Σαρώνει ο ψηφιακός βοηθός του gov.gr που χρησιμοποιεί τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης AI, καθώς χιλιάδες πολίτες έσπευσαν να ενημερωθούν και να του υποβάλουν ερωτήσεις.
Ήδη, σε διάστημα 2,5 ωρών αφότου «ανέβηκε» το mAigov δέχτηκε περίπου 4.000 ερωτήσεις από πολίτες που δοκιμάζουν τη νέα εφαρμογή που τους καθοδηγεί βήμα προς βήμα ως προς το τι πρέπει να κάνουν για την υπηρεσία που ψάχνουν.
Σημειώνεται ότι ο ψηφιακός βοηθός θα αναζητά όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και θα καθοδηγεί τον πολίτη, δίνοντας συνδυαστικές απαντήσεις σε απλά, αλλά και πιο σύνθετα ερωτήματα.
Με την είσοδο της ΑΙ στο gov.gr, ο πολίτης, ή η επιχείρηση, δεν θα χρειάζεται να ψάχνει τις υπηρεσίες του gov και τις διαδικασίες του «Μίτος». Θα αρκεί μια γραπτή ερώτηση -ακόμα και μια εκφώνηση.
Μητσοτάκης για ψηφιακό βοηθό: «Για πρώτη φορά η τεχνητή νοημοσύνη αξιοποιείται στο ελληνικό Δημόσιο»
Σε αναρτήσεις στα social media, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος προήδρευσε σύσκεψης το πρωί στο Μέγαρο Μαξίμου για το θέμα, δήλωσε πως «για πρώτη φορά η τεχνητή νοημοσύνη αξιοποιείται στο ελληνικό Δημόσιο», ενώ ανέφερε πως «ο νέος ψηφιακός βοηθός αναβαθμίζει σημαντικά τις δυνατότητες του gov.gr».
Αναλυτικά η ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη:
«Για πρώτη φορά η τεχνητή νοημοσύνη αξιοποιείται στο ελληνικό Δημόσιο! Το mAIgov διευκολύνει τους επισκέπτες του gov.gr να βρουν εύκολα την υπηρεσία που αναζητούν και να πάρουν απαντήσεις στις ερωτήσεις τους. Απλά, έξυπνα, κατανοητά!
Ο νέος ψηφιακός βοηθός αναβαθμίζει σημαντικά τις δυνατότητες του gov.gr και συμβάλλει στον ευρύτερο εκσυγχρονισμό του κρατικού μηχανισμού, ειδικά στο σκέλος της αλληλεπίδρασης με τους πολίτες για την απλοποίηση της καθημερινότητάς τους.»
Το iefimerida «συνομίλησε» με τον πρώτο ψηφιακό βοηθό -Απαντά γρήγορα και απλά, παραδείγματα
To iefimerida.gr πλοηγήθηκε στο gov.gr, για να διαπιστώσει τις λειτουργίες του.
Οι πολίτες βλέπουν στα αριστερά τους το mAIgov, που τους καλεί να θέσουν ερωτήσεις ώστε να λάβουν βοήθεια και να λύσουν τυχόν απορίες για το gov.gr.
Παραδείγματος χάρη, αν επιθυμείτε να λάβετε πιστοποιητικό γέννησης και δεν γνωρίζετε τι πρέπει να κάνετε, ο ψηφιακός βοηθός έχει την απάντηση, αρκεί να πληκτρολογήσετε την ερώτησή σας.
Ερώτηση στο mAIgov για ταξιδιωτικά έγγραφα
Οι πολίτες μπορούν να συνομιλήσουν με τον «Ψηφιακό Βοηθό» τόσο από το κινητό τους τηλέφωνο όσο και από τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή. Υποβάλλουν το ερώτημά τους σε φυσική γλώσσα, γραπτά ή φωνητικά, ώστε ο «Ψηφιακός Βοηθός» να τους βοηθήσει να εντοπίσουν με τρόπο απλό και φιλικό την υπηρεσία που ψάχνουν, ενώ στο τέλος της «συνομιλίας» έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν την εφαρμογή.
Η αναζήτηση πραγματοποιείται στις -έως σήμερα- 1.607 υπηρεσίες του gov.gr και τις 3.270 διοικητικές διαδικασίες του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «MITOS». Επισημαίνεται ότι το μοντέλο έχει συλλογιστική και απαντάει με βάση τα στοιχεία που καταχωρούνται. Λαμβάνει υπόψη την αρχική ερώτηση και διατηρεί στη μνήμη του τη συνομιλία κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, διασφαλίζοντας τη βέλτιστη εμπειρία για κάθε χρήστη.
Η ελληνική κυβέρνηση φαίνεται να εκσυγχρονίζει τον κρατικό μηχανισμό, αξιοποιώντας την τεχνολογία, προκειμένου να διευκολύνει τους πολίτες, απλοποιώντας την καθημερινότητά τους.
Ο ψηφιακός βοηθός αποτελεί την πρώτη εφαρμογή που αξιοποιεί τεχνητή νοημοσύνη στο Δημόσιο και μία από τις πρώτες ανάλογες υπηρεσίες στην Ευρώπη.
Δυνατότητα εξυπηρέτησης περίπου 240 ερωτημάτων στα ελληνικά ανά λεπτό
Η πρωτοβουλία mAIgov χρησιμοποιεί εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που θα επιτρέπουν στον βοηθό να μαθαίνει μέσω των ανταλλαγών που θα έχει καθημερινά με πολίτες, με αποτέλεσμα το chatbot να βελτιώνεται συνεχώς με την πάροδο του χρόνου. Στη δοκιμαστική φάση θα υπάρχει δυνατότητα εξυπηρέτησης περίπου 240 ερωτημάτων στα ελληνικά ανά λεπτό, αριθμός που θα αυξηθεί το επόμενο διάστημα.
Όλες οι ανταλλαγές μηνυμάτων με τον ψηφιακό βοηθό γίνονται ανώνυμα, δηλαδή η εφαρμογή δεν διαθέτει στοιχεία για τον πολίτη που εξυπηρετεί, διασφαλίζοντας την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Ο ψηφιακός βοηθός είναι ήδη εκπαιδευμένος να μη ζητά ή να δέχεται προσωπικά στοιχεία, όπως κωδικούς πρόσβασης ή στοιχεία πληρωμών.
Ο ψηφιακός βοηθός θα συνεισφέρει επίσης στη μεγαλύτερη εξοικείωση του μέσου πολίτη με το gov.gr και την ηλεκτρονική παροχή υπηρεσιών από το κράτος, που αποτελεί μέρος της ευρύτερης ψηφιακής μετάβασης στην οικονομία του 21ου αιώνα.