Το άνοιγμα των σχολείων στις 14 Σεπτεμβρίου ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Στην κοινή συνέντευξη Τύπου με άλλους υπουργούς, η κυρία Κεραμέως ανέφερε ότι η λειτουργία του διδακτικού έτους θα γίνει με όλους τους μαθητές και αυξημένα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης. Η χρήση μάσκας θα είναι υποχρεωτική στους εσωτερικούς χώρους και θα διανεμηθεί δωρεάν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων.
Η κοινή συνέντευξη Τύπου έγινε παρουσία του κυβερνητικού εκπροσώπου, Στέλιου Πέτσα, της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, του υπουργού Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκου, του προέδρου της ΚΕΔΕ, Δημήτρη Παπαστεργίου και της καθηγήτριας Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ Βάνας Παπαευαγγέλου.
Κεραμέως: Τα σχολεία θα ανοίξουν στις 14 Σεπτεμβρίου
Ολόκληρη η τοποθέτηση της Νίκης Κεραμέως:
Κυρίες και κύριοι καλησπέρα σας, καλό μήνα και καλή σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά.
Ο σκοπός της σημερινής συνέντευξης τύπου είναι να σας δώσουμε κάποιες επιπλέον πληροφορίες για το άνοιγμα των σχολείων και να σας αναλύσουν και ο ΥΠΕΣ και ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ ενέργειες που έχουν αναληφθεί στους δικούς τους τομείς αρμοδιότητας για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Και βεβαίως είμαστε όλοι στη διάθεσή σας για ερωτήσεις. Ευχαριστούμε θερμά και την κα Παπαευαγγέλου, Καθ. Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας στο ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτροπής Ειδικών, η οποία και εκείνη είναι στη διάθεσή σας για ερωτήσεις.
Όπως έχουμε ήδη πει, η έναρξη του νέου σχολικού έτους θα γίνει με όλους τους μαθητές και με αυξημένα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης
- Το παρόν σχέδιο λειτουργίας βασίζεται εκ νέου στην εισήγηση και τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, η οποία έλαβε υπόψιν τα τελευταία επιδημιολογικά και επιστημονικά δεδομένα.
- Θα το τονίζουμε πάντοτε – Η εξέλιξη της πανδημίας είναι μία δυναμική διαδικασία. Κάθε βήμα αξιολογείται και επικαιροποιείται – αν χρειαστεί– στη βάση της εξέλιξης της πανδημίας, σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.
- Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι έτοιμο για τη νέα σχολική χρονιά, μία διαδικασία προετοιμασίας που έχει ξεκινήσει εδώ και πολλούς μήνες.
Για την ομαλή έναρξη των σχολείων:
- Έχουμε ήδη ολοκληρώσει προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, πιο νωρίς από όλα τα τελευταία χρόνια.
- Απλοποιήσαμε τις διαδικασίες, ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να αναλάβουν υπηρεσία εντός σχολείου και να μην χρειάζεται να πηγαίνουν πρώτα στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, που συχνά βρίσκεται σε άλλη περιοχή ή άλλη πόλη.
- Η παράδοση βιβλίων έχει γίνει στην ώρα της.
Ενισχύσαμε το ανθρώπινο δυναμικό - προτεραιοποιήσαμε τη στελέχωση των σχολείων:
- ολοκληρώσαμε τους πρώτους στη χώρα 4.500 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
- εκδώσαμε τους νέους προσωρινούς πίνακες για μόνιμους διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση, τη βάση για τους 10.500 μόνιμους διορισμούς που βαίνουν προς ολοκλήρωση.
Εχουμε λάβει ήδη τα παρακάτω μέτρα πρόληψης και προφύλαξης από τον κορωνοϊό, υπό τα οποία θα λειτουργήσουν τα σχολεία:
- ΧΡΗΣΗ ΜΑΣΚΑΣ
Η χρήση της μάσκας καθίσταται υποχρεωτική σε όλους τους εσωτερικούς χώρους, και στους εξωτερικούς όπου υπάρχει συγχρωτισμός, καθώς και στα μέσα μεταφοράς μαθητών, ενώ δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση στη χρήση μάσκας από Νηπιαγωγείο έως και την τρίτη Δημοτικού.
Η κυβέρνηση διαθέτει δωρεάν μάσκες σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων.
2. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ
Είναι έτοιμες οι επικαιροποιημένες οδηγίες που θα σταλούν στα σχολεία, οι οποίες θα δημοσιευθούν επίσης στον ισότοπο του ΥΠΑΙΘ. Εχει δρομολογηθεί και η συνεργασία με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, στο πλαίσιο της οποίας γιατροί θα επισκέπτονται τα σχολεία για να εξηγήσουν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης και βεβαίως την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας.
3. ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ
Με μέριμνα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Θα σας τα αναλύσουν εν συνεχεία ο υπουργός Εσωτερικών και ο πρόεδρος ΚΕΔΕ.
4. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Με επιπλέον πιστώσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ, με στόχο την προστασία των πιο ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού, όπως οι παππούδες και οι γιαγιάδες.
5. ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΑΠΟ ΕΟΔΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Σε περιπτώσεις που χρήζουν επέμβασης.
6. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ
Με στόχο τον περιορισμό του συγχρωτισμού μεταξύ μαθητικών ομάδων.
7. ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΥΛΙΚΕΙΩΝ
Η επιτροπή έχει ήδη δώσει οδηγίες για την προσαρμοσμένη λειτουργία των κυλικείων.
8. ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ
Εντός κάθε σχολικού τμήματος.
9. ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ
Με υποχρεωτική μάσκα και τήρηση λοιπών μέτρων.
10. ΜΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΔΡΟΜΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ
11. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ
Οι επισκέψεις (π.χ. σε μουσεία, δημόσια κτίρια) θα πραγματοποιούνται ανά τμήμα.
12. ΑΘΛΗΜΑΤΑ
- Προβλέπονται μικρές, σταθερές ομάδες για τα ομαδικά παιχνίδια.
- Δεν θα πραγματοποιηθούν τα σχολικά πρωταθλήματα.
13. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
- Προβλέπονται σταθερές ομάδες συνεργασίας και
- Καθαρισμός υλικών/εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση.
14. ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Καθαρισμός πληκτρολογίου και ποντικιού.
15. ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
- Καθαρισμός οργάνων μετά από κάθε χρήση
- Ειδικά σε περίπτωση πνευστών οργάνων συστήνεται να τηρείται απόσταση 3 μ.
16. ΙΣΧΥΡΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΤΟΜΙΚΟ ΠΑΓΟΥΡΙ / ΝΕΡΟ
Παρέχεται δωρεάν σε κάθε μαθητή δημοτικού, δημοσίου και ιδιωτικού, δωρεά του Ιδρύματος Αθανασίου Λασκαρίδη. Ένα μέτρο για την αποφυγή ανταλλαγής μπουκαλιών, ποτηριών, επαφής στόματος με τη βρύση, που, μειώνοντας τη χρήση πλαστικού, προσφέρει και μία φιλοπεριβαλλοντική λύση.
Κατηγορίες μαθητών που εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση μάσκας
- Γενικά εξαιρούνται:
- Παιδιά με γνωσιακή, αναπτυξιακή ή ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς
- Παιδιά με σοβαρό νευρολογικό, μυϊκό ή άλλο νόσημα που τα εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους
- Στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης προβλέπεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό
Η απουσία μαθητών και εκπαιδευτικών δικαιολογείται στις κάτωθι περιπτώσεις:
- Εάν νοσεί από COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής/εκπαιδευτικός ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του
Απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης
- Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως ορίζεται από την Επιτροπή
Απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας - Αν ο εκπαιδευτικός ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχει οριστεί από το ΥΠΕΣ – Στην περίπτωση αυτή παρέχει τηλεκπαίδευση σε μαθητές που παραμένουν σπίτι
Απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας
Καθορίζονται, βάσει οδηγιών των Ειδικών, οι ομάδες αυξημένου κινδύνου στις οποίες, εφόσον ανήκουν μαθητές, μπορούν να απουσιάζουν δικαιολογημένα:
- Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από 6 μήνες από την ολοκλήρωσή της
- Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 12 μήνες
- Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 24 μήνες
- Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία
- Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4<500)
- Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone>20mg/μέρα)
- Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια
- Μαθητές με αιμοδυναμική σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια
- Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ιόντωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή παιδιά με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου
- Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.
Για τους εκπαιδευτικούς, οι ομάδες αυξημένου κινδύνου παραμένουν οι ίδιες, όπως έχουν οριστεί από το ΥΠΕΣ (ΚΥΑ, 15 Μαΐου 2020).
Κατά την απουσία μαθητών και/ή εκπαιδευτικών, προβλέπεται:
- Σύγχρονη διδασκαλία και παρακολούθηση μαθήματος εξ αποστάσεως για όσους μαθητές και εκπαιδευτικούς έχουν ειδικό λόγο απουσίας από το σχολείο
και
- Επιπλέον πιστώσεις για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για την παροχή δια ζώσης ή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Για τις άδειες εργαζόμενων γονέων (δημοσίου και ιδιωτικού τομέα)
- Υπάρχει ειδική πρόβλεψη για άδεια ειδικού σκοπού εφόσον έχουν παιδί που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου και πρέπει να απουσιάσει από το σχολείο
Η λειτουργία Σχολικών Μονάδων θα διαμορφώνεται ως εξής:
- Σε περίπτωση κρούσματος, θα ακολουθείται το Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ: θα κλείνει το τμήμα και θα ακολουθεί ιχνηλάτηση των επαφών του μαθητή.
- Προβλέπεται ορισμός υπευθύνων διαχείρισης κρούσματος εντός κάθε σχολικής μονάδας.
- Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας τμήματος /σχολείου: η λειτουργία θα γίνεται αποκλειστικά μέσω τηλεκπαίδευσης.
- Ως προς τις ημερομηνίες:
- Σήμερα, 1η Σεπτεμβρίου ανέλαβανυπηρεσία οι εκπαιδευτικοί μας στα σχολεία και 14 Σεπτεμβρίου ξεκινούν τα μαθήματα σε όλα τα σχολεία της χώρας (αυτό συμπεριλαμβάνει και τα νηπιαγωγεία)
- Σημαντικός παράγοντας για αυτή την απόφαση ήταν να δώσουμε ικανό χρονικό διάστημα από την επιστροφή των εκδρομέων και να περιοριστούν οι μετακινήσεις των ασυμπτωματικών, καθώς στοιχεία δείχνουν ότι σημαντικό τμήμα του πληθυσμού δεν έχει ακομη επιστρέψει.
- Παράκληση προς τους εκδρομείς να επιστρέψουν με τις οικογένειές τους άμεσα, ώστε να περιοριστούν οι μετακινήσεις τυχίν ασυμπτωματικών και γενικότερα να σταθεροποιηθεί η επιδημιολογική εικόνα.
Στο πλαίσιο της Οικονομικής Ενίσχυσης του δομών που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αντιμετώπιση και πρόληψη της διασποράς του κορωνοϊού, έχουν εγκριθεί, μεταξύ άλλων, οι κάτωθι δράσεις:
- Σημαντική επέκταση Ολοήμερων Σχολείων: Επιπλέον κονδύλι άνω των 100 εκ. ευρώ για την επέκταση των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων, ώστε να μένουν περισσότερα παιδιά στο σχολείο έως τις 4μμ, να απασχοληθούν με μελέτη και δημιουργικές δράσεις καλλιτεχνικής παιδείας, φυσικής αγωγής, πληροφορικής και ξένων γλωσσών, καθώς και να περιοριστεί η επαφή των παιδιών με πρόσωπα που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου
- Πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτών
- για την κάλυψη όσων κενών προκύψουν από την απουσία εκπαιδευτικών που αποδεδειγμένα ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου και
- για τη διενέργεια αποκλειστικά εξ αποστάσεως μαθημάτων («διαδικτυακά τμήματα»).
Όλα τα παραπάνω επιπλέον των 4.500 μόνιμων διορισμών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση που ήδη έχουν ολοκληρωθεί, και των 10.500 διορισμών στη γενική εκπαίδευση που βαίνουν προς ολοκλήρωση και ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.
- Αναβάθμιση δημόσιων πλατφορμών (e-class, e-me) μέσα από την ενίσχυση των δικτύων και του ανθρώπινου δυναμικού τους – ενισχυμένο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
- Εξοπλισμός σχολείων: ενισχύουμε τον τεχνολογικό εξοπλισμό των σχολείων με πάνω από 70.000 φορητές συσκευές (laptop, tablet).
- Προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.
- Εκπαιδευτική τηλεόραση: δημιουργία εκ του μηδενός «βιβλιοθήκης» μαθημάτων για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση – δυνατότητα για επέκταση.
- ΑΕΙ: ενίσχυση εκπαιδευτικού προσωπικού για τη διενέργεια μαθημάτων σε ολιγομελείς ομάδες.
• Σε όλο αυτό το σχέδιο, είναι σημαντικός ο ρόλος του Υπουργείου Εσωτερικών και των Δήμων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους για την εύρυθυμη λειτουργία των σχολείων, όπως
- η μέριμνα για το απαραίτητο προσωπικό καθαριότητας
- η εξασφάλιση στα σχολεία όλων των αναλώσιμων υλικών (μάσκες, αντισηπτικά, σαπούνια, καθαριστικά κτλ)
- η λειτουργία των σχολικών κυλικείων με εξειδικευμένες οδηγίες.
‣ Να τονίσω ότι και οι μάσκες και τα παγούρια θα δοθούν σε όλους τους μαθητές της χώρας, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον Υπουργό Εσωτερικών, τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ, όλους τους Δημάρχους και την τοπική αυτοδιοίκηση ευρύτερα, για τη μέχρι σήμερα εξαιρετική συνεργασία μας.
Να ευχηθώ καλή αρχή στα παιδιά μας, στους γονείς τους και στους εκπαιδευτικούς μας. Και να τους ευχαριστήσω εκ νέου για την καίρια συμβολή τους σε αυτό το μεγάλο εγχείρημα.
Φέτος θα είναι μια χρονιά διαφορετική από τις άλλες. Κατανοώ απόλυτα τις αγωνίες σας. Έχουμε χρέος τα παιδιά μας να βρεθούν στο φυσικό τους χώρο, στο σχολείο, με τα καλύτερα δυνατά μέτρα προστασίας. Τα παιδιά μας είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου λειτουργούν με κανόνες, με την καθοδήγηση των πολύτιμων εκπαιδευτικών τους, παρά στον δρόμο και στις πλατείες όπου παίζουν χωρίς κανόνες. Με τα μέτρα προστασίας στο σχολείο προστατεύονται και τα παιδιά μας, και οι εκπαιδευτικοί μας αλλά προστατεύεται και η οικογένειά μας όταν το παιδί ή ο εκπαιδευτικός γυρνάει από το σχολείο. Είμαστε εδώ για διασφαλίσουμε και το αγαθό της υγείας και αυτό της εκπαίδευσης. Από αυτήν την κρίση θα βγούμε δυνατότεροι.
Πέτσας: Καλούμε όλους τους γονείς να επιστρέψουν τις επόμενες ημέρες με τα παιδιά τους στο σπίτι
Στην εισαγωγική του τοποθέτηση, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας τόνισε τα εξής:
Καλό απόγευμα σε όλες και όλους,
Για να κερδίσουμε τον πόλεμο με την πρωτοφανή, παγκόσμια, υγειονομική και οικονομική κρίση που προκαλεί η πανδημία του κορωνοϊού, χρειάζεται ομαδική δουλειά. Κυβέρνηση, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Εκπαιδευτικοί, Μαθητές, Γονείς.
Η Κυβέρνηση και η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχουν συνεργαστεί στενά, όλο αυτό το διάστημα, καθώς η σχολική χρονιά που ξεκινά σε λίγες μέρες είναι διαφορετική.
Χρειάζονται πρόσθετα μέτρα προστασίας, ώστε τα σχολεία μας να παραμείνουν κυψέλη γνώσης, όχι εστία διασποράς του κορωνοϊού.
Και ενώ το Υπουργείο Παιδείας είναι αρμόδιο για τη νέα σχολική χρονιά σε όλες τις βαθμίδες, είναι εξαιρετικά σημαντικός ο ρόλος του Υπουργείου Εσωτερικών και των Δήμων. Που – στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους – κάνουν ό,τι χρειάζεται για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, από τη μέριμνα για το απαραίτητο προσωπικό καθαριότητας, μέχρι την εξασφάλιση της αναγκαίας απολύμανσης και της διάθεσης όλων των αναλώσιμων υλικών, όπως μάσκες και αντισηπτικά.
Σε ό,τι αφορά το άνοιγμα των σχολείων, θα ήθελα να σημειώσω ότι ικανός αριθμός συμπολιτών μας δεν έχουν επιστρέψει ακόμη στα αστικά κέντρα. Ιδίως στην Αθήνα, μέχρι τις 31 Αυγούστου, με βάση την ανάλυση δεδομένων κινητικότητας του πληθυσμού - από τα διόδια, τις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές μεταφορές, καθώς και τις αστικές συγκοινωνίες - φαίνεται ότι περίπου το 85% των κατοίκων της πρωτεύουσας επέστρεψαν στην πόλη.
Καλούμε λοιπόν όλους τους γονείς να επιστρέψουν τις επόμενες ημέρες με τα παιδιά τους στο σπίτι. Και να φροντίσουν, για το καλό όλης της οικογένειας, να μείνουν ασφαλείς περιορίζοντας τις επαφές τους με την ευρύτερη κοινότητα για τις επόμενες μέρες μέχρι την έναρξη των μαθημάτων. Τις σχετικές λεπτομέρειες για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, θα παρουσιάσουν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα. Νίκη Κεραμέως, ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Τάκης Θεοδωρικάκος και ο Προέδρος της ΚΕΔΕ κ. Δημήτρης Παπαστεργίου. Μαζί μας βρίσκεται και η Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ κα. Βάνα Παπαευαγγέλου για τυχόν εξειδικευμένες ερωτήσεις σας.
Με την ευχή να έχουμε μία καλή, ασφαλή σχολική χρονιά, δίνω τώρα τον λόγο στην Υπουργό Παιδείας, κα. Κεραμέως.
Θεοδωρικάκος: 6.000.000 ευρώ για δωρεάν μάσκες στα σχολεία
«Εξι εκατομμύρια ευρώ για δωρεάν μάσκες στα σχολεία» ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για το άνοιγμα των σχολείων.
Σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρικάκο, το πρώτο μέτρο του υπουργείου Εσωτερικών, είναι η έγκαιρη κεντρική επιχορήγηση για την προμήθεια μέσω της ΚΕΔΕ μασκών δωρεάν για εκπαιδευτικό προσωπικό και τους μαθητές/τριες όλων των σχολείων, ακολουθώντας τις προδιαγραφές και συμβουλές των ειδικών για τα ζητήματα ασφάλειας. Όλα τα παιδιά και όλοι οι εκπαιδευτικοί χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις.
Το δεύτερο είναι η πλήρης στελέχωση με προσωπικό καθαριότητας σε όλη την επικράτεια ώστε 5000 εργαζόμενοι με πλήρες ωράριο αλλά και 4474 με μειωμένο ωράριο να ριχτούν άμεσα στη μάχη για να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες της εποχής μας.
Το τρίτο αφορά τις δαπάνες μεταφοράς μαθητών ύψους 175 εκ. ευρώ προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση 240 χιλιάδων μαθητών στα σχολεία.
Το τέταρτο αφορά τις ανάγκες επισκευής και συντήρησης των σχολικών κτιρίων μέσω των σχολικών επιτροπών, με συνολικό ποσό 128 εκ. μέσω των ΚΑΠ.
Δείτε την ομιλία του κ. Θεοδωρικάκου:
«Από την πρώτη μέρα της πανδημίας του κορωνοιού, ύψιστη προτεραιότητα της κυβέρνησης του ΠΘ Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν και είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής.
Μετά από 6 μήνες συνεχιζόμενης υγειονομικής απειλής για την κοινωνία, η πορεία παραμένει πολύπλοκη.
Έχουμε ακόμη δρόμο μπροστά μας με προβλήματα και πρωτόγνωρες δυσκολίες. Με τον σωστό επιτελικό και στοχευμένο δι-υπουργικό συντονισμό και σχεδιασμό αλλά και την εφαρμογή του μπορούμε να αντιμετωπίσουμε θετικά τη νέα πραγματικότητα. Κοινός στόχος η δημόσια υγεία και ασφάλεια.
Δίπλα στο σχέδιο και την υλοποίησή του, απαιτείται να υπάρξει ενότητα, πειθαρχία, αλληλεγγύη, δηλαδή όλα όσα διέκριναν όλους τους Έλληνες μαζί, την προηγούμενη άνοιξη.
Διασφαλίζουμε ο καθένας από τον τομέα κυβερνητικής ευθύνης του, τους όρους μέχρι τον ερχομό της οριστικής υγειονομικής λύσης.
Το νέο σχολικό έτος αποτελεί για όλους μας το μεγάλο στοίχημα, επενδύοντας στο μεγαλύτερο κεφάλαιο της χώρας που είναι η νέα γενιά.
Η επιτυχία στο κρίσιμο μέτωπο του σχολικού περιβάλλοντος είναι μια συνάρτηση δράσης όχι μόνο σε κεντρικό αλλά και σε τοπικό αυτοδιοικητικό επίπεδο.
Τα παιδιά μας πρέπει να νιώθουν χαρά για την επιστροφή στο φυσικό τους χώρο και οι γονείς πρέπει να αισθάνονται απόλυτη σιγουριά για την ασφάλεια, την καθαρότητα και τον ανθρώπινο και φιλικό χαρακτήρα του σχολικού περιβάλλοντος. Το ίδιο και οι εκπαιδευτικοί ως στυλοβάτες της κοινής προσπάθειας στο σχολείο.
Αγκαλιάζουμε όλους τους μαθητές και μαθήτριες στο νέο ξεκίνημα, μοιραζόμαστε τη χαρά και τα όνειρά τους. Ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς τις μαθήτριες και τους μαθητές, στα παιδιά μας:
όποια μάσκα και αν φέρετε στο πρόσωπο λόγω των καιρών που ζούμε, αυτή δε μπορεί και δε θα κρύψει ποτέ την καθαρή ματιά σας στο αύριο, στη ζωή που σχεδιάζετε και δημιουργείτε, αυτή την καθαρή ματιά που τόσο έχει ανάγκη η πατρίδα μας.
Σας εμπιστευόμαστε, όπως εμπιστευόμαστε και την Ελληνική οικογένεια που αγωνίζεται να είναι ενωμένη, αγαπημένη και ασφαλής στις δύσκολες συνθήκες που ζούμε. Όπως εμπιστευόμαστε τον Έλληνα εκπαιδευτικό.
Ως ΥΠΕΣ, έχοντας την ευθύνη της στενής συνεργασίας με την αυτοδιοίκηση, επισημαίνω πως η μαθησιακή διαδικασία θα ενισχυθεί με τους όρους μιας ισχυρής τοπικής αυτοδιοίκησης η οποία θεσμικά και με δυνατό λόγο, υποστηρίζει και εγγυάται σε όλες τις περιοχές της χώρας, την εκπαιδευτική λειτουργία.
Όλες οι προβλέψεις και τα πακέτα μέτρων στηρίζονται στη θωράκιση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των δήμων, και στη νέα κατεύθυνση ενδυνάμωσής τους με βάση το Ευρωπαϊκό κεκτημένο. Η κυβέρνηση στηρίζει και ενισχύει διαρκώς την αυτοδιοίκηση, τόσο στους δήμους όσο και στις περιφέρειες με πράξεις και σημαντικές μεταρρυθμίσεις.
Το πρώτο βασικό στοιχείο είναι η έγκαιρη κεντρική επιχορήγηση για την προμήθεια μέσω της ΚΕΔΕ μασκών ΔΩΡΕΑΝ για εκπαιδευτικό προσωπικό και τους μαθητές -τριες όλων των σχολείων, ακολουθώντας τις προδιαγραφές και συμβουλές των ειδικών για τα ζητήματα ασφάλειας. Όλα τα παιδιά και όλοι οι εκπαιδευτικοί χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις.
Το δεύτερο είναι η πλήρης στελέχωση με προσωπικό καθαριότητας σε όλη την επικράτεια ώστε 5000 εργαζόμενοι με πλήρες ωράριο αλλά και 4474 με μειωμένο ωράριο να ριχτούν άμεσα στη μάχη για να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες της εποχής μας.
Εδώ, θα πρέπει να σημειωθεί πως αυτό γίνεται – σε αντιδιαστολή με παλαιότερα – απολαμβάνοντας οι εργαζόμενοι αυτοί πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα. Συγκρίνοντας τα στοιχεία, μέχρι πέρυσι οι καθαρίστριες που ήταν πλήρους απασχόλησης και καθάριζαν πάνω από 13 αίθουσες ήταν 3761. Για αυτό το λόγο φέτος δίνουμε 28 εκατ. ευρώ περισσότερα.
Όσον αφορά τη λειτουργία των κυλικείων αυτά θα λειτουργήσουν κανονικά με προμήθεια και διάθεση μόνο σφραγισμένων και προσυσκευασμένων υλικών.
Το τρίτο αφορά τις δαπάνες μεταφοράς μαθητών ύψους 175 εκ. ευρώ προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση 240 χιλιάδων μαθητών στα σχολεία.
Το τέταρτο αφορά τις ανάγκες επισκευής και συντήρησης των σχολικών κτιρίων μέσω των σχολικών επιτροπών, με συνολικό ποσό 128 εκ. μέσω των ΚΑΠ.
Υπογραμμίζουμε πως το ΥΠΕΣ μέσω του προγράμματος Αντώνης Τρίτσης δίνει τη δυνατότητα στους Δήμους για προγράμματα αντισεισμικής προστασίας, όπως επίσης αναπλάσεων και διαμόρφωσης αύλιων χώρων, ειδικό πρόγραμμα κατασκευής νέων σχολείων.
Ακόμη ως ΥΠΕΣ έχουμε προβλέψει τα ζητήματα άδειας ειδικού σκοπού ως επίσης και αναλυτικά τους κανόνες τηλε-εργασίας των γονέων εργαζομένων στο Δημόσιο Τομέα, και επιπλέον το πλαίσιο που θα ακολουθηθεί όταν κάποιος – απευχόμαστε – βρεθεί θετικός ή νοσήσει εντός του οικογενειακού περιβάλλοντος. Στηριζόμαστε στο επιτυχημένο θεσμικό πλαίσιο που εφαρμόσαμε ήδη από την περασμένη άνοιξη με κυρίαρχη σκέψη μας την ασφάλεια των εργαζομένων.
Εφόσον και όπου απαιτηθούν επιπλέον λύσεις σε επί μέρους τοπικά προβλήματα, εκεί η υποστήριξη που θα έχει η Τοπική Αυτοδιοίκηση από εμάς ως Κεντρική Διακυβέρνηση, θα είναι ουσιαστική και άμεση.
Με αφορμή το κρίσιμο ορόσημο της έναρξης του εκπαιδευτικού έτους,
Έχουμε πλήρως αντιληφθεί και κατανοήσει ως ΥΠΕΣ πως η πανδημία, με τις ειδικότερες εκφράσεις της στη χώρα μας επιβεβαίωσε ότι η συγκυρία, δείχνει τον δρόμο.
Δηλαδή την ανάγκη ανασυγκρότησης του κράτους μέσω της θέσπισης μιας σειράς μεταρρυθμίσεων που οδηγούν σε καλύτερες υπηρεσίες και φροντίδα για τον Ελληνα πολίτη. Αυτή είναι η σαφής κυβερνητική προτεραιότητα που έχει χαράξει ο ΠΘ Κυριάκος Μητσοτάκης.
Στην περίπτωση του νέου σχολικού έτους και σε ότι μας αφορά ως ΥΠΕΣ, αυτό το κάνουμε έγκυρα και έγκαιρα, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία και την αυτοδιοίκηση».