Η πιθανότητα δυστυχήματος θα είχε ελαχιστοποιηθεί εάν λειτουργούσε το ERTMS και «τηρούνταν απαρέγκλιτα» ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας τόνισε στην κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή για τη διερεύνηση του δυστυχήματος των Τεμπών, ο προϊστάμενος της διεύθυνσης έργων της ΕΡΓΟΣΕ, Δ. Τσοτσορός.
Όπως εξήγησε, το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS) είναι ο συνδυασμός του Συστήματος Κινητών Επικοινωνιών για Σιδηροδρόμους (GSMR) και του Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS), τα οποία, όπως είπε, είχαν παραδοθεί από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ.
Τι απάντησε για τα αίτια του δυστυχήματος
Ερωτηθείς για τα αίτια του δυστυχήματος της 28ης Φεβρουαρίου 2023, ο κ. Τσοτσορός είπε ότι είχε ολοκληρωθεί σηματοδότηση τη συγκεκριμένη ημέρα από το Παλαιοφάρσαλο μέχρι και τη Λάρισα και είχε παραδοθεί με διοικητική παραλαβή προς χρήση στον ΟΣΕ.
«Από όσο γνωρίζω, ο ΟΣΕ είχε εκδώσει έγγραφο ότι όλες οι χαράξεις θα πρέπει να γίνονται αυτόματα». Ειδικότερα για την τηλεδιοίκηση Λάρισας, είπε ότι «όταν έπιασε η φωτιά στη (θέση) Ζάχαρη καταστράφηκε ολοσχερώς η κεραμοσκεπή, κι από όσο γνωρίζω η φωτιά έπιασε στο χώρο όπου ήταν οι μπαταρίες και το σύστημα τροφοδοσίας».
Όσο για τον χρόνο που απαιτείτο από τον ΟΣΕ για να αποκαταστήσει τις ζημιές, είπε ότι θα μπορούσε να το πράξει μέσα σε δύο με τέσσερις μήνες.
ΑΠΕ-ΜΠΕ