδέλφους που έχουμε κάνει πολλά ταξίδια μαζί».

Απαντώντας στο ερώτημα γιατί φτάσαμε σε αυτή την τραγωδία, ο κ. Τερεζάκης, εκπροσωπώντας τον ΟΣΕ, υποστήριξε ότι «η απάντηση που μπορεί να δώσει επίσημα ο Οργανισμός είναι ότι οφείλεται σε κάποιους χειρισμούς που έγιναν στον σταθμό της Λάρισας, ο οποίος έχει τοπικό σύστημα σηματοδότησης και ελέγχεται και λειτουργεί».

Ερωτηθείς αν στο σημείο της μετωπικής σύγκρουσης των δύο τρένων λειτουργεί σύστημα σηματοδότησης, ο κ. Τερεζάκης απάντησε αρνητικά, λέγοντας ότι «στο συγκεκριμένο σημείο το τρένο είχε 3 με 4 χιλιόμετρα που είχε βγει από το σύστημα σηματοδότησης».

Εξηγώντας τι ισχύει στο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή της Θεσσαλίας, είπε ότι ο σταθμός της Λάρισας έχει σύστημα σηματοδότησης το οποίο τελειώνει 5,5 χλμ. βόρεια της πόλης. «Είχε βγει το τρένο από αυτό το σύστημα και τον έλεγχο και λίγα χιλιόμετρα παρακάτω συνέβη το μοιραίο», σημείωσε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ