Σοκαριστικά είναι τα αποτελέσματα της αυτοψίας της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, αναφορικά με τα τούνελ στις σιδηροδρομικές γραμμές.
Όπως αποκαλύπτει ο ΣΚΑΪ, τα ευρήματα στις 15 σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου, που έχουν μήκος άνω των 1.000 μέτρων, δείχνουν ότι είναι ακατάλληλα για να χρησιμοποιηθούν. Όλα τα τούνελ άνω των 1.000 μέτρων είναι 18...
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η Πυροσβεστική μαζί με υπαλλήλους του ΟΣΕ εδώ και έναν χρόνο έχει ξεκινήσει αυτοψίες στις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου που έχουν μήκος άνω του χιλιομέτρου και μέχρι τον περασμένο Ιανουάριο είχε ολοκληρωθεί ο έλεγχος στις 15 από τις 18 σήραγγες.
Αναλυτικά οι μεγάλες σήραγγες Αθήνα-Θεσσαλονίκη:
- Σήραγγα Καλλιδρόμου (Τιθορέα-Λιανοκλάδι)
- Σήραγγα Όθρυος (Λιανοκλάδι - Δομοκός)
- Σήραγγα Τεμπών
- Σήραγγα Πλαταμώνα
- Σήραγγα Αλίαρτου
- Σήραγγες Στίρφακα (3)
- Σήραγγα Μακρυράχης
- Σήραγγες Εκκάρας (4)
Τα ευρήματα της Πυροσβεστικής -Αδύνατη επικοινωνία, έλλειψη εξόδου διαφυγής
Σύμφωνα με την έρευνα της Πυροσβεστικής, οι λόγοι που κρίνονται ακατάλληλα τα τούνελ είναι οι εξής:
- Υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε μέτρα πυρασφάλειας
- Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την πρόσβαση πυροσβεστικό υλικού και την πρόσβαση σωστικών συνεργείων
- Είναι δύσκολη ή αδύνατη η επικοινωνία εντός του τούνελ (ασύρματοι – κινητά)
- Ακατάλληλος φωτισμός έκτακτης ανάγκης
- Έξοδοι διαφυγής (έλλειψη ή ακαταλληλότητα)
- Προβληματική συντήρηση εξαερισμού
Να τονιστεί ότι το 2015 είχε γίνει ατύχημα σε τούνελ στα Τέμπη όταν εμπορική αμαξοστοιχία έπιασε φωτιά. Οι εκπρόσωποι της Πυροσβεστικής είχαν καταγγείλει εκ των υστέρων πως όταν πήγαν μέσα στο τούνελ αφενός δεν λειτουργούσε το υδροδοτικό, αφετέρου δεν λειτουργούσε και ο εξαερισμός. Το εν λόγω πρόβλημα φέρεται να έχει επισημανθεί μάλιστα από το 2010!
Για κάθε μία από τις αυτοψίες η Πυροσβεστική έχει υποβάλει κάποια επικαιροποιημένα σχέδια, ενώ έχει κάνει και ένα σχετικό έγγραφο προς την ηγεσία της κυβέρνησης και το αρμόδιο υπουργείο.