Έντονες είναι οι αντιδράσεις από εξοργισμένους οδηγούς αυτοκινήτων που είχαν συνηθίσει να κατεβαίνουν ανενόχλητοι στο κέντρο της πρωτεύουσας, αλλά και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, στο σχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση και ο Δήμος της Αθήνας να λειτουργήσει πιλοτικά ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας.
Ο Μεγάλος Περίπατος είναι μια από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις που έγιναν ποτέ στην πρωτεύουσα. Πρόκειται για ένα έργο με διπλή αξία και σημασία για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας, καθώς η αντιμετώπιση της κρίσης του κορωνοϊού έχει κάνει επιτακτική την ανάγκη για μια σημαντική αύξηση του δημόσιου χώρου και αποσυμφόρηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς -όπως συμβαίνει αυτή την περίοδο σε πολλές μεγαλουπόλεις στο εξωτερικό- ενώ παράλληλα τα σχέδια πολλών δεκαετιών για την ανάδειξη του ιστορικού κέντρου γίνονται επιτέλους πραγματικότητα.
Στόχος της κυβέρνησης και του Δήμου Αθηναίων είναι να «συστήσει» ξανά το αθηναϊκό κέντρο στους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης, έχοντας ως βάση αναλυτικά επεξεργασμένες μελέτες του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που έγιναν όλο το προηγούμενο διάστημα σχετικά με τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις των αλλαγών που θα γίνουν. Στην οδό Πανεπιστημίου, για παράδειγμα, θα δοθούν τρεις λωρίδες σε πεζούς και ποδήλατα και θα υπάρχουν τρεις λωρίδες για τα αυτοκίνητα.
Δείτε εδώ αναλυτικά τι αλλαγές θα γίνουν στο κέντρο της Αθήνας με τον Μεγάλο Περίπατο.
Φυσικά, μόλις άρχισαν τα έργα για την υλοποίηση του Μεγάλου Περιπάτου, άρχισε και το μποτιλιάρισμα, μετατρέποντας έτσι τον πρώτο ενθουσιασμό των κατοίκων για το μεγαλόπνοο έργο, σε εκνευρισμό.
Ο γενικός γραμματέας του δήμου Αλέξανδρος Τσιατσιάμης, διαβεβαίωσε ότι άμεσα θα διευθετηθούν πολλά από τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν και παράλληλα ενημερώνονται σχετικά οι οδηγοί για τις μετακινήσεις τους στο κέντρο. Ο επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης» Νάσος Ηλιόπουλος ανέφερε ότι ενδέχεται να μην ήταν κατάλληλο το timing που ξεκίνησε η εφαρμογή του.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα είσαι εσύ» Παύλος Γερουλάνος τόνισε πώς «ούτε στιγμή δεν πρέπει να κάνουμε πίσω» αλλά απαιτείται Συγκοινωνιακή Μελέτη». Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» έκανε λόγο για βεβιασμένες κινήσεις χωρίς να υπήρχε η κατάλληλη προετοιμασία, ζητώντας παράλληλα να εξαιρεθεί η οδός Αθηνάς.
Αρνητική ήταν η τοποθέτηση και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ.
Τα ίδια είχαν συμβεί και το 2000
Έντονες αντιδράσεις είχε προκαλέσει και το 2000, επί κυβέρνησης Σημίτη, η πεζοδρόμηση της Διονυσίου Αρεοπαγίτου και της Αποστόλου Παύλου. Οι αντιδράσεις, μάλιστα, προήρχοντο από το εσωτερικό της κυβέρνησης, αφού ο τότε υπουργός Μεταφορών Τάσος Μαντέλης είχε εκφράσει τον προβληματισμό του για την πεζοδρόμηση και ανησυχούσε για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων! Ας σημειωθεί ότι το 2000 ο υπέροχος δρόμος που περνάει μπροστά από την Ακρόπολη ήταν αυτοκινητόδρομος από όπου περνούσαν καθημερινά περί τα 50.000 αυτοκίνητα!
Ο τότε υπουργός Μεταφορών δήλωνε επιφυλακτικός για το κλείσιμο των οδών Αποστόλου Παύλου και Διονυσίου Αρεοπαγίτου, καθώς, όπως έλεγε, θα δυσχεράνει την πρόσβαση των τουριστικών λεωφορείων στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης, αλλά και την κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, αδιαφορώντας εντελώς για το αισθητικό κομμάτι της παρέμβασης που άλλαξε την όψη όλης της περιοχής, αναβάθμισε την πρόσβαση στην Ακρόπολη και έδωσε κύρος στο ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας.