Χρήστος Ταραντίλης: Eξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού για την αξιοποίηση των οφελών της Τεχνητής Νοημοσύνης - iefimerida.gr

Χρήστος Ταραντίλης: Eξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού για την αξιοποίηση των οφελών της Τεχνητής Νοημοσύνης

Ο Χρήστος Ταραντίλης στη Βουλή
Ο Χρήστος Ταραντίλης / Φωτογραφία: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSΙ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στη σημασία της εκπαίδευσης και της εξειδίκευσης του ανθρώπινου δυναμικού σε ψηφιακές δεξιότητες για την αξιοποίηση των οφελών της Τεχνητής Νοημοσύνης αναφέρθηκε ο Χρήστος Ταραντίλης.

Ο καθηγητής ξεκίνησε την τοποθέτησή του στο διεθνές Συνέδριο InfoCom World 2024 με τίτλο «Digital Greece: Time for a Leap!» τονίζοντας ότι απαιτούνται σημαντικές παρεμβάσεις ώστε η Ελλάδα να εξασφαλίσει το εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό που θα επιτρέψει στη χώρα να ευθυγραμμιστεί με τις διεθνείς εξελίξεις στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό αναδεικνύεται και στην πρόσφατη μελέτη της Ernst and Young (ΕΥ) Ελλάδος, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και της Endeavor Greece, σύμφωνα με την οποία:

  • Μόνο 1 στους 7 φοιτητές που εισάγονται ετησίως στα ελληνικά ΑΕΙ έχει τις αναγκαίες δεξιότητες ώστε να εισέλθει άμεσα στην αγορά εργασίας όταν αποφοιτήσει, σε θέσεις που υποστηρίζουν την παραγωγή προϊόντων με μεγάλη προστιθέμενη αξία και τη καινοτόμο επιχειρηματικότητα,
  • 1 στις 3 αγγελίες αναζήτησης εργαζομένων από τις επιχειρήσεις αφορά τον κλάδο της πληροφορικής, ενώ οι εκπρόσωποι της επιχειρηματικής κοινότητας επιβεβαιώνουν τις σημαντικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κατά την αναζήτηση εργαζομένων στον συγκεκριμένο κλάδο,
  • μόνο το 50% των εισακτέων αποφοίτησε από τα 36 ελληνικά πανεπιστημιακά τμήματα στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.

Ακολούθως, ο κ. Ταραντίλης παρουσίασε σειρά παρεμβάσεων, βασιζόμενος στην προαναφερθείσα μελέτη, όπως ενδεικτικά

  • την πραγματοποίηση προγράμματος εξειδίκευσης και επανειδίκευσης σε βασικές ψηφιακές δεξιότητες την επόμενη πενταετία για εκατοντάδες χιλιάδες ανέργους (νέους πτυχιούχους αλλά και μακροχρόνια ανέργους), για εργαζομένους στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα των οποίων η εργασία προβλέπεται να επηρεαστεί από την ΤΝ καθώς και για στρατεύσιμους,
  • την εκπαίδευση 15.000 φοιτητών ετησίως με προχωρημένες ψηφιακές δεξιότητες μέσω κυρίως της εισαγωγής μαθημάτων TN, μηχανικής μάθησης και αναλυτικής δεδομένων (data analytics) στα προγράμματα σπουδών των 36 προπτυχιακών και 148 μεταπτυχιακών προγραμμάτων Πληροφορικής καθώς και στα 132 πανεπιστημιακά τμήματα με αντικείμενο STEM (δηλαδή Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά) που ήδη λειτουργούν στην Ελλάδα,
  • την αύξηση του ποσοστού αποφοίτησης στα πανεπιστημιακά τμήματα μέσω πραγματοποίησης ουσιαστικού επαγγελματικού προσανατολισμού στους μαθητές λυκείου, της προσθήκης ομαδικών εργασιών, παρουσιάσεων και εργαστηρίων σε όλα τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών των πανεπιστημίων, της πρόσληψης περισσότερων καθηγητών πανεπιστημίου και της ουσιαστικής αξιολόγησης της διδακτικής επάρκειας των καθηγητών.

Κλείνοντας την τοποθέτηση του, ο κ. Ταραντίλης υπογράμμισε ότι «είναι ευθύνη όλων μας, των ανθρώπων της αγοράς, των πολιτικών, των καθηγητών στα πανεπιστήμια να διασφαλίσουμε ότι τα οφέλη της ΤΝ πρέπει φτάσουν σε κάθε γωνιά της οικονομίας. Η ΤΝ δεν αποτελεί μέρος των προβλημάτων των πολιτών και των επιχειρήσεων, αλλά των λύσεων για επίτευξη ευημερίας και προόδου».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ