Μία συσκευή που φιλοδοξεί να βοηθά τους τυφλούς στα ψώνια τους και να βελτιώσει την καθημερινότητά τους αισθητά, πρόκειται να κατασκευάσουν οι μαθητές του Γυμνασίου Μούδρου «Αργύριος Μοσχίδης».
Εννέα μαθητές της Γ’ Γυμνασίου και τρεις εκπαιδευτικοί κατάφεραν μέσα στην πανδημία να δημιουργήσουν μια εικονική επιχείρηση και να κατασκευάσουν την πρώτη Smart Vision συσκευή.
«Το προϊόν μας Smart Vision θα βοηθά τυφλούς και άτομα με σοβαρά προβλήματα όρασης στις καθημερινές αγορές τους. Πρόκειται για μία συσκευή, η οποία αναγνωρίζει ετικέτες προϊόντων στο σούπερ μάρκετ και θα “διαβάζει” τις βασικές πληροφορίες της ετικέτας, όπως η ημερομηνία λήξης, στον χρήστη. Στην ουσία θα φωτογραφίζει την ετικέτα, θα την αποτυπώνει στη μνήμη της και θα ενημερώνει στη συνέχεια ηχητικά το χρήστη για τα γραφόμενα της ετικέτας. Η λειτουργία της συσκευής μας βασίζεται στην ρομποτική και στην τεχνητή νοημοσύνη, τεχνολογίες οι οποίες βρίσκονται στο επίκεντρο των εξελίξεων. Τα κύρια συστατικά της συσκευής μας είναι μία πλακέτα ρομποτικής, μία κάμερα και ακουστικά. Όλα τα παραπάνω περιέχονται σε μία πλαστική θήκη που θα εκτυπωθεί σε 3D εκτυπωτή», εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η διευθύντρια του Γυμνασίου, Μαρία Παπαναγιώτου.
Μία επίσκεψη ενός ατόμου με προβλήματα όρασης στο σχολείο πριν από δύο χρόνια ήταν αρκετή για να δώσει έμπνευση στους μαθητές να ξεκινήσουν την προσπάθειά τους.
«Πριν δύο χρόνια, επισκέφτηκε το σχολείο μας ο κ. Βαγγέλης Αυγουλάς, Πρόεδρος της ΑΜΚΕ “Με άλλα μάτια” στα πλαίσια του Εκπαιδευτικού Προγράμματος Ενημέρωσης & Εξοικείωσης με την Αναπηρία “Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο”. Μέσω ενός ανοιχτού διαλόγου ενημέρωσης & αφύπνισης από τον κ. Αυγουλά, ένα άτομο με προσωπικό πρόβλημα τυφλότητας, οι μαθητές μας άλλαξαν την προσέγγισή τους ως προς την διαφορετικότητα και εισήχθησαν στην έννοια της κοινωνικής αποδοχής και ισότητας. Κάπου εκεί ξεκίνησε το ενδιαφέρον τους για τη δημιουργία μιας επιχείρησης με κοινωνικό προσανατολισμό, που τα προϊόντα της θα βοηθούν τα άτομα με αναπηρία να ζήσουν με κανονικότητα. Ακολούθησαν διαδικτυακές συναντήσεις με τον κ. Αυγουλά που μας εισήγαγαν στα καθημερινά προβλήματα ενός ανθρώπου με προβλήματα όρασης και οδηγηθήκαμε σταδιακά στην ιδέα του προϊόντος μας», προσθέτει η διευθύντρια του σχολείου.
Στο εγχείρημα συμμετέχουν οι μαθητές Αλεξάνδρα Τσιώτση, Αντώνης Μανωλέρης, Δημήτρης Μαστορόπουλος, Ευαγγελία Δεληγιώργη, Παρασκευή Σουσαλή. Ανδριάνα Κωνσταντίου, Μαρία Λυμπέρη, Μαρία Κρασσά και Πινάκη Θεοδώρα και οι εκπαιδευτικοί Ελένη Πολυμένη, Ρουδάμα Ναβροζίδου και η Μαρία Παπαναγιώτου.
«Η πανδημία δεν υπήρξε καθόλου αποτρεπτική. Δουλεύαμε καθ΄όλο το διάστημα με συνεργατικά έγγραφα google, όπου ανταλλάσσαμε τις ιδέες μας, οργανώναμε το επιχειρηματικό μας σχέδιο, κάναμε την έρευνα αγοράς, σχεδιάσαμε το διαφημιστικό μας πλάνο. Αρκετές συνεδριάσεις της επιχείρησης έγιναν μέσω webex, όπως και επίσημα διαδικτυακά εγκαίνια με αρκετό κόσμο κτλ. Δουλέψαμε πολύ σκληρά το διάστημα που άνοιξαν τα σχολεία και προχωρήσαμε στην συναρμολόγηση του προϊόντος και στη δημιουργία του promo-video. Είχαμε σύμβουλο μας τον κ. Νικόλαο Στενό, επιχειρηματία της περιοχής και πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Περιφέρειας Μούδρου που μας βοήθησε πολύ σε ειδικά ζητήματα σχεδιασμού προώθησης του προϊόντος και οικονομικού πλάνου», τονίζει η κ. Παπαναγιώτου.
Η Social Aid συμμετέχει στο Πρόγραμμα Εικονική Επιχείρηση της Junior Achievement. «To JA είναι ο εμπνευστής κι ο καθοδηγητής μας. Είναι η δεύτερη φορά που συμμετέχουμε στο Πρόγραμμα Εικονική Επιχείρηση και καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, τα μέλη της επιχείρησης ενημερώνονται σε θέματα που αφορούν τη λειτουργία μιας επιχείρησης, παρακολουθώντας τα σεμινάρια που διοργανώνει το Junior Achievement Greece», τονίζει η διευθύντρια του σχολείου.
Το μικρό μετοχικό κεφάλαιο της Social Aid είναι διαιρεμένο σε μετοχές τις οποίες κατέχουν τα μέλη της επιχείρησης και οι υπεύθυνες καθηγήτριες σε ποσοστό 60%. Το υπόλοιπο 40% του μετοχικού κεφαλαίου πωλήθηκε σε μαθητές του σχολείου. Επιπλέον, η Social Aid ενισχύθηκε από τοπικούς επιχειρηματίες με δωρεές, οι οποίες αναμένεται να αυξηθούν, καθώς οι τοπικές επιχειρήσεις έχουν αγκαλιάσει το εγχείρημα με μεγάλο ενθουσιασμό. Τέλος, για την ενίσχυση της επιχείρησης το σχολείο προχώρησε στην πώληση διαφημιστικών στυλό στην τοπική κοινότητα.