ΣτΕ: «Πέρασε» το σχέδιο για τη μείωση των θέσεων στάθμευσης στο Ελληνικό - iefimerida.gr

ΣτΕ: «Πέρασε» το σχέδιο για τη μείωση των θέσεων στάθμευσης στο Ελληνικό

μακετα ελληνικο
Η «έξυπνη πόλη» στο Ελληνικό
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

«Πέρασε» από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), με ορισμένες παρατηρήσεις, το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τη μείωση των θέσεων στάθμευσης στο Ελληνικό.

Όπως αναφέρεται στο σχέδιο για την αναθεώρηση του από 28-2-2018 Προεδρικού Διατάγματος «έγκριση του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά Αττικής», η αναθεώρηση του ΣΟΑ, στο πλαίσιο αξιοποίησης του πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού, αφορά στον αριθμό θέσεων στάθμευσης για κάθε κτιριακή χρήση πλην της κατοικίας στην περιοχή του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενδεικτικά, με το σχέδιο Π.Δ. μειώνονται κατά 60% οι θέσεις στάθμευσης σε ακτίνα 500 μέτρων από τον σταθμό μετρό της περιοχής με στόχο το κοινό να χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς από και προς την Αθηναϊκή Ριβιέρα (Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού-Αγίου Κοσμά).

Από «πολιτικής άποψης», σύμφωνα πάντα με το σχέδιο Π.Δ., οι επίμαχες ρυθμίσεις αποσκοπούν «στην αύξηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε χρήσεις γης και πόλους έλξης σημαντικού αριθμού μετακινήσεων, κυρίως εργαζομένων, όπως είναι ο Μητροπολιτικός Πόλος Ελληνικού-Αγίου Κοσμά, μέσω της εφαρμογής παγιωμένων διεθνών πρακτικών και εμπειριών σε σχέση με τις πολιτικές στάθμευσης», ενώ από  νομικής απόψεως, οι επίμαχες ρυθμίσεις   προτείνονται «ως πρώτη εφαρμογή της αρχής της βιώσιμης κινητικότητας».

Οι προτεινόμενοι συντελεστές μείωσης του αριθμού των θέσεων στάθμευσης

Ειδικότερα, επέρχεται «μείωση του αριθμού των θέσεων στάθμευσης ανάλογα με τον βαθμό προσπελασιμότητας των μέσων μαζικής μεταφοράς και αφορά τόσο στα νέα κτίρια που πρόκειται να κατασκευαστούν στην έκταση του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού, κ.λπ.», όσο και όλες τις χρήσεις, πλην κατοικίας.

Οι προτεινόμενοι συντελεστές μείωσης του αριθμού των θέσεων στάθμευσης διαφοροποιούνται κατά ποσοστό με βάση τις ακόλουθες συνιστώσες ανάλογα:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

α) Με το αν πρόκειται για χρήσεις που εξυπηρετούνται από σταθμό μετρό, το οποίο εμφανίζει, συγκριτικά, καλύτερο επίπεδο εξυπηρέτησης, ή από στάση τραμ, το οποίο χαρακτηρίζεται από χαμηλή επιβατική κίνηση και μειωμένη συχνότητα δρομολογίων σε σχέση με το μετρό  και

β)  Με την ακτινική απόσταση των χρήσεων από σταθμό μετρό ή στάση τραμ.

Σύμφωνα με τις διευκρινίσεις που παρασχέθηκαν από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, όπως αναφέρεται στο σχέδιο Π.Δ., οι διαφοροποιήσεις  αυτές υπαγορεύθηκαν «από την ελκυστικότητα του κάθε μέσου, η οποία εξαρτάται από την ταχύτητά του, την επίδραση της κυκλοφορίας στην κίνησή του και την πυκνότητα των δρομολογίων», ενώ ελήφθη υπόψη σχετική  κυκλοφοριακή  μελέτη.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ