Σιδηροδρομικοί: Οι παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου -Τι είπαν για το δυστύχημα των Τεμπών - iefimerida.gr

Σιδηροδρομικοί: Οι παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου -Τι είπαν για το δυστύχημα των Τεμπών

Συνέντευξη σιδηροδρομικών
Συνέντευξη σιδηροδρομικών
ΕΙΡΗΝΗ ΜΙΛΗ

Συνέντευξη τύπου παραχώρησε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, με θέμα «Ελληνικός Σιδηρόδρομος: Μύθοι και αλήθειες».

Εκπρόσωποι της ομοσπονδίας, πρόεδρος της οποίας είναι ο Ιωάννης Ντίτσας και Γενικός Γραμματέας ο Αλέξανδρος Τζαμπαζλής, αναφέρθηκαν στις χρόνιες παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου, παραθέτοντας - παράλληλα - τα αναγκαία βήματα για τον εκσυγχρονισμό του, ενώ αναφέρθηκαν και στο δυστύχημα των Τεμπών, στα φορτία στην εμπορική στη συρρίκνωση του δικτύου και του αριθμού των εργαζομένων, στο τροχαίο υλικό και στη δική τους εκτίμηση για την πυρόσφαιρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξέφρασαν και πάλι την οδύνη τους για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, τη συμπαράσταση τους προς τους συγγενείς των θυμάτων και τάχθηκαν υπέρ της απονομής δικαιοσύνης και της απόδοσης ευθυνών «σε όλα τα επίπεδα».

«Τα φορτία έρχονται σφραγισμένα, οι διωκτικές αρχές αρμόδιες για να το ελέγξουν»

«Τα φορτία έρχονται σφραγισμένα, δεν γνωρίζουμε τι μεταφέρουν, αν για παράδειγμα το φορτίο έχει μέσα όπλα. Aρμόδιες για να το ελέγξουν είναι διωκτικές αρχές και όχι εμείς», ανέφεραν οι εκπρόσωποι των εργαζομενων στη διάρκεια της συνέντευξης τους διαβεβαιώνοντας επίσης ότι ακολουθήθηκαν από το προσωπικό της Θεσσαλονίκης όλες οι διαδικασίες σχετικά με τη φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023.

Δεν μας έχει κοινοποιηθεί η σύμβαση με τους Ιταλούς

Οι συνδικαλιστές παρουσίασαν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία από το 2010 όταν υπηρετούσαν περίπου 3.500 εργαζόμενοι έως σήμερα που ανέρχονται στους 568 μόνιμους και τους 632 απασχολούμενους με δελτία παροχής υπηρεσιών, τόσο το προσωπικό όσο και το δίκτυο έχουν συρρικνωθεί σε τραγικό βαθμό ενώ οι προσλήψεις που ανακοινώθηκαν δεν έχουν ακόμη υλοποιηθεί.

Αποκάλυψαν ακόμη ότι η διακρατική σύμβαση μεταξύ του ελληνικού και του ιταλικού δημοσίου το 2017 με την οποία παραχωρήθηκε ο σιδηρόδρομος στους Ιταλούς δεν έχει κοινοποιηθεί ακόμα στους εργαζόμενους και στους συναρμόδιους φορείς, «με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουμε αν και πόσες διαιρετικές συμβάσεις υπάρχουν και τι προβλέπουν αυτές».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παλιό το τροχαίο υλικό, η τηλεδιοίκηση λειτουργεί εν μέρει

Αναφέρθηκαν ακόμα στην παλαιότητα του τροχαίου υλικού, την προβληματική συντήρηση των μηχανών, αλλά και σε συρμούς όπως το «βέλος» που παρουσιάστηκαν ως τεχνολογικά επιτεύγματα αν και είχαν κατασκευαστεί το 1990 και μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα όταν αποσύρθηκαν από τον ιταλικό σιδηρόδρομο.

Για το σύστημα τηλεδιοίκησης είπαν ότι λειτουργεί εν μέρει και σε ορισμένα σημεία στην κεντρική και τη βόρεια Ελλάδα, οι συνεννοήσεις γίνονται ακόμα τηλεφωνικά.

Προκειμένου να αναπτυχθεί ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα, η διοίκηση της ΠΟΣ - ΜΣΤ πρότεινε την υιοθέτηση συγκεκριμένων δράσεων, όπως προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, ενίσχυση του οργανογράμματος, ολοκλήρωση των έργων ανάταξης του δικτύου και των συστημάτων σηματοδότησης / τηλεδιοίκησης και την άσκηση αποτελεσματικής πίεσης στη Hellenic Train για νέο τροχαίο υλικό, πύκνωση δρομολογίων και λειτουργία σύγχρονων αμαξοστασίων.

Αδύνατον να είχε τοποθετηθεί καύσιμη ύλη στην καμπίνα μηχανοδήγησης

Για την πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε κατά την σύγκρουση των δυο τρένων εκτίμησαν ότι όντως υπήρχε κάποιου είδος καύσιμης ύλης ωστόσο «ήταν αδύνατον να είχε τοποθετηθεί στο μικρό χώρο του βαγονιού μηχανοδήγησης».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος ζήτησαν να σταματήσει η κατά συκοφάντηση προσώπων καθώς ο ΟΣΕ μέτρα 11 θύματα σε αυτή την τραγωδία.

Αλ. Τζαμπαζλής: Πρώτοι οι σιδηροδρομικοί ζήτησαν απόδοση δικαιοσύνης και ευθυνών «σε όλα τα επίπεδα» για τα Τέμπη

Ο γενικός γραμματέας της ΠΟΣ - ΜΣΤ, Αλέξανδρος Τζαμπαζλής σημείωσε ότι πρώτοι οι σιδηροδρομικοί ήταν εκείνοι που ζήτησαν απόδοση δικαιοσύνης και ευθυνών «σε όλα τα επίπεδα» για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Για το τραγικό δυστύχημα σημείωσε ότι υπάρχουν δύο σκέλη «Έχουμε την υπαιτιότητα του σταθμάρχη, την οποία ομολόγησε. Έχουμε και την παθογένεια με τη σύμβαση 717. Πρέπει κάποιος από τους υπουργούς ή τους βουλευτές, να μας εξηγήσει, γιατί τόσα χρόνια καθυστερούσε η 717». Στη συνέχεια ανέφερε: «Λίγες μέρες μετά το δυστύχημα, ο υπηρεσιακός υπουργός Μεταφορών, ο Γιώργος Γεραπετρίτης μας είπε ότι η τηλεδιοίκηση θα ολοκληρωθεί σε τέσσερις μήνες. Δεν τον πιστέψαμε. Πράγματι, σε τέσσερις μήνες τοποθετήθηκε, αλλά καταστράφηκε μετά, λόγω της κακοκαιρίας Daniel. Ωστόσο, γιατί έγινε άμεσα, αλλά σερνόταν για τόσα χρόνια;». Τέλος, σχολιάζοντας την πρόσφατη δημόσια παρέμβαση του πρώην προέδρου του ΟΣΕ, Γ. Γραμματίδη, ο κ. Τζαμπαζλής υποστήριξε ότι «ο κ. Γραμματίδης στον ΟΣΕ κατάφερε δυο πράγματα: πρώτον αύξησε τις αμοιβές στο Δ.Σ. και δεύτερον την ίδρυση ΜΚΟ, με σκοπό την αξιοποίηση των τουριστικών ακινήτων», συμπληρώνοντας ότι «αυτός ο άνθρωπος πρότεινε το κλείσιμο της γραμμής στο τμήμα της Θεσσαλίας, γιατί δεν έχει τηλεδιοίκηση. Να μην ξεχνάμε ότι τηλεδιοίκηση δεν έχει και το Λιόσια - Κιάτο».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Τέμπη σιδηροδρομικοί
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ