Τέμπη -Αποκαλυπτικό έγγραφο του ΟΣΕ: Αποκλειστικά υπεύθυνος ο σταθμάρχης για την κυκλοφορία των τρένων - iefimerida.gr

Τέμπη -Αποκαλυπτικό έγγραφο του ΟΣΕ: Αποκλειστικά υπεύθυνος ο σταθμάρχης για την κυκλοφορία των τρένων

O σταθμάρχης που θεωρείται υπεύθυνος για την τραγωδία στα Τέμπη
O σταθμάρχης που θεωρείται υπεύθυνος για την τραγωδία στα Τέμπη / Φωτογραφίες: Stringer / SOOC - Facebook
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αποκαλυπτικό της λειτουργίας των σιδηροδρόμων είναι το έγγραφο του Κανονισμού Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών που είχε επανεκδοθεί και σταλεί από τον ΟΣΕ στη ΡΑΣ στις 31 Αυγούστου 2022, δηλαδή τέσσερις μήνες πριν το δυστύχημα στα Τέμπη.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της τηλεόρασης του OPEN, ο κανονισμός κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών είχε σταλεί από τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας του ΟΣΕ προς τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). Η διαδικασία αυτή είχε γίνει στις 31 Αυγούστου 2022, όταν ουσιαστικά είχε επανεκδοθεί ο κανονισμός, με υπογραφή του τέως προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ, Σπυρίδωνα Πατέρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κανονισμός αυτός ορίζει ξεκάθαρα πως το αρμόδιο και υπεύθυνο άτομο για την χάραξη της διαδρομής της εκάστοτε αμαξοστοιχίας είναι ο σταθμάρχης ή κεντρικός χειριστής. Βάσει του εγγράφου αυτού, λοιπόν, ο μηχανοδηγός του μοιραίου Intercity, ο οποίος έχασε τη ζωή του στο τραγικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη, δεν έφερε καμία ευθύνη για όσα συνέβησαν μετά το «πράσινο φως» που του έδωσε ο 59χρονος σταθμάρχης.

Τέμπη: Τι αναφέρει ο κανονισμός κυκλοφορίας των σιδηροδρόμων

Σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας των σιδηροδρόμων, αποκλειστικά υπεύθυνος για τη σιδηροδρομική κυκλοφορία είναι ο σταθμάρχης. Αυτός ορίζει την πορεία ενός τρένου και διευθετεί τυχόν αλλαγές στην πορεία αυτή, ενώ μέσα στις υποχρεώσεις του είναι οι ελεύθερες γραμμές που θα κινηθεί το τρένο. Ο μηχανοδηγός, από την άλλη, είναι υποχρεωμένος να τηρεί τις οδηγίες του σταθμάρχη και επ’ ουδενί να μην παρεκκλίνει από αυτές.

«Δεν επιλέγει ο μηχανοδηγός σε ποια γραμμή θα κινηθεί η αμαξοστοιχία, ενώ μέλημά του είναι η τήρηση των εντολών που του έχουν επιδοθεί από τους σταθμάρχες και η τήρηση των επιτρεπομένων ταχυτήτων και των σημάτων κατά μήκος του τμήματος αποκλεισμού και η επικοινωνία με τον υπεύθυνο (σταθμάρχη ή κεντρικό χειριστή) του τμήματος. Οι κανόνες αυτοί της κυκλοφορίας απεικονίζονται και στις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, όπως άλλωστε και σε όλους τους κανονισμούς Κυκλοφορίας των Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο έγγραφο των κανονισμών του ΟΣΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ