Συναγερμός σήμανε έξω από το λιμάνι του Πειραιά, καθώς εμπορικό πλοίο συγκρούστηκε με πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το εμπορικό πλοίο, πορτογαλικής σημαίας, που μεταφέρει κοντέινερ, εμβόλισε το ναρκοθηρευτικό πλοίο «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι του έχει διαλύσει την πρύμνη, για την ακρίβεια του έχει κόψει ένα πολύ μεγάλο μέρος της πρύμνης, με αποτέλεσμα το πολεμικό πλοίο να πάρει κλίση, να υπάρχει ελεγχόμενη εισροή υδάτων και να κινδυνεύει να βυθιστεί.
Άμεσα ενημερώθηκε ο Θάλαμος Επιχειρήσεων στο υπουργείο Ναυτιλίας και το ΓΕΝ. Αρχικά στο σημείο έσπευσαν ενισχύσεις με ρυμουλκά και εμπορικά πλοία, ωστόσο στη συνέχεια απομακρύνθηκαν καθώς έφτασαν σκάφη του Λιμενικού και πολεμικά πλοία από τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας.
Ειδικοί αναφέρουν πως το ναρκοθηρευτικό πλοίο «Καλλιστώ» είναι κατασκευασμένο από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή. Μάλιστα ειδικοί αναφέρουν πως αυτό το βοηθάει και δεν έχει βυθιστεί, και ίσως βοηθήσει στη ρυμούλκησή του.
27 άτομα το πλήρωμα του «Καλλιστώ»
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πολεμικό πλοίο έχει 27 άτομα πλήρωμα, τα οποία θα μεταφερθούν με σκάφη. Ακόμη, τα πλοία του Λιμενικού έχουν προχωρήσει στην περισυλλογή 2 ατόμων από τη θάλασσα, τα οποία έχουν τραυματιστεί ελαφρά.
Μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί πώς έγινε η σύγκρουση των δύο πλοίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, το «Καλλιστώ» έβγαινε από τον ναύσταθμο, όταν το φορτηγό πλοίο έπεσε στην πρύμνη του πολεμικού με αποτέλεσμα να υπάρξει ρήγμα και εισροή υδάτων.
Πώς του έκοψε την πρύμνη
Το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» είναι ένα πλοίο με ιδιαίτερη κατασκευή, από ενισχυμένο πλαστικό και υαλονήματα που το κάνει εξαιρετικά εύθραστο, εξ ου και η σύγκρουση με το εμπορικό είχε ως αποτέλεσμα να κοπεί εντελώς ένα κομμάτι της πρύμνης του. Ωστόσο, η ιδιαιτερότητα αυτή της κατασκευής του ίσως το βοηθήσει να μη βυθιστεί.
Ποιο είναι το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ»
Το «Καλλιστώ» είναι ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά του Πολεμικού Ναυτικού τύπου HUNT. Εχει κατασκευαστεί από τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.
Eίναι κατασκευασμένο από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή. Μάλιστα ειδικοί αναφέρουν πως αυτό το βοηθάει και δεν έχει βυθιστεί και ίσως βοηθήσει στη ρυμούλκησή του.
Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη από το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEYκαι χαρακτηριστικά Μ – 40. Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας. Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).
Από το 2001 στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου
Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).
Η ανακοίνωση του ΓΕΝ
Το Πολεμικό Ναυτικό έχει αναλάβει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την αντιμετώπιση του περιστατικού της πρόσκρουσης εμπορικού πλοίου με το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού που σημειώθηκε περί τις 07:30 σήμερα το πρωί στον Σαρωνικό κόλπο, όπως ανακοινώθηκε από το Γραφείο Τύπου του ΓΕΝ.