Οσο οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη είναι σε πλήρη εξέλιξη από τις δικαστικές και αστυνομικές αρχές, συνεχίζεται και η συζήτηση για το «μανιτάρι φωτιάς» που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση των τρένων.
Ο δημοσιογράφος της εφημερίδας «Τα Νέα», Κώστας Ντελέζος σε ρεπορτάζ του εξηγεί τι ακριβώς συνέβη, επικαλούμενος μηχανολόγους – μηχανικούς του ΟΣΕ. Ο Κώστας Ντελέζος μίλησε σήμερα στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Συνδέσεις» με τον Κώστα Παπαχλιμίντζο και την Χριστίνα Βίδου και ανέφερε πως «το δίκτυο το οποίο τροφοδοτεί τα ηλεκτρικά τρένα με ρεύμα, έχει γραμμές 25.000 Βολτ. Μετά τη σύγκρουση, υπήρξαν υψηλά φορτία και αυτό σχημάτισε ένα τόξο φλόγας».
Παράλληλα ο δημοσιογράφος πρόσθεσε «Το “μανιτάρι”, αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από το από το περιβόητο ηλεκτρικό τόξο», εξηγώντας ότι σύμφωνα με μηχανολόγους – μηχανικούς του ΟΣΕ, το δίκτυο το οποίο τροφοδοτεί τα ηλεκτρικά τρένα με ρεύμα, έχει γραμμές επάνω, οι οποίες είναι 25.000 βολτ. «Όταν τα δύο τρένα οδηγήθηκαν σε σύγκρουση, το δίκτυο αυτό βραχυκύκλωσε. Εκεί υπήρξαν πολύ υψηλά φορτία και αυτό σχημάτισε ένα “τόξο φλόγας”».
Γιατί εξαπλώθηκε με τόσο γρήγορη ταχύτητα η φωτιά
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, κάτω από τα πρώτα βαγόνια υπάρχουν οι κινητήρες. «Το εμπορικό τρένο έχει δύο και το επιβατικό έχει έναν κινητήρα. Μέσα στους κινητήρες αυτούς υπάρχουν μετασχηματιστές, οι οποίοι έχουν από δυόμισι τόνους λάδι ο καθένας. Αυτό το λάδι ψύχει το μετασχηματιστή την ώρα που δουλεύει με μεγάλα φορτία για να μην καίγεται. Με την έκρηξη έσπασαν οι μετασχηματιστές και το λάδι πήρε φωτιά, αλλά αυτό είναι το επόμενο στάδιο μετά το ηλεκτρικό τόξο» εξήγησε ο κ. Ντελέζος.
Περιγράφοντας την ακολουθία των δραματικών γεγονότων μετά την σύγκρουση των δύο τρένων διευκρίνισε ότι «η φωτιά εκδηλώθηκε αμέσως από το λάδι που είχαν οι κινητήρες. Στη συνέχεια πήραν φωτιά τα πλαστικά σημεία του βαγονιού (κουρτίνες, καθίσματα) και εκεί οφείλεται η πυρκαγιά στα πρώτα βαγόνια. Άρα, λοιπόν μιλάμε για ηλεκτρικό τόξο και όχι για οτιδήποτε άλλο».