Σε έναν σιδηροδρομικό σταθμό με περιορισμένες απαιτήσεις, αυτόν της Καλαμπάκας, είχε σκοπό να εργαστεί ως τη σύνταξή του ο σταθμάρχης που έκανε το μοιραίο λάθος, βάζοντας στην ίδια γραμμή τα δύο τρένα που συγκρούστηκαν στα Τέμπη.
Ήδη είχε ξεκινήσει να δουλεύει στην Καλαμπάκα το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου, ωστόσο το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας βρέθηκε στη Λάρισα με τα γνωστά ολέθρια αποτελέσματα.
Αχθοφόρος
Ο Β.Σ. ήταν 25 ετών όταν έπιασε δουλειά στον ΟΣΕ, το 1989. Λόγω της πολυετούς παραμονής του στον τομέα των αποσκευών, στον ΟΣΕ ήταν γνωστός ως αχθοφόρος και παρέμεινε στο πόστο του μέχρι το 2011.
Εκείνη την περίοδο, με την Ελλάδα βυθισμένη στην οικονομική ύφεση, είχε αρχίσει να εφαρμόζεται η κινητικότητα στο δημόσιο και ο σιδηροδρομικός υπάλληλος, ο οποίος ήταν πια 46 ετών, αποφάσισε ότι είχε έρθει η ώρα να αλλάξει επαγγελματικό προσανατολισμό. Έτσι βρέθηκε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και μετά από διάφορα πόστα κατέληξε να μοιράζει τα σχολικά βιβλία.
«Κάποια στιγμή, στο πόστο που ήταν, βρέθηκε να δίνει και οδηγίες σε ανθρώπους με πτυχία και master» λέει στο iefimerida.gr άνθρωπος που ήταν κοντά στο επαγγελματικό του περιβάλλον εκείνη την περίοδο.
Η επιστροφή στον ΟΣΕ
Η περυσινή προκήρυξη θέσεων σταθμάρχη στον ΟΣΕ αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον του για την παλιά του δουλειά και έτσι ξεκίνησε τις διαδικασίες για την επιστροφή του, την οποία πέτυχε πριν από μερικούς μήνες και συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 2022.
Το σκεπτικό του, σύμφωνα με όσους τον γνώριζαν, ήταν να γυρίσει στον ΟΣΕ στη θέση του σταθμάρχη, για να εξασφαλίσει υψηλότερη σύνταξη και να εργαστεί στην Καλαμπάκα, σε έναν ήσυχο σταθμό, χωρίς πολλές απαιτήσεις. Για να πετύχει τον στόχο του χρησιμοποίησε το «παραθυράκι» του κανονισμού, ο οποίος, παρότι είχε ηλικιακό όριο τα 42 έτη για τους σταθμάρχες, αυτό δεν ίσχυε για τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ.
Εκπαίδευση-express
Από τον Αύγουστο του 2022 έως τις αρχές Ιανουαρίου 2023 ο 59χρονος σιδηροδρομικός είχε ολοκληρώσει τη θεωρητική και την πρακτική του εκπαίδευση αλλά και τη διαδικασία των εξετάσεων, ώστε να έχει -τυπικά τουλάχιστον- τη δυνατότητα να καθίσει στην «ηλεκτρική» καρέκλα του σταθμάρχη ως υπεύθυνος για τις ζωές των επιβατών.
Αυτό που δεν έχει μέχρι σήμερα διευκρινιστεί είναι πώς βρέθηκε στον κομβικό σταθμό της Λάρισας το τριήμερο και ποιος τον τοποθέτησε μόνο του στη βάρδια, με ανύπαρκτη σχεδόν προϋπηρεσία, να διαχειριστεί την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών, που, λόγω του τριημέρου, ταξίδευαν ασφυκτικά γεμάτες.