Με Cd μόλις 0.32, το νέο Mokka έχει έναν από τους χαμηλότερους συντελεστές οπισθέλκουσας στην κατηγορία του.
Λόγω των προκλήσεων που επιφέρει η μείωση εκπομπών CO2, η αποδοτική αεροδυναμική αποτελεί όλο και σημαντικότερο παράγοντα για την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και για τους ίδιους τους πελάτες.
Χαμηλή αντίσταση σημαίνει ότι το αυτοκίνητο χρειάζεται λιγότερη ενέργεια για να κινηθεί, που με τη σειρά του μεταφράζεται σε μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.
Όπως σε όλα τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της Opel, οι μηχανικοί βελτιστοποίησαν την αεροδυναμική του νέου Mokka στην αεροδυναμική σήραγγα του Πανεπιστημίου της Στουτγάρδης (Research Institute of Automotive Engineering & Vehicle Engines). Ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου, μείωσαν το συντελεστή οπισθέλκουσας μέχρι το 0.32 Cd.
Βάση για την υψηλή αεροδυναμική απόδοση αποτελεί η μετωπιαία επιφάνεια του νέου Mokka, μόλις 2,27 m2, που ενισχύεται από την καθαρή και τολμηρή σχεδίαση. Με τη βοήθεια της υπολογιστικής ρευστοδυναμικής (CFD) και με υπέρμετρη προσοχή στη λεπτομέρεια στην αεροδυναμική σήραγγα, οι ειδικοί της Opel μείωσαν το συντελεστή οπισθέλκουσας, επιστρατεύοντας και την τελευταία δυνατότητα παρέμβασης προς όφελος της αεροδυναμικής.
Οι μηχανικοί βελτιστοποίησαν τη σχεδίαση του Opel Vizor του νέου Mokka, καθώς και τα σχήματα των Α πυλώνων και των εξωτερικών καθρεπτών. Επιπλέον, ποδιές που καλύπτουν το κάτω τμήμα του χώρου του κινητήρα και του αμαξώματος βελτιώνουν τη ροή αέρα κάτω από το αυτοκίνητο.
Το νέο Mokka φέρει πτερύγια στα άκρα της πίσω πόρτας και μία επιμήκη αεροτομή στο πίσω άκρο της οροφής, για να μειωθεί ο στροβιλισμός που αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση. Επιπλέον, η αεροτομή μειώνει την άνωση στον πίσω άξονα, ενισχύοντας τη σταθερότητα στην ευθεία, κυρίως σε υψηλότερες ταχύτητες.
Άλλοι σημαντικοί παράγοντες που σχετίζονται με την αντίσταση είναι οι τροχοί, τα ελαστικά και τα τόξα των θόλων των τροχών. Ως εκ τούτου, το νέο Mokka φέρει καινοτόμα air curtains, που αυξάνουν την αεροδυναμική απόδοση στην περιοχή αυτή. Το air curtain είναι ένας αεραγωγός ενσωματωμένος σε κάθε άκρο της πρόσοψης, που δημιουργεί μια «ψηλή και λεπτή» ριπή αέρα, στην εμπρός επιφάνεια των τροχών και των ελαστικών. Το air curtain κατευθύνει ομαλά τη ροή του αέρα, ώστε να περνά από το θόλο του τροχού, μειώνοντας τις ριπές αέρα σε κύματα και το φαινόμενο του διαχωρισμού στην περιοχή αυτή.
Το νέο Mokka επωφελείται επίσης από ένα ενεργό κλείστρο που μειώνει περαιτέρω την αντίσταση και βελτιώνει την κατανάλωση καυσίμου, κλείνοντας αυτόματα το εμπρός άνοιγμα όταν δεν απαιτείται μεγάλη ποσότητα αέρα ψύξης. Μέχρι πρόσφατα, αυτή η καινοτομία ήταν περισσότερο συνηθισμένη σε πιο ακριβά αυτοκίνητα από μεγαλύτερες κατηγορίες. Όταν το κλείστρο είναι κλειστό, η αεροδυναμική απόδοση αυξάνεται με το να ανακατευθύνεται η ροή αέρα γύρω από το εμπρός τμήμα του οχήματος και τις πλευρές του, αντί μέσω του λιγότερου αεροδυναμικού διαμερίσματος του κινητήρα.
Δείτε εδώ περισσότερα για το Opel Mokka