Είναι σαφές πλέον ότι φετινή χρονιά υπολείπεται σε ένταση επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Τόσο στην Ελλάδα, όσο και Διεθνώς.
Ανεξαρτήτως αντικειμένου, η κινητικότητα κεφαλαίων, πληροφοριών, προϊόντων, υπηρεσιών και κυρίως εφαρμογής νέων ιδεών, είναι εξαιρετικά περιορισμένη.
Το βασικό όμως πρόβλημα είναι ότι η επιχειρηματική κοινότητα δεν ανασχεδίασε σε ευρεία κλίμακα την στρατηγική της απέναντι στους καταναλωτές, και δεν έθεσε στο κέντρο της προσοχής της τους παράγοντες «Υγεία και Ασφάλεια» αναφορικά με τους χρήστες των υπηρεσιών ή προϊόντων.
Η επιχειρηματική κοινότητα δεν σκόπευσε, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, την ιστορική στιγμή της αλλαγής των κανόνων συμπεριφοράς και νοοτροπίας του ευρέως κοινού.
Τεράστια ευθύνη σε αυτή την εξέλιξη, έχει τόσο το Κράτος, όσο και το χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Ειδικότερα στην Χώρα μας, κανένα πρόγραμμα υποστήριξης των αλλαγών που απαιτούνται για την νέα εποχή, εκείνη των μεταδοτικών ασθενειών, σε επίπεδο οργάνωσης των επιχειρήσεων δεν έχει ανακοινωθεί, και ουδεμία καθετοποιημένη ενίσχυση προς τους επιχειρηματίες δεν έχει ακόμα τεθεί σε εφαρμογή.
Η Κεντρική Κυβέρνηση, προς το παρόν τουλάχιστον, προτίμησε να υιοθετήσει επιδοματικές πολιτικές για εργαζόμενους, παρά να ενισχύσει καθετοποιημένα τους επαγγελματίες και τις παραγωγικές δραστηριότητες, και ειδικότερα εκείνες που άπτονται με την βαριά βιομηχανία του τουρισμού, ειδικότερα για την Χώρα μας.
Θα αναφερθούμε με ένα εξαιρετικά απλό παράδειγμα.
Μια ομάδα ΤΑΧΙ από την Κρήτη, περισσότεροι από 100 επαγγελματίες, οργανωμένη επιχειρηματική οντότητα, με όραμα για το έργο τους, με την εμπορική ονομασία TAXI ΚΝΩΣΟΣ και CRETA ΤΑΧΙ, με ανθρώπους που αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να κάνουμε το κάτι παρά πάνω αν θέλουμε να σεβαστούμε και να τιμήσουμε την ιστορική στιγμή μετάβασης σε μια νέα επιχειρηματική και κοινωνική δραστηριότητα, απευθύνθηκε στον Φορέα Πιστοποίησης SWISS APPROVAL, για να πιστοποιήσει με κάποιο τρόπο, την ασφάλεια του μεταφορικού έργου που επιτελούν τα ΤΑΧΙ εν μέσω τουριστικής περιόδου, και μάλιστα σε σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς όπως η Κρήτη.
Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη εταιρεία πιστοποίησης SWISS APPROVAL, όπως ενδεχομένως και άλλοι φορείς πιστοποίησης σε Διεθνές επίπεδο, έχει αναπτύξει εξειδικευμένα πρότυπα ασφάλειας καταναλωτών σε μια ευρεία γκάμα δραστηριοτήτων, μεταξύ των οποίων και τα Δημόσιας χρήσεως ατομικά Μέσα Μεταφοράς, όπως τα ΤΑΧΙ.
Το βασικό ερώτημα που τίθεται μέσα από την εφαρμογή προτύπων υγιεινής και ασφάλειας σε περιβάλλον πανδημίας, ή ακόμα καλύτερα αερογενώς μεταδιδόμενων ασθενειών, είναι πως θα περιορίσω την τυχόν διασπορά του ιού, διατηρώντας τον αέρα κατά το δυνατόν καθαρό.
Με απλή συνεπαγωγή, ο «αέρας» είναι το κρίσιμο στοιχείο ελέγχου και πρόληψης στην νέα πραγματικότητα.
Η μετατροπή των συστημάτων κλιματισμού του οχήματος, μέσω βελτιώσεων στα φίλτρα είτε συμπληρωματικών συστημάτων καθαρισμού του αέρα, είτε ο διαχωρισμός του χώρου επιβατών με μια μόνιμη – ελαφρού τύπου - κατασκευή που θα τηρεί τις προδιαγραφές ασφαλείας, είναι για παράδειγμα μετατροπές που απαιτούν περιορισμένο κόστος, και θα έπρεπε δυνητικά να τύχουν στοχευμένης επιχορήγησης για τα Δημοσίας Χρήσεως οχήματα, καθώς η ευρεία χρήση των οποίων άπτεται ευθέως του Δημοσίου συμφέροντος.
Ασήμαντα πράγματα, από πλευράς κόστους, που όμως έμπρακτα καταδεικνύουν την στρατηγική αναγκαιότητα των αλλαγών που απαιτούνται στην καθημερινότητα, φέρνοντας την υγεία και ασφάλεια του καταναλωτή σε πρώτο πλάνο.
Είναι ιδιαίτερα τιμητικό για τους ίδιους τους πρωταγωνιστές, αλλά ταυτόχρονα ενθαρρυντικό για εμάς τους υπόλοιπους, να βλέπεις ανθρώπους να προηγούνται, να ηγούνται αλλαγών που σηματοδοτούν την είσοδο του ευρέως καταναλωτικού κοινού σε μια νέα εποχή, όπου «η ασφάλεια θα προηγείται της αρεσκείας».
Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχει μια συστηματική προσπάθεια από τον φορέα επιθεωρήσεων και πιστοποιήσεων SWISS APPROVAL σε Διεθνές επίπεδο, www.swissapproval.ch , με εκπροσώπηση και στην Χώρα μας, να εισαχθούν στην αγορά, μια σειρά προτύπων αναφορικά με την Υγεία & Ασφάλεια των καταναλωτών και την προστασία τους, έναντι των νέων δεδομένων της Πανδημίας, και όχι μόνο.
Το πρότυπο πιστοποίησης B&W CERT για τα Ξενοδοχεία – κάντε click εδώ -, που αριθμεί πλέον στην Ελλάδα σημαντικούς προορισμούς, είναι το πλέον σύνθετο και απαιτητικό θα λέγαμε πρότυπο οργάνωσης, καθότι εμπεριέχει την φιλοξενία και την εστίαση ταυτόχρονα.
Το πρότυπο H&W CERT το οποίο αφορά την εστίαση, το catering, την διανομή τροφίμων – κάντε click εδώ - και τα δίκτυά της, είναι ένα υποδειγματικό εργαλείο ανάγνωσης σε συνθήκες τρέχουσας πραγματικότητας στον τομέα των τροφίμων, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί λόγω COVID-19.
Το πρότυπο S&W, αφορά Εμπορικές υπηρεσίες και συναλλαγές κάθε είδους – κάντε click εδώ -, και προσαρμόζεται με εξειδικευμένα Check-Lists σε διαφορετικές δραστηριότητες, όπως:
- Εκπαιδευτήρια
- Εμπορικά Καταστήματα και δραστηριότητες
- Εργαστήρια
- Γυμναστήρια
- SPA και δραστηριότητες Ευεξίας
- Αναγνωστήρια, Κινηματογράφοι και Λέσχες
- Μεταφορικά Μέσα
- Αγροτικές δραστηριότητες
- Κλπ.
Το πρότυπο M&W που αφορά Ιατρεία και χώρους πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας – κάντε click εδώ -, είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο πρόληψης και προστασίας των ασθενών, συνοδών και επισκεπτών, καθώς και του ιατρικού και βοηθητικού προσωπικού που εργάζεται σε αυτά.
Πίσω από κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα κρύβεται μια «ανάγκη». Μια δημιουργική είτε απλά καταναλωτική ανάγκη τις περισσότερες φορές.
Μπροστά από όλες όμως τις καταναλωτικές ανάγκες, έρχεται πλέον σε πρώτο πλάνο η «Ασφάλεια του Καταναλωτή».
Και οι αλλαγές που συνοδεύουν αυτό τον επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων αναφορικά με τις εμπορικές και κοινωνικές δραστηριότητες, πρέπει να γίνουν συνείδηση για τους επιχειρηματίες με τον εύκολο τρόπο, γιατί σε απόσταση χρόνου θα γίνουν σίγουρα με τον δύσκολο.