Στη συνεργασία για θέματα «Επιστήμης-Τεχνολογίας-Εκπαίδευσης» προσβλέπουν το ΚΕΚΑΠΕΡ-Περιφέρειας Κρήτης και το Εργαστήριο Διδακτικής Θετικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Όπως επισημάνθηκε σε συνάντηση στελεχών και επιστημόνων του κέντρου επαγγελματικής κατάρτισης και του Παιδαγωγικού δημοτικής εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, οι δύο εκπαιδευτικοί φορείς στο Ρέθυμνο, στο πλαίσιο διεύρυνσης των συνεργασιών τους, διαπιστώνουν την ανάγκη συνεργασίας μεταξύ τους για θέματα «Επιστήμης-Τεχνολογίας-Εκπαίδευσης» που αφορούν στη εκπαιδευτική προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και των Μαθηματικών.
Πρόκειται για τη γνωστή STEM Εκπαίδευση η οποία αφορά το διεπιστημονικό πεδίο «Science, Technology, Engineering and Mathematics STEM και απευθύνεται στην Πρωτοβάθμια (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά), στη Δευτεροβάθμια (Γυμνάσια και Λύκεια) και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (φοιτητές Σχολών Παιδαγωγικών Τμημάτων, Σχολών Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών και άλλων συναφών Σχολών). Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το Εργαστήριο Διδακτικής Θετικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης διαθέτει το απαραίτητο επιστημονικό, τεχνολογικό και παιδαγωγικό υπόβαθρο που σχετίζεται με τους σκοπούς της «STEM Εκπαίδευσης» και για το λόγο αυτό αποφασίστηκε η σύναψη ενός μνημονίου συνεργασίας, διετούς διάρκειας, μεταξύ του ΚΕΚΑΠΕΡ-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ και του Εργαστηρίου Διδακτικής Θετικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Το κοινό πεδίο δράσεων θα αφορά σε τομείς όπως: «Δημιουργία πλαισίου αλληλοενημέρωσης σχετικά με σύγχρονα ζητήματα STEM Εκπαίδευσης, συνεργασία στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών-επιμορφωτικών μαθησιακών δράσεων και προγραμμάτων σχετικά με την STEM Εκπαίδευση αξιοποιώντας τόσο τις σύγχρονες παιδαγωγικές τεχνικές και εκπαιδευτικές τεχνολογίες όπως επίσης και δια ζώσης εφαρμογές σε συνδυασμό με εξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση (blended learning). Επίσης, στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας με στόχο την ανάπτυξη βιωματικών σεναρίων μάθησης που βασίζονται στη διεπιστημονική STEM προσέγγιση συμπεριλαμβανομένου της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και νεότερων εξελίξεων στο πεδίο των Νέων Τεχνολογιών (πχ τεχνητή νοημοσύνη) και την υποβολή από κοινού προτάσεων εκπαιδευτικών και ερευνητικών προγραμμάτων, τα οποία χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκά ή εθνικά κονδύλια».
Οι δύο εκπαιδευτικοί φορείς θα συνεργαστούν επίσης για εκδηλώσεις και δράσεις μορφωτικού ή ανθρωπιστικού χαρακτήρα που αφορούν στην «STEM Εκπαίδευση» ανοικτών για το ευρύ κοινό καθώς και στη διοργάνωση θερινών σχολείων, διαγωνισμών ή και άλλων δράσεων (πχ πανηγύρι επιστήμης, science cafe) για μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και ευρύ κοινό. Η συνεργασία ΚΕΚΑΠΕΡ με το Παιδαγωγικό του Πανεπιστημίου Κρήτης θα υποστηριχθεί με την αξιοποίηση εξειδικευμένου προσωπικού και υποδομών (πχ χώρων, οπτικοακουστικού υλικού και ψηφιακών τεχνολογιών) που διαθέτουν το ΕΔΘΕ/ΠΤΔΕ-ΠΚ και το ΚΕΚΑΠΕΡ Περιφέρεια Κρήτης.
Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνης Μαρία Λιονή: «Το Μνημόνιο αυτό αρχικά προβλέπεται να έχει διετή διάρκεια με δυνατότητα ωστόσο επέκτασης της συνεργασίας με νέα έγγραφη συμφωνία, κατόπιν αξιολόγησης των αρχικών αποτελεσμάτων και της προόδου της συνεργασίας».