Σε μια σημαντική αποκάλυψη προχώρησε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Γάνδης Bart Merci σχετικά με την Έκθεσή του για την τραγωδία στα Τέμπη.
Ο καθηγητής ανέφερε σε γραπτή δήλωσή του στον ΑΝΤ1 ότι κατά την περίοδο συγγραφής της Έκθεσης για τη μεθοδολογία προσομοίωσης του δυστυχήματος δεν είχε καμία επίσημη επαφή με τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ (Οργανισμός Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών). Αντιθέτως, η επικοινωνία του με την ελληνική πλευρά γινόταν μέσω του κ. Κώστα Λακαφώση.
Προκαλεί, επίσης, εντύπωση το γεγονός ότι, όπως αποκάλυψε ο ίδιος ο καθηγητής, η Έκθεση που συνέταξε δεν συμπεριλήφθηκε τελικά στο επίσημο πόρισμα του Οργανισμού, γεγονός που γεννά εύλογα ερωτήματα για τη διαδικασία διερεύνησης του δυστυχήματος.
Τέμπη: Τα πιστοποιητικά ασφαλείας πριν από το δυστύχημα
Παράλληλα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι μόλις έναν μήνα πριν από την τραγωδία ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) είχε εκδώσει πενταετές πιστοποιητικό ασφάλειας για τη Hellenic Train, πιστοποιώντας την εταιρεία ως ασφαλή μεταφορέα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ERA, από το 2019, ελέγχει και εποπτεύει τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), την οποία έχει αναγνωρίσει ως Ανεξάρτητη Αρχή Ασφαλείας.
Η ΡΑΣ, με τη σειρά της, είχε χορηγήσει πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας στον ΟΣΕ, ολοκληρώνοντας έτσι ένα πλέγμα πιστοποιήσεων που, όπως φάνηκε στην πράξη, δεν κατάφερε να αποτρέψει το τραγικό δυστύχημα.