Ο Στίβεν Φράι παρομοιάζει την αφαίρεση των γλυπτών του Παρθενώνα με την αρπαγή της Αψίδας του Θριάμβου από τους Ναζί - iefimerida.gr

Ο Στίβεν Φράι παρομοιάζει την αφαίρεση των γλυπτών του Παρθενώνα με την αρπαγή της Αψίδας του Θριάμβου από τους Ναζί

Stephen Fry Βιβλίο Μύθος
Ο Βρετανός ηθοποιός Stephen Fry - Φωτογραφία: AP Image
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο δημοφιλής Βρετανός ηθοποιός, Στίβεν Φράι παρομοίασε ι την αφαίρεση των Γλυπτών του Παρθενώνα με την αφαίρεση της Αψίδας του Θριάμβου από τους Γερμανούς, στη Γαλλία κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ο διάσημος ηθοποιός και κωμικός πιστεύει ότι θα ήταν «αριστοκρατικό» αν το Βρετανικό Μουσείο επέστρεφε τα αρχαία γλυπτά στην αρχική τους κατοικία. Ο Φράι έκανε τα σχόλια αυτά στην αυστραλιανό τηλεοπτικό σόου Stuff the British Stole, το οποίο προβάλλεται από το ABC το βράδυ της Δευτέρας, μεταδίδει η βρετανική εφημερίδα Guardian.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας στον παρουσιαστή Marc Fennell, ο Φράι υποστήριξε ότι ακόμη και αν υπήρχε «το πιο σχολαστικά γραμμένο έγγραφο» που έδινε την άδεια στον Βρετανό λόρδο Έλγιν να αφαιρέσει τα μάρμαρα του Παρθενώνα από την Ακρόπολη το 1802, «είναι σαν να λέμε "Λοιπόν, η Γερμανία ισχυρίζεται ότι θα έπρεπε να έχει την Αψίδα του Θριάμβου και να το έγγραφο που το αποδεικνύει"». «Αλλά», συμπλήρωσε αποδομώντας τον βρετανικό ισχυρισμό περί φιρμανιού για την κατοχή των Γλυπτών, «οι Ναζί ήταν μια δύναμη κατοχής. Ποιο δικαίωμα είχαν να παραχωρήσουν τμήματα της Γαλλίας; Δεν ήταν δικά τους για να τα δώσουν».

Η εκστρατεία του Στίβεν Φράι για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα

Την τελευταία δεκαετία, ο ηθοποιός κάνει εκστρατεία για την επιστροφή των 2.500 ετών γλυπτών στην Ελλάδα.

Το 2023 είπε ότι η αφαίρεσή τους είναι το ίδιο με την «αφαίρεση του Πύργου του Άιφελ από το Παρίσι ή του Στόουνχεντζ από το Σάλσμπερι» και πιο πίσω, το 2012 πρότεινε στο Ηνωμένο Βασίλειο να χρησιμοποιήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2012 στο Λονδίνο για να «αποκαταστήσει ένα μεγάλο λάθος».

«Δεν θα φαινόταν αριστοκρατική η Βρετανία αν το έκανε αυτό;», διερωτήθηκε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αυτό που ζητάμε από τα μουσεία είναι να είναι μπροστά μας, όχι πίσω μας, όταν πρόκειται για την ανθρωπότητα, το νόημα και τις ιστορίες της, συμπεριλαμβανομένης της ιστορίας του τι σημαίνει το μουσείο. [Τα μουσεία] αποκαλύπτουν τόσα πολλά για εμάς».

Αυτόν τον μήνα η Τουρκία απέρριψε τον ισχυρισμό ότι ο Βρετανός λόρδος είχε λάβει άδεια από τις οθωμανικές αρχές για να αφαιρέσει οποιαδήποτε αρχαιότητα από την Ακρόπολη, σε σχετική θεματική συζήτηση της UNESCO.

Πέρυσι το Βρετανικό Μουσείο δήλωσε ότι «αναζητά ενεργά μια νέα συνεργασία με τους φίλους μας στην Ελλάδα και καθώς εισερχόμαστε στο νέο έτος, οι εποικοδομητικές συζητήσεις συνεχίζονται».

«Υπάρχει μια ιερότητα για αυτά τα μάρμαρα»

Οι διαχειριστές του Βρετανικού Μουσείου υποστήριξαν ότι τα γλυπτά δεν εκλάπησαν και ότι η έκθεσή τους στο Λονδίνο αποτελεί «σημαντική αναπαράσταση του αρχαίου αθηναϊκού πολιτισμού στο πλαίσιο της παγκόσμιας ιστορίας».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Φράι είπε ότι τα μάρμαρα πιθανώς «θα ήταν σε χειρότερη κατάσταση, κατά κάποιο τρόπο, αν [ο Λόρδος Έλγιν] δεν τα είχε μεταφέρει στο Λονδίνο», αλλά υποστήριξε ότι πρέπει να επιστραφούν, καθώς «υπάρχει μια ιερότητα για αυτά τα μάρμαρα» μεταξύ των Αθηναίων.

«Ένας από τους λόγους για τους οποίους θέλω να προχωρήσει αυτό είναι η αγάπη μου για τη χώρα μου, με όλα τα ελαττώματά της, όχι επειδή είμαι κάποιου είδους προδότης», πρόσθεσε.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ