Μια σειρά από λάθη και συγκυρίες φαίνεται πως οδήγησαν στο δυστύχημα που συνέβη στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας, με θύμα έναν 53χρονο Λαρισαίο.
Η τραγωδία σημειώθηκε χθες με λεωφορείο που εκτελούσε το δρομολόγιο Βόλος, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, με τελικό προορισμό το Βουκουρέστι, όπου έφτασε τα ξημερώματα. Συνολικά επέβαιναν στο πούλμαν 47 Έλληνες και ο οδηγός.
Το τροχαίο συνέβη όταν το λεωφορείο παραβίασε πινακίδα σχετικά με το όριο ύψους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κολλήσει στην μπάρα, η οποία έπεσε στην οροφή του πούλμαν. Επίσης, μετά την πρόσκρουση τα παράθυρα του πούλμαν έσπασαν.
Σε κατάσταση σοκ ο οδηγός -«Ακολουθούσα το GPS» είπε στους αστυνομικούς
Σύμφωνα με τα ρουμανικά ΜΜΕ, ο οδηγός, μιλώντας στους αστυνομικούς για το πώς έγινε το δυστύχημα, φέρεται να τους είπε ότι ακολουθούσε τις οδηγίες για τη διαδρομή που έκανε μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του κινητού του τηλεφώνου (google maps) και δεν πρόλαβε να σταματήσει όταν είδε την πινακίδα.
Φέρεται να ανέφερε ότι κατευθυνόταν προς το Παλάτι του Κοινοβουλίου, και το Google Maps πρότεινε τη διαδρομή μέσω της υπόγειας διάβασης Unirii, με συνέπεια ωστόσο να τρακάρει και να σκοτωθεί ένας άνθρωπος, ενώ άλλοι 24 τραυματίστηκαν, δύο εξ αυτών σοβαρά.
Ωστόσο, το GPS όπως φαίνεται, δεν ήταν το μοναδικό από τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία.
Τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία
Αρχικά, ένα από τα πρώτα «λάθη» είναι το γεγονός πως το λεωφορείο δεν είχε δύο οδηγούς σε ένα τόσο μεγάλο ταξίδι.
Μιλώντας στο onlarissa.gr το μεσημέρι του Σαββάτου ο κ. Γιάννης Μπατζιόλας, ο ιδιοκτήτης του τουριστικού γραφείου που οργάνωσε το ταξίδι, υποστήριξε πως ένα έκτακτο γεγονός είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν δύο οδηγοί, ωστόσο το λεωφορείο κινήθηκε από Βόλο έως Θεσσαλονίκη με άλλον οδηγό και με άλλο συνέχισε για το Βουκουρέστι.
«Το δρομολόγιο, είχε προγραμματιστεί κανονικά με δύο οδηγούς γιατί είναι 16 ώρες. Ο δεύτερος οδηγός μία ώρα πριν την αναχώρηση του ταξιδιού λόγω γαστρεντερίτιδας δηλώνει κώλυμα και δε μπορεί να ξεκινήσει. Τότε αντικαταστάθηκε με άλλο οδηγό που πήγε το λεωφορείο μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
»Στη Θεσσαλονίκη παρέλαβε το λεωφορείο ο οδηγός που πήγε στο Βουκουρέστι. Ήτανε μόνος του και γενικά δεν έτρεχε καθόλου, έχω μιλήσει με πελάτες, πήγαινε σε όλη τη διαδρομή πολύ προσεκτικά… Οπότε σίγουρα δεν έφταιγε η ταχύτητα για το συμβάν που έγινε… Περιμένουμε κι εμείς τους ειδικούς για τα αίτια της τραγωδίας για να μπορούμε να έχουμε μία πληρέστερη εικόνα», εξήγησε.
Η αλλαγή λωρίδας από τον οδηγό του λεωφορείου την τελευταία στιγμή, που οδήγησε στο δυστύχημα
Το onlarissa.gr έφερε στο φως της δημοσιότητας βίντεο από τη ρουμανική τηλεόραση που δείχνει ότι ο οδηγός του λεωφορείου άλλαξε λωρίδα κυκλοφορίας λίγα μόλις μέτρα πριν την τελική αψίδα πριν το τούνελ, με αποτέλεσμα να συμβεί το μοιραίο.
Όπως καταγράφει κάμερα που ήταν τοποθετημένη σε αυτοκίνητο που κινούνταν ακριβώς πίσω από το μοιραίο λεωφορείο στο Βουκουρέστι, ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν το δυστύχημα, ο οδηγός του λεωφορείου άλλαξε την τελευταία στιγμή λωρίδα κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στη κολώνα που έμελλε να κόψει το νήμα της ζωής σε έναν 53χρονο Λαρισαίο.
Μάλιστα ο Ρουμάνος δημοσιογράφος στο παρακάτω απόσπασμα του τηλεοπτικού ρεπορτάζ, υποστηρίζει πως ο οδηγός δεν λαμβάνει υπόψη τη σήμανση και πορεύεται προς τη διάβαση, αιτίαση που ενισχύει τα όσα έχουν από χθες δημοσιευθεί, πως ενδεχομένως να μπερδεύτηκε από τις υποδείξεις του συστήματος πλοήγησης.
Πρέπει ωστόσο να επισημανθούν και τα όσα ανέφεραν ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, ότι πιθανότατα το δυστύχημα να οφείλεται σε κατασκευαστικό λάθος. Συγκεκριμένα, ανέφεραν ότι οι εργασίες ανακατασκευής του τούνελ ολοκληρώθηκαν τον Σεπτέμβριο, αλλά η άσφαλτος στρώθηκε αμέσως μετά με αποτέλεσμα να μειωθεί αισθητά το ύψος για τα διερχόμενα οχήματα και για το λόγο αυτό τοποθετήθηκαν οι… «φονικοί» προειδοποιητικοί πυλώνες.
Δείτε το βίντεο με τα τελευταία δευτερόλεπτα της διαδρομής πριν το δυστύχημα στη Ρουμανία:
Η προειδοποιητική αψίδα
Τέλος, το γεγονός πως ο οδηγός του λεωφορείου άλλαξε τελευταία στιγμή λωρίδα, σημαίνει ότι δεν πρόλαβε να περάσει κάτω από τις προειδοποιητικές αψίδες για το ύψος του οχήματος, σημειώνει το onlarissa.
Τι είναι αυτές οι προειδοποιητικές αψίδες; Όπως δείχνει σε φωτογραφίες που ανάρτησε το onlarissa, πρόκειται για αψίδες με κρεμασμένες αλυσίδες, ώστε σε περίπτωση που ένα όχημα υπερβαίνει το επιτρεπτό ύψος να ειδοποιείται ο οδηγός από το θόρυβο της επαφής των αλυσίδων σε αυτό.
Η αψίδα αυτή, όπως διακρίνεται στις φωτογραφίες, βρίσκεται πάνω από τις δύο λωρίδες κυκλοφορίας που οδηγούν στο τούνελ και όχι στη δεξιά, στην οποία κινούνταν μέχρι την τελευταία στιγμή το λεωφορείο.