Μεγάλη αναστάτωση έχει προκαλέσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η είδηση ότι αλυσίδα σούπερ μάρκετ έκανε μήνυση σε ηλικιωμένη που πιάστηκε να παίρνει τρόφιμα, δίχως να τα πληρώσει, από υποκατάστημά της.
Σύμφωνα με τις αναφορές που ξεκίνησαν από το Twitter, πρόκειται για μια 70χρονη γυναίκα, η οποία το απόγευμα του Σαββάτου πήγε στο σούπερ μάρκετ και πήρε κάποια τρόφιμα, αξίας 30 με 40 ευρώ, χωρίς να πληρώσει. Άλλοι πελάτες που αντιλήφθηκαν τι συνέβαινε ζήτησαν από τη διεύθυνση του σούπερ μάρκετ να πληρώσουν οι ίδιοι τα τρόφιμά της και παρακάλεσαν να μην κληθεί η αστυνομία.
Βάσει μαρτυριών, ωστόσο, οι υπεύθυνοι του σούπερ μάρκετ κάλεσαν την αστυνομία. Στο σημείο έφτασαν αστυνομικοί, ο οποίοι όταν άκουσαν την ιστορία της ζήτησαν από το σούπερ μάρκετ να μην προχωρήσει σε διαδικασίες μήνυσης. Κατά τις ίδιες πηγές, η ηλικιωμένη αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα και δεν μπορεί να αντεπεξέλθει ούτε στις πλέον βασικές ανάγκες. Η ίδια φέρεται ότι είπε στους αστυνομικούς ότι έχει και στεγαστικό δάνειο.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το Open, ο υπεύθυνος του καταστήματος ήταν ανένδοτος και είπε «ότι οι εντολές που έχει είναι πολύ αυστηρές για αυτή την περίπτωση».
Η 70χρονη αποκάλυψε στους αστυνομικούς ότι δεν έχει καθόλου χρήματα και ένα στεγαστικό δάνειο με πολύ μεγάλη ρύθμιση, το οποίο πληρώνει με τη σύνταξή της για να μην της πάρουν το σπίτι.
Στη συνέχεια, γείτονες της ηλικιωμένης επικοινώνησαν με τους υπεύθυνους του σούπερ μάρκετ και ζήτησαν να αποσυρθεί η μήνυση, αλλά η απάντηση που πήραν ήταν πως «η πολιτική της εταιρείας είναι να μην αποσύρει αυτού του είδους τις μηνύσεις».
Προσπάθησε να αυτοκτονήσει από την ντροπή της
Γειτόνισσα της ηλικιωμένης γυναίκας μίλησε στο Open και αποκάλυψε ότι η γυναίκα επιχείρησε να αυτοκτονήσει από την ντροπή της.
«Παραλίγο να μας πάθει ζημιά το βράδυ. Πήρε τρία χάπια της πίεσης μαζεμένα και την πήγαμε στο νοσοκομείο. Προσπαθεί η γιαγιά να αυτοκτονήσει γιατί δεν σηκώνει την ντροπή και φοβάται μη φτάσει στα αφτιά των γιων της αυτός ο διασυρμός».
«Εγώ πήγα στο σουπερμάρκετ και τους μίλησα για την υπόθεση. Έμαθα πού μένει η γιαγιά και πήγα και τη βρήκα. Είναι κουλουριασμένη σε μία κουβέρτα και δεν μιλάει. Της είπα ψέματα ότι είμαι δικηγόρος και ότι ήρθα να τη σώσω, το λέω και ντρέπομαι. Της είπα ότι θα κάνω τα πάντα για να αποσύρει τη μήνυση το σούπερ μάρκετ. Δυστυχώς, όμως, δεν έχω και εγώ λεφτά για να της πληρώσω δικηγόρο».
Αναφορικά με την οικογένεια της γιαγιάς, η γειτόνισσα είπε ότι έχει δύο γιους. «Ο ένας είναι άνεργος, ο άλλος έχει τέσσερα παιδιά και παίρνει 950 ευρώ, ενώ έχει και μεγάλο δάνειο», σημείωσε.
Σύμφωνα με τη γειτόνισσα, η γυναίκα παίρνει σύνταξη 10.000 ευρώ τον χρόνο και έχει να πληρώσει 4.500 ευρώ δάνειο και άλλες 4.000 γιατί έχει πρόβλημα υγείας και κάνει θεραπεία που έρχεται από την Αμερική για να μπορεί να περπατάει.
«Την έχουμε με ηρεμιστικά. Μου είπε με κλάματα ότι πριν από έναν μήνα έστειλε επιστολή σε κάποιον μεγάλο παράγοντα ποδοσφαίρου και του ζητούσε βοήθεια γιατί κάποτε είχε εργαστεί στην ομάδα», ανέφερε μεταξύ άλλων.
Η ανακοίνωση της Lidl Ελλάς
Στο διαδίκτυο η φημολογία είχε λάβει μεγάλες διαστάσεις και σύντομα κάποιοι χρήστες ανέφεραν ότι το υποκατάστημα στο Ίλιον ήταν της Lidl.
Η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση για το περιστατικό, στην οποία αναφέρει τα εξής:
«Η Lidl Ελλάς από την έναρξη της λειτουργίας της εφαρμόζει με υψηλό αίσθημα ευθύνης αξίες και πρακτικές κοινωνικής υπευθυνότητας. Έχει αποδείξει έμπρακτα και διαχρονικά ότι στέκεται δίπλα στους συμπολίτες της με ήθος και ευθύνη, όπως πράττει πάντα σε αντίστοιχες περιπτώσεις κοινωνικής ευαισθησίας.
Συγκεκριμένα, έχει μεριμνήσει με μηχανισμό υποστήριξης μέσω ΜΚΟ σε όλη την Ελλάδα ώστε να αντιμετωπίζει άμεσα αιτήματα για προϊοντική βοήθεια από ευπαθείς ομάδες πληθυσμού.
Το πρόσφατο περιστατικό που έλαβε χώρα στο κατάστημά μας στο Ίλιον μάς λυπεί βαθιά. Ο υπεύθυνος του καταστήματος όπως και κάθε υπεύθυνος καταστήματος είναι υποχρεωμένος να ακολουθεί τις προβλεπόμενες διαδικασίες αναφορικά με παραβατικές συμπεριφορές που ορίζει η νομοθεσία.
Η διοίκηση της εταιρείας έλαβε γνώση του περιστατικού και θα φροντίσει να μην υπάρξει συνέχεια. Η εταιρεία θα έρθει σε επικοινωνία με την πελάτισσα για να λήξει το θέμα που δημιουργήθηκε.
Η Lidl Ελλάς θα συνεχίζει να στέκεται διαχρονικά στο πλευρό όσων μας χρειάζονται, αναγνωρίζοντας την ευθύνη και τον ρόλο της στην ελληνική κοινωνία».