Στο πένθος η χώρα για τους δύο πιλότους του Canadair -Πώς έγινε η τραγωδία καθώς επιχειρούσαν στην Κάρυστο - iefimerida.gr

Στο πένθος η χώρα για τους δύο πιλότους του Canadair -Πώς έγινε η τραγωδία καθώς επιχειρούσαν στην Κάρυστο

Οι δύο ήρωες πιλότοι που έχασαν τη ζωή τους
Οι δύο ήρωες πιλότοι που έχασαν τη ζωή τους / Φωτογραφία: INTIMENEWS
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ολόκληρη η χώρα πενθεί λόγω του θανάτου των δύο πιλότων, που έχασαν χθες τη ζωή τους σε μια ανείπωτη τραγωδία, καθώς επιχειρούσαν με Canadair στη φωτιά στην Κάρυστο.

Οι δύο νεαροί πιλότοι, 34 και 27 ετών, που ρίχτηκαν με αυταπάρνηση στη μάχη ενάντια στην πύρινη λαίλαπα, έχασαν τη ζωή τους στο καθήκον. Στο αποκαλυπτικό βίντεο όπου κατέγραψε η ΕΡΤ τη στιγμή της πτώσης, διακρίνεται το αεροπλάνο να κάνει ρίψη νερού, να παίρνει δεξιά στροφή και να χτυπά σε κλαδί δέντρου χάνοντας τον πλωτήρα από το δεξί φτερό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Canadair δεν κατάφερε να κάνει ανύψωση, με αποτέλεσμα να συντριβεί και να τυλιχθεί στις φλόγες. Στη μνήμη των πιλότων κηρύχθηκε 3ήμερο εθνικό πένθος.

Ποιοι ήταν οι δύο πιλότοι του μοιραίου Canadair

Όπως προαναφέρθηκε, νεκροί έπεσαν και οι δύο ήρωες-πιλότοι του Canadair: ο 34 ετών κυβερνήτης, σμηναγός Χρήστος Μουλάς, και ο 27χρονος συγκυβερνήτης, ανθυποσμηναγός, Περικλής Στεφανίδης. Και οι δύο ιπτάμενοι της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης.

To Canadair συνετρίβη χθες μεσημέρι, στις 14:52, αμέσως μετά από ρίψη νερού που πραγματοποίησε σε μέτωπο της φωτιάς στην περιοχή Πλατανιστός στην Κάρυστο.

Ο κυβερνήτης του μοιραίου Canadair, σμηναγός Χρήστος Μουλάς
Ο κυβερνήτης του μοιραίου Canadair, σμηναγός Χρήστος Μουλάς
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο συγκυβερνήτης του μοιραίου Canadair, ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης
Ο συγκυβερνήτης του μοιραίου Canadair, ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης

Πώς έγινε η τραγωδία

Το βίντεο-ντοκουμέντο από την πτώση θα αναλυθεί από τους ειδικούς ώστε να εξακριβωθούν και τα ακριβή αίτια της πτώσης. Οι πρώτες εικόνες δείχνουν το Καναντέρ να κάνει δύσκολους ελιγμούς στην προσπάθεια να σβήσει τη φωτιά στη χαράδρα. Την ώρα της ρίψης του νερού προσέκρουσε με το δεξί φτερό σε δέντρο, αποκόπηκε ο δεξιός πλωτήρας -κάτι που αύξησε τη δεξιά κλίση του αεροσκάφους- και προσέκρουσε στο έδαφος.

Όταν παίρνει δεξιά στροφή και χαμηλώνει, στη φάση της ρίψης του νερού, φαίνεται στα πλάνα να προσκρούει με το δεξί φτερό σε δέντρο και να χάνει τον δεξιό πλωτήρα που έχει στο κάτω μέρος του δεξιού φτερού, γεγονός που αύξησε τη δεξιά κλίση του αεροσκάφους. Από κει και ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών. Δευτερόλεπτα μετά συνετρίβη.

Το αποκαλυπτικό βίντεο από τη συντριβή:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Canadair CL-215 που συνετρίβη έκανε ρίψεις μαζί με ακόμη ένα Canadair στη συγκεκριμένη εστία φωτιάς (καθώς επιχειρούν πάντα σε ζεύγη). Είχαν απογειωθεί από τη Νέα Αγχίαλο, πέρασαν πάνω από τη Χαλκίδα και έφτασαν στην Κάρυστο για να επιχειρήσουν στο συγκεκριμένο σημείο. Από την πρώτη στιγμή απογειώθηκαν από τον Βόλο, τη Χίο και το Κοτρώνι Μαραθώνα ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης για τον άμεσο εντοπισμό των δύο ιπταμένων. Λίγη ώρα αργότερα έφτασαν στο σημείο της συντριβής.

Ελικόπτερο από την ομάδα διάσωσης που επιχειρούσε αποβίβασε από αέρος με γάντζο, διασώστη ανάμεσα στα διασκορπισμένα κομμάτια του Καναντέρ. Υπήρχε μεγάλη επικινδυνότητα λόγω των καυσίμων του αεροσκάφους που είχε καταπέσει. Μαζί με τα πυροσβεστικά οχήματα, έσπευσαν και ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ.

Βίντεο, δευτερόλεπτα μετά την πτώση του αεροσκάφους:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ομάδα εμπειρογνωμόνων θα εξετάσει καρέ-καρέ το βίντεο

Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, το οπτικό υλικό που είδε το φως της δημοσιότητας είναι ένα μόνο κομμάτι το οποίο θα εξεταστεί καρέ-καρέ από την ομάδα των εμπειρογνωμόνων της Πολεμικής Αεροπορίας για τα ακριβή αίτια της πτώσης.

Υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες οι οποίοι θα συνυπολογιστούν στο τελικό πόρισμα σχετικά με το τι έχει φταίξει για τη συγκεκριμένη πτώση του μοιραίου Canadair.

Ανάμεσα σε αυτούς, το ανάγλυφο της περιοχής τη μοιραία στιγμή, η φορά των ανέμων, το μικροκλίμα που δημιουργεί η φωτιά, κι αν τυχόν αναφέρθηκε κάτι στην ενδοεπικοινωνία είτε με το ζευγάρι του στον αέρα, είτε με το κέντρο επιχειρήσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών, δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το να συντηρηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας τα πυροσβεστικά αεροσκάφη στη βάση της Ελευσίνας ή απ’ όπου αλλού επιχειρούν.

Και πριν το πρώτο φως της ημέρας οι ιπτάμενοι να βρίσκονται στα πιλοτήρια των Canadair, να εκκινήσουν τους κινητήρες, να απογειωθούν ώστε ν’ αντιμετωπίσουν τα πύρινα μέτωπα που για πολλές ημέρες καίνε τον δασικό πλούτο της χώρας.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ