Ο συγκοινωνιολόγος Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου μίλησε για την κίνηση στον Κηφισό και στους δρόμους της Αττικής και για το πώς μπορούμε να την αποφύγουμε.
Ο κ. Κεπαπτσόγλου μιλώντας στην ΕΡΤ απάντησε σε ερώτηση σχετικά με το πώς μπορούν να βοηθήσουν οι μηχανές της Τροχαίας και οι γερανοί που θα παίρνουν τα αυτοκίνητα που έχουν τρακάρει στον Κηφισό: «Σίγουρα θα βοηθήσουν οι μοτοσικλέτες της Τροχαίας και οι γερανοί που θα παίρνουν τα αυτοκίνητα που έχουν τρακάρει στον Κηφισό, που χαρακτηρίζεται από την έντονη κυκλοφοριακή κίνηση. Όσο πιο γρήγορα παρέμβει κάποιος ενημερώνοντας για το περιστατικό και προσπαθήσει να το ξεκαθαρίσει, ακόμη και να διαχειριστεί την κυκλοφορία γύρω του, τόσο πιο γρήγορα θα ξεμπλοκάρει κάπως η κυκλοφορία».
Ο ίδιος πρόσθεσε σχετικά ότι είναι αναγκαίο να υπάρχουν γρήγορες παρεμβάσεις, και το υπουργείο κάνει πάρα πάρα πολύ καλά σε αυτή την περίπτωση, δρώντας με τον ανωτέρω τρόπο.
Η χρησιμότητα των 750 καμερών που θα τοποθετηθούν στην Αττική
Ο συγκοινωνιολόγος τόνισε και τη χρησιμότητα των 750 καμερών που θα τοποθετηθούν στην Αττική για την παρακολούθηση των τροχαίων παραβάσεων όσο και των εγκληματικών ενεργειών.
«Είναι λογικό ότι δεν μπορεί να έχουμε έναν τροχονόμο σε κάθε γωνία. Οι παραβάσεις συμβαίνουν όταν συμβαίνουν, και ο καλύτερος, οικονομικότερος και αποδοτικότερος τρόπος να τις καταγράφουν μέσα από κάμερες, όπως συμβαίνει και στον υπόλοιπο κόσμο, δεν είναι κάτι καινούργιο. Δεν έχουμε άπειρους πόρους ώστε να έχουμε το προσωπικό της Τροχαίας παντού. Συνεπώς, είναι πολύ καλό το τι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε από όλους αυτούς τους ανθρώπους και να αφήσουμε την τεχνολογία να κάνει τη δουλειά της, όπως συμβαίνει και αλλού» είπε.
Συγκοινωνιολόγος: Πολλοί οδηγοί περνούν ώρες καθημερινά στο ΙΧ
Στο ερώτημα πόση ώρα βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητό του ένας οδηγός ο οποίος είναι εγκλωβισμένος σε ώρες αιχμής στην άνοδο και στην κάθοδο του Κηφισού, ο κ. Κεπαπτσόγλου αποσαφήνισε:
«Εγώ εκτιμώ ότι είναι τουλάχιστον το διπλάσιο απ' ό,τι θα έκανε υπό κανονικές συνθήκες. Δηλαδή θεωρώ ότι περνάμε μία -μπορεί και μιάμιση- ώρα την ημέρα στο αυτοκίνητο, όμως και αυτό το αντιλαμβανόμαστε ως πολύ περισσότερο χρόνο. Διότι η καθυστέρηση προφανώς δημιουργεί κι άλλες επιπτώσεις -ψυχολογικές- σε εμάς. Ο χρόνος που δαπανούμε είναι πάρα πάρα πολύ μεγάλος. Είναι τουλάχιστον μία ώρα περισσότερο απ' ό,τι θα κάναμε αν δεν είχαμε κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Έχουμε υπολογίσει ότι, σε σχέση με τη βραδινή ώρα, που στο ποτάμι χρειάζεσαι περίπου 25 λεπτά για να πας Πειραιά-Κηφισιά, χρειάζεσαι γύρω στο τριπλάσιο αυτή τη στιγμή για να "κατέβεις" σε ώρες αιχμής. Οπότε μπορεί και πολύ περισσότερo από την ώρα, ενδεχομένως "ξοδεύουμε" μία ώρα πάνω και μία ώρα κάτω. Μπορεί και δύο ώρες».