«Η 30ή Νοεμβρίου είναι η καταληκτική ημερομηνία και το Μετρό στη Θεσσαλονίκη θα αποδοθεί στην πόλη λειτουργικό και ασφαλές».
Τα παραπάνω επισήμανε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό Action24 και στους δημοσιογράφους Γιώργο Κακούση και Άννα Λιβαθυνού, λίγες ώρες μετά τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Νίκος Ταχιάος: Τα εγκαίνια του μετρό θα είναι μία γιορτή για τη Θεσσαλονίκη
Όπως ανέφερε ο υφυπουργός: «Το Μετρό θα γίνει μία πραγματικότητα για τη Θεσσαλονίκη. Τα εγκαίνια θα είναι μία γιορτή για εκείνη. Το έργο αντιμετωπίστηκε εξ’ αρχής ως πολιτικό υποκείμενο και αυτό ήταν μεγάλο λάθος, παίρνοντας μία έκταση που υπερβαίνει τα όρια της Θεσσαλονίκης. Η πόλη επέτρεψε να χειραγωγηθεί πολιτικά και να εκτεθούμε στην Ευρώπη».
Οι σταθμοί του Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως διευκρίνισε ο κ. Ταχιάος, δεν θυμίζουν κλασικό σιδηροδρομικό σταθμό, όπως συμβαίνει στο Μετρό της Αθήνας.
«Οι προδιαγραφές είναι μάλλον βορειοευρωπαϊκές. Θυμίζει περισσότερο το μετρό της Κοπεγχάγης με ''άρωμα Μιλάνου'', καθώς η εταιρεία που έχει αναλάβει τη λειτουργία του αποτελεί ιταλογαλλική σύμπραξη», συμπληρώνοντας ότι τα δρομολόγια θα είναι σε ώρα αιχμής κάθε 2,5 λεπτά.
«Είναι θετικό ότι leader της κοινοπραξίας είναι η ΑΚΤΩΡ»
Για την επέκταση προς την Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι είναι εφικτό να λειτουργήσει στα τέλη του 2025.
«Είναι θετικό ότι leader της κοινοπραξίας είναι η ΑΚΤΩΡ, μία εταιρεία η οποία τους τελευταίους μήνες απέδειξε ότι είναι απολύτως αξιόπιστη στα χρονοδιαγράμματά της και έχει ''τρέξει'' το έργο με πρωτοφανείς ρυθμούς. Η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου έγινε σε χρόνο-ρεκόρ», πρόσθεσε.
Για τη δημιουργία νέας γραμμής, ο υφυπουργός Υποδομών επισήμανε ότι η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης κατέδειξε ότι η μεγαλύτερη ανάγκη βρίσκεται στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. Όμως, η επέκταση αυτή προϋποθέτει, πρωτίστως, να δοθεί η βασική γραμμή και να βρεθούν οι αναγκαίοι πόροι.
Τι είπε για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Αναφερόμενος στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο κ. Ταχιάος εκτίμησε ότι είναι εφικτό να ολοκληρωθεί στο τέλος της δεκαετίας, παρά τα προβλήματα που έχουν προκύψει με δικαστικές προσφυγές στους σταθμούς των Εξαρχείων και του Ευαγγελισμού με το πάρκο Ριζάρη.
Όπως τόνισε, «με μετριοπάθεια και σύνεση, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα αυτά», επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Χρωστάμε έργα στην Αθήνα».
Κλείνοντας, ερωτηθείς για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι η κατασκευή του Flyover ήταν απαραίτητη προκειμένου να λειτουργήσει ως επιπλέον διάδρομος πάνω από τον Περιφερειακό, που θα επιτρέψει την ταχύτερη παράκαμψη του κέντρου της πόλης. Εξέφρασε την κατανόησή του για τη δυσφορία που προκαλείται στη Θεσσαλονίκη, συμπληρώνοντας ότι περιορίζεται με την πρόοδο του έργου, ενώ διαβεβαίωσε ότι το έργο θα παραδοθεί στις 16 Μαΐου 2027.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού της πόλης είναι αναγκαίο μεγάλο μέρος των μετακινήσεων προς το κέντρο να γίνεται με το Μετρό».