Τανάγρα - Τι λένε οι ειδικοί για το Mirage: «Σπάνια περίπτωση» και «δύσκολη η απόφαση της πιλότου» - iefimerida.gr

Τανάγρα - Τι λένε οι ειδικοί για το Mirage: «Σπάνια περίπτωση» και «δύσκολη η απόφαση της πιλότου»

Mirage 2000-5 στη Τανάγρα
Mirage 2000-5 στην Τανάγρα / Φωτογραφία: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Για τη «δύσκολη απόφαση» εγκατάλειψης του μαχητικού αεροσκάφους που πήρε χθες η πιλότος του Mirage 2000-5 στην Τανάγρα μίλησε στο Μega ο υποπτέραρχος και ιπτάμενος ε.α, Γιάννης Βαμβάκος.

H έμπειρη και άριστα εκπαιδευμένη 30χρονη πιλότος του Mirage εγκατέλειψε το μαχητικό αεροσκάφος στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην αεροπορική βάση της Τανάγρας, χρησιμοποιώντας το σύστημα εκτίναξης του καθίσματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το περιστατικό σημειώθηκε κατά τη διαδικασία της τροχοδρόμησης του μαχητικού μετά από εκπαιδευτική πτήση. Η πιλότος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους.

Υποπτέραρχος και ιπτάμενος ε.α, Γιάννης Βαμβάκος για το περιστατικό με το Mirage: Είναι σπάνια περίπτωση

«Είναι σπάνια περίπτωση και με βάση και την ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, μετά το πέρας της εκπαιδευτικής πτήσης που εκτελούσε η συνάδελφος, κατά τη φάση της τροχοδρόμησης μετά την προσγείωση, παρουσιάστηκε ανομοιόμορφη πέδηση στους δύο τροχούς, κάτι που οδηγούσε το αεροσκάφος εκτός διαδρόμου, με συνέπεια η συνάδελφος να πάρει τη δύσκολη απόφαση να εγκαταλείψει το αεροσκάφος το οποίο δεν έχει πάθει σχεδόν τίποτα, είναι επισκευάσιμο, όπως και η συνάδελφος είναι καλά στην υγεία της».

«Το αεροσκάφος, βγαίνοντας από τον διάδρομο, δεν είχε τόσο μεγάλη ταχύτητα ώστε να πάθει μεγάλες δομικές βλάβες. Έχει πάθει κάποιες μικρές ζημιές οι οποίες είναι επισκευάσιμες», λέει ο ίδιος, συμπληρώνοντας:

«Η συντήρηση που γίνεται σε όλα τα αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίας είναι υποδειγματική. Δεν υπάρχει σαφής τρόπος να ελέγξεις στον αέρα την ικανότητα των φρένων, ελέγχεις λίγο πριν την προσγείωση αν υπάρχει πίεση αλλά μετά την προσγείωση, κατά τη διάρκεια της επαφής και όσο η ταχύτητα μειώνεται, υπάρχει κάποια ταχύτητα στην οποία ελέγχεις τα φρένα και αρχίζεις να φρενάρεις. Όλες οι αποφάσεις στα αεροσκάφη είναι του πιλότου».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Είδαμε στην πράξη κάτι το οποίο δεν βλέπουμε συνήθως - Θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί διαφορετικά»

Για το περιστατικό μίλησε και ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης, αναφέρει: «Είδαμε στην πράξη κάτι το οποίο δεν βλέπουμε συνήθως, δηλαδή καθίσματα με τα οποία είναι εφοδιασμένα τα μαχητικά αλλά και εκπαιδευτικά αεροπλάνα υψηλών επιδόσεων, τα οποία ενεργοποιούνται με μηδενική ταχύτητα και σε μηδενικό ύψος».

«Αυτό θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί διαφορετικά. Τα Mirage έχουν προηγούμενα συμβάντα με προβλήματα πέδησης, υπήρξε και φωτιά κάποτε στο παρελθόν. Το να ξεσπάσει μια φωτιά εκεί πέρα, ο μόνος τρόπος για να διαφύγεις, και είναι ακαριαία η απόφαση, είναι να τραβήξεις να φύγει η καλύπτρα, να εκτοξευτεί το κάθισμα, να σε φτάσει σε μερικές δεκάδες μέτρα, να ανοίξει το αλεξίπτωτο και να προσγειωθείς με ασφάλεια. Αυτή είναι η πρόβλεψη που υπάρχει για τη διαφυγή από ένα αεροπλάνο που βρίσκεται σε κατάσταση ανάγκης».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ