Το Πολεμικό Ναυτικό ενισχύθηκε με ακόμα δύο περιπολικά πλοία «Island» [εικόνες] - iefimerida.gr

Το Πολεμικό Ναυτικό ενισχύθηκε με ακόμα δύο περιπολικά πλοία «Island» [εικόνες]

Κατάπλους Δεύτερου Ζεύγους – Υπό Πρόσκτηση Παράκτιων Περιπολικών τύπου «ISLAND» στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας
Κατάπλους Δεύτερου Ζεύγους – Υπό Πρόσκτηση Παράκτιων Περιπολικών τύπου «ISLAND» στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Την Παρασκευή 01 Σεπτεμβρίου 2023, κατέπλευσαν στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας, ρυμουλκούμενα από τον λιμένα Λαυρίου, τα δύο τελευταία από τα τέσσερα υπό πρόσκτηση Παράκτια Περιπολικά (ΠΠ), τύπου «ISLAND» ενισχύοντας τη δύναμη του Πολεμικού Ναυτικού.

Υπενθυμίζεται πως στις 04 Ιουλίου 2023 κατέπλευσαν στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας ρυμουλκούμενα από τον εμπορικό λιμένα Κερατσινίου, τα δύο εκ των τεσσάρων, υπό πρόσκτηση Παράκτιων Περιπολικών (ΠΠ), τύπου «ISLAND».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την απόφαση υπ’ αριθμόν 69, της 24ης συνεδρίασης της ολομέλειας του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου (ΑΝΣ) την Δευτέρα 03 Ιουλίου 2023, καθορίσθηκαν τα ονόματα των τεσσάρων Παράκτιων Περιπολικών τύπου «ISLAND», τα οποία πρόκειται να ενταχθούν στο Πολεμικό Ναυτικό, ως ακολούθως:

  • Νο1: P197 – ΥΠΟΚΕΛΕΥΣΤΗΣ Β΄ ΜΑΝΤΟΥΒΑΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
  • Νο2: P198 – ΥΠΟΚΕΛΕΥΣΤΗΣ Α΄ ΓΑΛΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
  • Νο3: P288 – ΥΠΟΚΕΛΕΥΣΤΗΣ Β΄ ΛΙΑΣΚΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
  • Νο4: P289 – ΑΡΧΙΚΕΛΕΥΣΤΗΣ ΓΙΑΛΟΨΟΣ ΕΚΤΟΡΑΣ

Τα χαρακτηριστικά των «Island»

Τα «Island» ναυπηγήθηκαν για τις ανάγκες της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Συνολικά, ναυπηγήθηκαν 49 πλοία, από τα οποία τα 37 παραμένουν σε υπηρεσία, ενώ το 2002, η αμερικανική ακτοφυλακή ξεκίνησε να εκσυγχρονίζει μερικά από αυτά. Έχουν μήκος 34 μέτρων, 3.300 μίλια αυτονομίας και η ταχύτητά τους μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τους 29 κόμβους. Κινούνται είτε από δύο κινητήρες ντίζελ Paxman Valenta, είτε δύο επίσης ντίζελ κινητήρες Caterpillar 3516. Το κύτος είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής, ενώ το κυρίως κατάστρωμα από αλουμίνιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι πεσόντες από τους οποίους πήραν τα πλοία τα ονόματά τους

Πεσόντες κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο (1940 – 1944):

Ο Υποκελευστής Β΄ (Μηχανικός) Μαντούβαλος Ιωάννης του Μιχαήλ (93750), γεννήθηκε στους Άνω Μπουλαριούς Λακωνίας το 1913. Απωλέσθηκε στις 15 Αυγούστου 1940 κατά τον τορπιλισμό και βύθιση του Ευδρόμου (Ε/Δ) ΕΛΛΗ στο λιμάνι της Τήνου από το Ιταλικό Υποβρύχιο (Υ/Β) DELPHINO. Κατά την προσβολή της τορπίλης ο συγκεκριμένος μαζί με 3 Ναύτες θερμαστές εκτελούσαν φυλακή / βάρδια στο Λεβητοστάσιο το οποίο επλήγη άμεσα. Διαμελίστηκε και φονεύτηκε ακαριαία, δηλώθηκε εξαφανισθείς και δύναται να θεωρηθεί χρονικά, ο πρώτος νεκρός του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Τιμήθηκε με το Μετάλλιο Εξαίρετων Πράξεων (Β.Δ.16.09.47) «διότι υπηρετών εις το Βασιλικό Ναυτικό κατά τον λήξαντα πόλεμο, απωλέσθην εν διατεταγμένη υπηρεσία».

Ο Υποκελευστής Β’ (Πυροβολητής) Λιάσκος Αντώνιος του Γεωργίου (43894), γεννήθηκε στην Αθήνα το 1916. Απωλέσθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 1943, όταν το Αντιτορπιλικό (Α/Τ) ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ, υπέστη επιδρομή της Γερμανικής Αεροπορίας και βυθίσθηκε στο λιμάνι της Λέρου Δωδεκανήσου. Ως Υποκελευστής Β΄ και μέλος του πληρώματος του Α/Τ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ, επέδειξε ιδιαίτερες ικανότητες ως Πυροβολητής πετυχαίνοντας μεγάλη φθορά στο εχθρικό Ιταλικό Α/Τ «CASTORE» καθώς την πιο κρίσιμη στιγμή της συμπλοκής είχε την ετοιμότητα να αποσυνδέσει το πυροβόλο του από τον κατευθυντήρα και να βάλλει κατά αυτού με βολές που το συνέτριψαν θέτοντάς το εκτός μάχης.
Τιμήθηκε με το Μετάλλιο Εξαίρετων Πράξεων (Β.Δ. 4.08.43) «δια την εξαιρετική δράση που επέδειξε επί του Α/Τ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ κατά τη νύκτα της 1/6/43 επιτυχόντας την βύθιση εχθρικών σκαφών και αποσπάσαντες τα συγχαρητήρια των προϊσταμένων Ελληνικών και Αγγλικών Αρχών».
Προήχθη επ’ ανδραγαθία κατ’ απόλυτον εκλογή (Β.Δ 5.08.43) σε Υποκελευστή Α΄ «διότι ως Αρχηγός ων του Πυροβόλου Γ΄ του Α/Τ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ εξ ιδίας πρωτοβουλίας άνοιξε πυρ κατ΄εχθρικού Ιταλικού Αντιτορπιλικού «CASTORE», σημειώσας δύο επιτυχείς βολές και εξαναγκάσας τούτο ως ακινητήση».
Προήχθη επ΄ ανδραγαθία (Β.Δ. 7.10.43) σε Κελευστή «φονευθείς κατά την
εξ’ εχθρικής ενέργειας απώλειας του Α/Τ «Β.ΟΛΓΑ» στις 26/09/43».
Τιμήθηκε με Πολεμικό Σταυρό Γ΄ Τάξης (Β.Δ. 15.10.43) «δια τον ηρωισμό,
αυτοθυσία και ανδρεία που επέδειξε καθ’ όλο το διάστημα του πολέμου,
φονευθείς ενδόξως κατά την βύθιση του Α/Τ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ γενομένη
την 26/9/43 εν όρμο Λέρου, υπό Γερμανικών Αεροσκαφών».

Ο Υποκελευστής Α΄ (Αρμενιστής) Γαλάνης Γεώργιος του Στυλιανού (10839),
γεννήθηκε στο Πλωμάρι Λέσβου το 1915. Απωλέσθηκε στις 22 Οκτωβρίου 1943, όταν το Αντιτορπιλικό (Α/Τ) ΑΔΡΙΑΣ, ευρισκόμενο σε επιχειρήσεις στην περιοχή των Δωδεκανήσων κοντά στην Κάλυμνο, προσέκρουσε σε νάρκη και από την έκρηξη αποκόπηκε η πλώρη του. Ως Υποκελευστής Α΄ και μέλος του πληρώματος του Α/Τ ΑΔΡΙΑΣ, επέδειξε αυτοθυσία κατά τις συμπλοκές με εχθρικές Τορπιλακάτους, ενώ ήταν και ο αρχαιότερος νεκρός Υπαξιωματικός του πλοίου κατά την φονική πρόσκρουση του πλοίου.
Τιμήθηκε με το Μετάλλιο Εξαίρετων Πράξεων (Β.Δ. 5.10.43) «δια την
εξαιρετική διαγωγή και τον ηρωισμό που επέδειξε κατά την συμπλοκή του
Α/Τ «ΑΔΡΙΑΣ» μετά εχθρικών τορπιλακάτων τη νύκτα της 20-21/07/1942».
Προήχθη επ΄ ανδραγαθία (Β.Δ. 4.12.43) σε Αρχικελευστή «φονευθείς
κατά την έκρηξη την επισυμβάσαν εκ προσκρούσεως του Α/Τ ΑΔΡΙΑΣ επί
νάρκης την 21/10/1943».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πεσών στα Ίμια (1996)
Ο Αρχικελευστής (ΗΝ/ΑΥ) Γιαλοψός Έκτορας του Βασιλείου (ΑΜ Υ-1581)
γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966. Κατετάγη στην ΣΜΥΝ ως Δόκιμος Υπαξιωματικός στις 9/9/1985. Ονομάστηκε Δόκιμος Κελευστής στις 11/7/86, Κελευστής στις 9/9/88, Επικελευστής στις 26/9/90 και Αρχικελευστής στις 26/9/93. Έλαβε Πτυχίο Συντηρητή Ελικοπτέρου Α/Υ ΑΝ AQS-13B και Χειριστή Συσκευών Ε/Π στις 20/3/95.
Ο Έκτορας Γιαλοψός ήταν μέλος του τριμελούς πληρώματος του Ε/Π 212
Agusta Bell, που κατέπεσε κατά τα γεγονότα των Ιμίων στις 31 Ιανουαρίου 1996.
Προήχθη στον Βαθμό του Ανθυπασπιστή (Ν.1911/90 παρ 2 άρθρου 22 σε συνδυασμό με άρθρο 7 του ΝΔ 445/74) «καθώς απώλεσε την ζωή του κατά την πτώση του Ελικοπτέρου στη θαλάσσια περιοχή του Ανατολικού
Αιγαίου».
Προήχθη στον Βαθμό του Πλοιάρχου (ΦΕΚ 514/07-07-2009) «καθώς απώλεσε την ζωή του σε εκτέλεση υπηρεσίας που συνεπάγεται αυξημένο
κίνδυνο και προδήλως και αναμφισβήτητα λόγω αυτού».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ