Ερωτήματα για τη ΡΑΣ και όχι μόνο προκαλεί μια νέα αποκάλυψη γύρω από το ιστορικό υγείας του μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας στα Τέμπη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην ογκώδη δικογραφία που σχηματίζεται στη Λάρισα ανάμεσα στα ιατρικά έγγραφα υπάρχει και ένα έγγραφο για τον μηχανοδηγό, το οποίο μάλιστα αποτελεί απάντηση του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών σε εισαγγελική εντολή.
Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida, ο μηχανοδηγός το 2017 διεκομίσθη στο νοσοκομείο με «αιμορραγία εγκεφάλου» και «ρήξη ανευρύσματος της βασικής αρτηρίας» (δηλαδή εγκεφαλικό).
Όπως προκύπτει, ο ασθενής μηχανοδηγός νοσηλεύθηκε πάνω από 10 ημέρες στη νευροχειρουργική κλινική.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι γιατροί επιβεβαιώνουν στην Εισαγγελία ότι «ο ασθενής είχε ιστορικό υπαραχνοειδούς αιμορραγίας εγκεφάλου λόγω ρήξης ανευρύσματος της βασικής αρτηρίας και είχε υποβληθεί σε εμβολισμό προ 12ετίας».
Το 2017 φέρεται να υπεβλήθη σε εμβολισμό, όπως προκύπτει από έγγραφο που έχει έρθει σε γνώση του iefimerida, λόγω «υποτροπής ανευρύσματος εγκεφάλου».
Κατά πάγια ιατρική τακτική, σε όλες τις παρόμοιες επεμβάσεις ο ασθενής υπογράφει «συγκατάθεση για εμβολισμό ανευρύσματος», η οποία καθιστά σαφές ότι στις πιθανές επιπλοκές συγκαταλέγονται οι «διαταραχές μνήμης, η παράλυση άκρων, η σύγχυση, οι διαταραχές όρασης και μνήμης».
Ο ρόλος της ΡΑΣ
Με δεδομένο ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είναι εκ του νόμου επιφορτισμένη με την τήρηση του Εθνικού Μητρώου Αδειών Μηχανοδηγού, είναι δηλαδή υποχρεωμένη να ελέγχει τους ιατρικούς φακέλους των μηχανοδηγών, τίθεται εν προκειμένω το ερώτημα αν γνώριζε για την κατάσταση της υγείας του συγκεκριμένου μηχανοδηγού.
Επιπλέον, αν επιτρέπεται σε κάποιον να οδηγεί τρένο με παρόμοιο ιατρικό φάκελο, ποιοι ενέκριναν τον ιατρικό φάκελο, αν γνώριζε η Hellenic Train το ιστορικό υγείας του μηχανοδηγού, αν η ΡΑΣ είχε ελέγξει και εγκρίνει τον φάκελο του εργαζομένου, αν η ΡΑΣ ελέγχει τους γιατρούς που πιστοποιεί στο Μητρώο αναγνωρισμένων ιατρών, ακόμη και αν υπήρχαν πρόσωπα που πίεζαν για να εκτελεί ο εν λόγω μηχανοδηγός τα συγκεκριμένα δρομολόγια στο δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας.
Η αποκάλυψη θέτει προ των ευθυνών τους σειρά προσώπων, από εταιρείες μέχρι ανεξάρτητες αρχές, καθώς ανακύπτει το ερώτημα γιατί ο εν λόγω μηχανοδηγός εξακολουθούσε να ασκεί τα καθήκοντά του.