Ποιο τελικά είναι το επάγγελμα του Κώστα Λακαφώση; -Πώς εμφανίστηκε ως εμπειρογνώμονας στα Τέμπη - iefimerida.gr

Ποιο τελικά είναι το επάγγελμα του Κώστα Λακαφώση; -Πώς εμφανίστηκε ως εμπειρογνώμονας στα Τέμπη

Ο Κώστας Λακαφώσης
Ο Κώστας Λακαφώσης / Φωτογραφία: Eurokinissi
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο κ. Κώστας Λακαφώσης μετρά ατελείωτες τηλεοπτικές ώρες σε εκπομπές παρουσιάζοντας τα στοιχεία των ερευνών του σχετικά με την τραγωδία στα Τέμπη.

Ευγενής ως άνθρωπος εκ φύσεως, δεν είναι τυχαίο ότι ασχολήθηκε με το τζούντο, την ιαπωνική πολεμική (μεν) τέχνη, αλλά με πρακτική και μεθόδους που βασίζονται στην ευγένεια.

Ακόμη και η αποκάλυψη του κ. Νίκου Πλακιά, πατέρα των δίδυμων κοριτσιών Χρύσας και Θώμης, πριν από μερικές ημέρες, ότι ο κ. Λακαφώσης -μέλος της ΕΔΑΠΟ, της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που έχουν ορίσει οικογένειες θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών- είναι ασφαλισμένος στο ταμείο των δημοσιογράφων (ΕΔΟΕΑΠ) και όχι στο ταμείο των μηχανικών, δεν επηρέασε την ευγενική στάση του μηχανικού-αεροναυπηγού, ο οποίος σε δηλώσεις σε τηλεοπτική εκπομπή ανέφερε με την ευγένεια που τον χαρακτηρίζει: «Με τον κύριο Πλακιά δεν έχω να μοιράσω τίποτα. Και ξαναλέω με τον κύριο Πλακιά και με κανέναν άλλο συγγενή θύματος δεν έχω να μοιράσω τίποτα απολύτως».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αιχμές Πλακιά κατά Λακαφώση

Ο κ. Πλακιάς, όμως, στην ανάρτησή του είχε αφήσει σαφείς αιχμές σχετικά με την επιστημονική επάρκεια του κ. Λακαφώση, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, ότι «ο δικηγόρος μας, Κουμπούρας Λεωνίδας, αναζητώντας πάντα την αλήθεια σύμφωνα με την εντολή που του δώσαμε και σε πλήρη συνεννόηση και ταύτιση με τις οικογένειες που εκπροσωπεί, ισχυρίστηκε ότι ο κ. Λακαφώσης, ενώ δηλώνει κατά ιδιότητα μηχανολόγος-μηχανικός, δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα, δεν έκανε ποτέ έναρξη τέτοιου επαγγέλματος, δεν έχει εγγραφεί ποτέ στο ΤΕΕ και δεν έχει σφραγίδα μηχανικού! Ένας τεχνικός σύμβουλος, ο ''εθνικός μας πραγματογνώμονας'', δεν άσκησε ποτέ το επάγγελμα του μηχανικού και ο κόσμος μέχρι σήμερα θεωρούσε ότι είναι μηχανικός. Έτσι τον αποκαλούσαν στα πάνελ όταν ζωγράφιζε φορτία!».

Στον απόηχο της σύγχυσης που έχει δημιουργηθεί για την επαγγελματική επάρκεια του κ. Λακαφώση, ήρθε η παρέμβαση της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου Γεωργίας Αδειλίνη.

Η παρέμβαση έγινε μετά τις αποκαλύψεις που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας σχετικά με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη, και τη διάψευση εκ μέρους εκπροσώπων των πανεπιστημίων της Γάνδης και της Πίζας σχετικά με το συμπέρασμα για το αίτιο της πυρόσφαιρας.

Η κυρία Αδειλίνη ζήτησε τη διεξαγωγή κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης τόσο για το συμπέρασμα του πορίσματος σύμφωνα με το οποίο θεωρήθηκε ως πιθανό αίτιο της πυρόσφαιρας, που δημιουργήθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών, άγνωστο πτητικό εύφλεκτο υγρό τουλάχιστον 2,5 τόνων, που φέρεται ότι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και το οποίο δεν σχετιζόταν με τις μηχανές των τρένων ή το δηλωμένο φορτίο αυτών, όσο και για τον ρόλο που διαδραμάτισε στη διατύπωση του ως άνω συμπεράσματος η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών (ΕΔΑΠΟ) και ο τεχνικός σύμβουλος οικογενειών θυμάτων των Τεμπών Κώστας Λακαφώσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποιο τελικά είναι το επάγγελμα του Κώστα Λακαφώση;

Ένα από τα ερωτήματα που θα κληθεί να απαντήσει η κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση που ζήτησε ο Άρειος Πάγος θα είναι και το επάγγελμα που ασκεί ο κ. Κώστας Λακαφώσης.

Ο κ. Λακαφώσης, ο οποίος θεωρεί και λέει ότι οι αναφορές στο όνομά του για την επαγγελματική αρτιότητα είναι επιχείρηση οργανωμένης επίθεσης προς το πρόσωπό του, έγινε γνωστός στο πανελλήνιο όταν παρουσιάστηκε στο πλευρό του κ. Ψαρόπουλου και των μελών της ΕΔΑΠΟ, ως τεχνικός σύμβουλος οικογενειών θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών.

Βέβαια, ο ίδιος, μετά τις αποκαλύψεις του κ. Νίκου Πλακιά, έχει παραδεχτεί σε πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης STATUS FM 107,7 ότι δεν γράφτηκε στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ), ούτε έκανε έναρξη ως μηχανικός, αλλά είναι εγγεγραμμένος στον ΕΔΟΕΑΠ, το ταμείο των εργαζομένων στον Τύπο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως ανέφερε στην ίδια συνέντευξη, ο λόγος που δεν γράφτηκε στο ΤΕΕ ήταν προκειμένου να μην πληρώνει εισφορές στο ΤΣΜΕΔΕ. Όπως είπε, ήταν «τεράστιο φέσι το ΤΣΜΕΔΕ εκείνη την εποχή. Όσοι μηχανικοί πλήρωσαν εκείνα τα χρόνια, τα έχασαν τα λεφτά. Δεν είμαι ο μόνος. Οι μισοί καθηγητές πανεπιστημίου που γνωρίζω δεν έχουν γραφτεί στο ΤΣΜΕΔΕ, δεν άσκησαν ελεύθερο επάγγελμα».

Βάσει όσων σχολίασε, «δεν υπάρχει ζήτημα τυπικών προσόντων, όποιος υπογράφει μια τεχνική έκθεση αξιολογείται», καθώς και ότι «ο μηχανικός κάνει πολλές διαφορετικές δουλειές. Άλλο πράγμα να κάνεις μελέτες για κτίρια ή δημόσια έργα κι άλλο να κάνεις engineering consulting. Πληρώνομαι σε όλη μου τη ζωή ως μηχανικός. Με πληρώνουν οι εταιρείες ως μηχανικό χωρίς να χρειάζεται να κάνουμε έργο».

Βέβαια, αναζητώντας κανείς πληροφορίες στο διαδίκτυο για την επαγγελματική ιδιότητα του κ. Λακαφώση, αυτό που βρίσκει κάθε άλλο παρά έχει με την ιδιότητα του μηχανικού, πτυχίο το οποίο πήρε το 2000 από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, όπου σπούδασε.

Παρουσίαση αγώνων της F1

Στην προσωπική του ιστοσελίδα, ως βιογραφικό σημείωμα, αναφέρεται ότι γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου ζει μέχρι σήμερα, και είναι πτυχιούχος μηχανολόγος μηχανικός του Πανεπιστημίου Πατρών. Η καριέρα του ξεκίνησε από περιοδικά, όπου επικεντρώθηκε σε τεχνικά θέματα για τα αυτοκίνητα, τα αεροπλάνα κ.λπ. κ.λπ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχει ασχοληθεί με την παρουσίαση αγώνων F1, ενώ υπήρξε συντάκτης στο περιοδικό «4 Τροχοί», όπου δούλεψε από το 1992 ως το 2001. Μάλιστα, σε παλαιότερη συνέντευξή του είχε πει: «Πήγα το '92 και έφυγα το '01. Ήταν η καλύτερη εποχή των "Τροχών". Μονίμως στα κόκκινα, από άποψη δημιουργίας.

Ξεκίνησα να δουλεύω κατά τύχη. Σπούδαζα στην Πάτρα μηχανολόγος μηχανικός κι έστειλα κάποια στιγμή μια επιστολή για κάτι που είχε γραφτεί λάθος. Αμέσως με πήρε ο Κώστας Καββαθάς και χωρίς να το καταλάβω βρέθηκα σε ένα γραφείο, κάνοντας την καλύτερη δουλειά που μπορεί να έχει ένας άνθρωπος στην ηλικία των 20 και κάτι».

Ο ίδιος είχε γράψει στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού, που κυκλοφόρησε στις 10 Μαΐου 2013: «Αυτό που αγάπησα στους 4 Τροχούς ήταν η διαφορετικότητά τους. Η ανεξαρτησία τους. Ουδέποτε ήρθε κανείς να μου πει να αλλάξω κάτι σε κείμενό μου. Ήταν μέτριο το αυτοκίνητο, τονίζαμε αυτό. Θυμάμαι, μια φορά, είχαμε γράψει σε έναν τίτλο για το Hyundai Sirion, "Hyundai Metrion", με την ίδια γραμματοσειρά. Δεν μας ένοιαζαν οι εταιρείες και οι διαφημίσεις τους. Οι "Τροχοί" ήταν οι αναγνώστες τους».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ασχολείται με το φωτορεπορτάζ και την κινηματογράφηση

Σύμφωνα με όσα βλέπει κανείς στην ιστοσελίδα του, ο κ. Λακαφώσης ασχολείται με το φωτορεπορτάζ και την κινηματογράφηση.

«Τα τελευταία χρόνια έχει διευρύνει τους ορίζοντές του, για να συμπεριλάβει πολλούς διαφορετικούς τομείς του φωτορεπορτάζ. Χρησιμοποιώντας τις τεχνικές του δεξιότητες και την εκπαίδευσή του, είναι πάντα έτοιμος να σκαρφαλώσει, να κολυμπήσει, να ιππεύσει ή να πετάξει για να τραβήξει από μια πρωτότυπη σκοπιά ή να κάνει μια δυσπρόσιτη εικόνα (τηρώντας πάντα τα μέτρα ασφαλείας και με καθαρό αρχείο ασφαλείας μέχρι στιγμής). Γυρίζει επίσης βίντεο σε στυλ ντοκιμαντέρ με προσωπικό στυλ, βασισμένο στο ''πρώτο πρόσωπο'' της δράσης, χρησιμοποιώντας μικρές και στιβαρές κάμερες για να δημιουργήσει μοναδικά πλάνα που συμπληρώνει υλικό που έχει τραβηχτεί με ''σωστές'' κάμερες και χρησιμοποιώντας συμβατικές τεχνικές κινηματογράφησης.

»Αφού εργάστηκε για πολλά χρόνια ως φωτορεπόρτερ σε μεγάλα ελληνικά και διεθνή έντυπα, πρόσφατα ασχολήθηκε με την εμπορική δουλειά, τη λήψη φωτογραφιών και τα εμπορικά βίντεο. Ως εμπορικός φωτογράφος, τραβάει συχνά κλασικά εταιρικά πορτρέτα, αλλά ειδικεύεται σε πιο ενδιαφέροντα περιβαλλοντικά πορτρέτα (δηλαδή άτομα μέσα στο περιβάλλον εργασίας τους). Τραβάει επίσης αθλητικά γεγονότα και κάθε είδους φωτογραφίες αέρος-εδάφους ή εδάφους-αέρος» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο βιογραφικό του.

Πράγματι, στην τελευταία του δουλειά, το 2020, την οποία έχει αναρτημένη στην ιστοσελίδα του, ο κ. Λακαφώσης έχει σκηνοθετήσει και έχει επιμεληθεί το μοντάζ βίντεο για τον εμπορικό σύλλογο Ηλιούπολης, ενώ στις δουλειές του περιλαμβάνονται πλήθος συνεντεύξεων για περιοδικά, αλλά και βίντεο όπως με τους εναερίτες της ΔΕΗ ή το πώς εκπαιδεύονται τα ΕΚΑΜ κ.ά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, ο κ. Λακαφώσης τον Ιανουάριο του 2008 είχε συγγράψει με τον Γιώργο Δρακόπουλο το 80 σελίδων βιβλίο «Τα μυστικά του Καρτ», των εκδόσεων Πρωτοπορία. Εκεί αναφέρονταν οι τεχνικές οδήγησης καρτ, οι ιδανικές γραμμές στην πίστα, προγράμματα προπόνησης, οδηγική παιδεία για μικρές ηλικίες. Ενώ αναφέρονται και τεχνικά θέματα, όπως: η επιλογή του κατάλληλου καρτ, η ρύθμιση του κινητήρα, όλες οι ρυθμίσεις για το στήσιμο, περιοδική συντήρηση-μικροεπισκευές, αλλά και προτάσεις για να αγοράσει κανείς ένα μεταχειρισμένο καρτ.

Επίσης, στο παρελθόν, πιθανόν κατά τη φοιτητική του ζωή, ο κ. Λακαφώσης εμφανιζόταν ως «επιστημονικός συνεργάτης» του δημοσιογράφου Νίκου Ευαγγελάτου στην εκπομπή «Αποδείξεις», που προβαλλόταν στον ΑΝΤ1, ενώ είναι ο άνθρωπος ο οποίος σκηνοθέτησε και επιμελήθηκε το μοντάζ στο ντοκιμαντέρ για τον δολοφονημένο δημοσιογράφο Σωκράτη Γκιόλια και το blog troktiko, που προβλήθηκε το 2013.

«Συνταξιούχος» οδηγός αγώνων και ράλι, ερασιτέχνης αναβάτης μοτοσικλέτας enduro

Όπως ο ίδιος αναφέρει στο βιογραφικό σου σημείωμα στην ιστοσελίδα του, μισεί τις ταμπέλες.

«Δεν υπήρξε ποτέ ''αριστερός'' ή ''δεξιός'' και θεωρεί τον όρο ''πολιτικά ορθό'' προσβολή. Μια μέρα μπορεί να γυρίζει μια ιστορία για τους άστεγους ή τους Αφρικανούς πρόσφυγες στην Αθήνα και την επόμενη μπορεί να παρακολουθεί την εκπαίδευση μιας επίλεκτης ομάδας Ειδικών Δυνάμεων, χωρίς να εξετάζει πιθανές ερμηνείες αυτών των διαφορετικών επιλογών. Το έργο του αφορά την τεκμηρίωση των πάντων και των πάντων, την ίδια στιγμή που απέχει από κάθε είδους ''πολιτικό ακτιβισμό''. Είναι (συνταξιούχος) οδηγός αγώνων και ράλι, ερασιτέχνης αναβάτης μοτοσικλέτας enduro, περιστασιακός δρομέας ποδηλάτων βουνού, ενεργός αγωνιζόμενος στη σκοποβολή με πιστόλι bullseye και μέτριος πιλότος ελικοπτέρου ραδιοελέγχου (πολύ πριν ανακαλυφθούν τα drones)».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Λακαφώσης, εκτός από τις απαντήσεις που θα πρέπει να δώσει στην προκαταρκτική εξέταση, θα πρέπει να δώσει απαντήσεις και στο αίτημα της πλευράς του κ. Νίκου Πλακιά, ο οποίος -μέσω του δικηγόρου του, Λεωνίδα Κουμπούρα- έκανε αίτημα για την προσκόμιση απαραίτητων στοιχείων που επιβεβαιώνουν τα προσόντα των τεχνικών συμβούλων στην υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών, μεταξύ των οποίων και του κ. Λακαφώση.

Όπως μετέδωσε το Star, το αίτημα που κατέθεσε ο Λεωνίδας Κουμπούρας για έλεγχο της επιστημονικής επάρκειας των τεχνικών συμβούλων έγινε δεκτό από τον Σωτήρη Μπακαΐμη στις 2 Απριλίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο αίτημα αναφερόταν ότι τα προσόντα των ειδικών που έχουν υπογράψει τις τεχνικές εκθέσεις έχουν μεγάλη σημασία για την αξιοπιστία τους, μια ενέργεια που, όπως υποστηρίζουν, έπρεπε να είχε γίνει από την αρχή της έρευνας για την τραγωδία στα Τέμπη.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ