Έρχονται δομικές αλλαγές στα σχολεία: Διαδραστικοί πίνακες, επιλογή βιβλίου, στοπ στην «παπαγαλία» -Οι νέες θεματικές - iefimerida.gr

Έρχονται δομικές αλλαγές στα σχολεία: Διαδραστικοί πίνακες, επιλογή βιβλίου, στοπ στην «παπαγαλία» -Οι νέες θεματικές

Μάθημα σε τάξη του δημοτικού
Φωτογραφία: EUROKINISSI
ΝΑΣΟΣ ΚΑΠΠΟΣ

Σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία των σχολείων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κατά την παρουσίαση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών.

Πρόκειται για ένα σχέδιο το οποίο, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται πιλοτικά ήδη από τη φετινή χρονιά στα Πρότυπα και Πειραματικά και θα εφαρμοστεί καθολικά στα σχολεία της χώρας από το 2023.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα στα σχολεία τα παιδιά μας διδάσκονται προγράμματα σπουδών του 1998. Με τα νέα προγράμματα σπουδών κάνουμε μια προσπάθεια να δώσουμε περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά» τόνισε αρχικά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο υπ. Παιδείας, το μεσημέρι της Πέμπτης.

Το ΙΕΠ σχεδίασε 123 νέα Προγράμματα Σπουδών ενώ επικαιροποίησε 43, με συνέπεια να υπάρχουν συνολικά 166 νέα Προγράμματα Σπουδών. Να σημειωθεί ότι στις ομάδες εργασίες που δούλεψαν στο πρότζεκτ των νέων Προγραμμάτων Σπουδών συμμετείχαν 54 Επόπτες και 226 Εκπονητές, συντονιστές των Γνωστικών Πεδίων και Σύμβουλοι του ΙΕΠ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στοπ στην «παπαγαλία»

Ο πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Γιάννης Αντωνίου τόνισε πως «κρατήσαμε ό,τι θετικό, ό,τι επίκαιρο, ό,τι προσανατολιστικό στις σύγχρονες συνθήκες και προσθέσαμε όσα η παρούσα συγκυρία απαιτεί για τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης». Όπως εξήγησε, η βασική κατεύθυνση είναι «να πάμε από τη διδακτέα ύλη, στα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Δηλαδή, ο εκπαιδευτικός να μη διδάσκει με βάση τις λίστες με την ύλη, αλά με το τι θα είναι σε θέση να γνωρίζουν και να κατανοούν οι μαθητές και οι μαθήτριες, μετά την ολοκλήρωση της μαθησιακής διαδικασίας».

Η υπ. Παιδείας Νίκη Κεραμέως σημείωσε πως «για να κατανοήσει κανείς την αλλαγή για την οποία μιλάμε, καθώς πρόκειται για επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο διδάσκονται τα παιδιά μας στο σχολεία, θα πρέπει να μιλήσουμε με παραδείγματα. Για παράδειγμα, στο μάθημα της ιστορίας. Αντί ο μαθητές να μαθαίνει απ’ έξω ένα κομμάτι, θα μπορεί να γράφει μια επιστολή ή μια ομιλία σα να είναι ο ίδιος ένα ιστορικό πρόσωπο».

Η ίδια λογική θα ακολουθηθεί και σε άλλα μαθήματα όπως η Γεωγραφία:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το νέο περιεχόμενο, συνέχισε η υπουργός, «εμπλουτίζονται τα μαθήματα. Για παράδειγμα μπαίνει η κβαντική θεωρία στη Φυσική, ενισχύονται στα στοχαστικά Μαθηματικά, δηλαδή μπαίνει η Στατιστική σε όλες τις βαθμίδες. Στη Φιλοσοφία εντάσσονται νέες θεματικές όμως η βιοηθική και η τεχνητή νοημοσύνη. Ενώ στην Πληροφορική οι μαθητές θα καλούνται να λύνουν πρακτικά προβλήματα και στη Γεωγραφία θα γίνονται εικονικές περιηγήσεις και θα εξασκούνται στη χαρτογραφία».

Μαζί με το «πολλαπλό βιβλίο» η καθολική εφαρμογή

Στο σχεδιασμό του ΙΕΠ και του υπ. Παιδείας βασικός άξονας είναι η ταυτόχρονη και συνεργατική εφαρμογή και άλλων μεταρρυθμίσεων όπως τα εργαστήρια δεξιοτήτων, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των σχολείων και το πολλαπλό βιβλίο.
Το «πολλαπλό βιβλίο» θα δίνει τη δυνατότητα στα σχολεία να επιλέγουν το βιβλίο που επιθυμούν.

«Τα βιβλία θα υποβληθούν στις επιτροπές αξιολόγησης και θα ενταχθούν σε ένα μητρώο. Τα σχολεία θα επιλέγουν τα βιβλία της προτίμησής τους και θα δίνεται εντολή για να τυπωθεί το συγκεκριμένο τιράζ. Θα υπάρχει όμως και ψηφιακή βιβλιοθήκη, προσβάσιμη από μαθητές, εκπαιδευτικόυς και γονείς. Αν έχουμε τρία βιβλία μαθηματικών στην πρώτη Γυμνασίου, τότε θα διδάσκονται το ένα αλλά θα μπορούν να έχουν πρόσβαση, ψηφιακά, και στα τρία» είπε ο πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Γιάννης Αντωνίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ψηφιακή αναβάθμιση των σχολείων

Σε ό,τι αφορά τη ψηφιακή αναβάθμιση, ο πρόεδρος του ΙΕΠ έκανε λόγο για ένα «ψηφιακό “ωκεανό”», δηλαδή τη διασύνδεση των σχολείων με πλούσιο ψηφιακό υλικό. Μεταξύ αυτών που εξετάζονται, είναι, για παράδειγμα, για τη γεωγραφία να γίνεται χρήση GPS, podcasts, αλλά και -μετέπειτα- αξιοποίηση εικονικών περιηγήσεων, δηλαδή σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας.
Μεγάλη αλλαγή για τα σχολεία θα είναι και η εισαγωγή του διαδραστικού πίνακα. Η υπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι «οι διαδραστικοί πίνακες είναι προαπαιτούμενο και θα είναι ένα από τα πρώτα που θα “τρέξουν” μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης».

Να σημειωθεί ότι τα νέα Προγράμματα Σπουδών θα αναρτηθούν εντός της ημέρας στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ.

Ολόκληρη η παρουσίαση του κ. Αντωνίου σε PDF:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ