Μία νέα πρόταση που έχει ως βάση το έλαιο από τα κουκούτσια σταφυλιών ή γιγαρτέλαιο, εισήγαγε στην αγορά των προϊόντων περιποίησης η οινολόγος Ευαγγελία Σωτηροπούλου, αποδεικνύοντας ότι το σταφύλι και το αμπέλι δεν παραπέμπουν μόνο σε κρασί...
Αξιοποιώντας το γιγαρτέλαιο, η κ. Σωτηροπούλου έκανε τα πρώτα της επίσημα επιχειρηματικά βήματα στην αγορά προϊόντων περιποίησης τον Μάρτιο του 2018 και, όπως είπε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η έμπνευση για το brand που ξεκίνησε από το μηδέν, προήλθε από την έρευνα που έκανε στο πλαίσιο ενός μεταπτυχιακού πάνω σε ελληνικές ποικιλίες σταφυλιού.
Νέος τρόπος αξιοποίησης των κουκουτσιών του σταφυλιού
Έχοντας δουλέψει και σε οινοποιεία στο κομμάτι της παραγωγής και στο εργαστηριακό κομμάτι, η κ. Σωτηροπούλου ανακάλυψε ένα νέο τρόπο αξιοποίησης των υποπροϊόντων του σταφυλιού, που τα μετασχηματίζει σε κάτι που έχει αξία.
«Η σύλληψη της ιδέας έγινε όταν είδα τις ευεργετικές ιδιότητες του συγκεκριμένου ελαίου που πέρα από την αντιοξειδωτική του δράση είναι πολύ ενυδατικό, βοηθάει στην αναδόμηση της επιδερμίδας (...) οπότε πειραματίστηκα, ήθελα να φτιάξω κάτι ώστε να έχει το συγκεκριμένο συστατικό», επισήμανε η κ. Σωτηροπούλου.
Πώς τα κατάφερε
Ξεκινώντας από τους «πειραματισμούς» στα σαπούνια με βάση το γιγαρτέλαιο και αφιερώνοντας περίπου δύο χρόνια σε αυτή τη διαδικασία, η κ. Σωτηροπούλου αναζήτησε στη συνέχεια το «μονοπάτι» της επιχειρηματικότητας.
«Άρχισα να προσπαθώ να βρω λύσεις για την επιχειρηματικότητα, παρακολούθησα ένα σεμινάριο του Καποδιστριακού (σ.σ. ΕΚΠΑ) από το Εργαστήριο Επενδυτικών Εφαρμογών, το οποίο με βοήθησε να κάνω τα πρώτα μου βήματα πάνω στην επιχειρηματικότητα και αποφάσισα να το ξεκινήσω ως ιδέα», τόνισε η κ. Σωτηροπούλου.
Τον Μάρτιο του 2018, τα προϊόντα της κ. Σωτηροπούλου κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση σε μια ανταγωνιστική, όπως τη χαρακτηρίζει η ίδια, αγορά. Τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς, η επιχειρηματική της ιδέα βραβεύεται, καθώς αναδεικνύεται ως η καλύτερη του τέταρτου κύκλου του εκπαιδευτικού προγράμματος «Η Επιχειρηματικότητα στην Πράξη» του Εργαστηρίου Επενδυτικών Εφαρμογών και το Κέντρου Καινοτομίας και Έρευνας του ΕΚΠΑ.
Και κάπως έτσι γεννήθηκε η σειρά περιποίησης «OinoSporos»
Η ιδέα της σειράς περιποίησης «OinoSporos» προέκυψε από την ερευνητική εργασία της στο ΕΚΠΑ, με πεδίο έρευνας το γιγαρτέλαιο (λάδι από το κουκούτσι του σταφυλιού) από ελληνικές ποικιλίες με απώτερο σκοπό την αξιοποίηση του συγκεκριμένου ελαίου στη δημιουργία προϊόντων περιποίησης. Η σειρά περιποίησης περιλαμβάνει σαπούνια, ενυδατική κρέμα σώματος, άλατα και έλαια σώματος και βάλσαμο χειλιών. Τα προϊόντα περιέχουν φυτικά συστατικά, συμβατά με την επιδερμίδα και παρουσιάζουν θεραπευτικές ιδιότητες για όλο το σώμα.
Όμως, η κ. Σωτηροπούλου δεν βάζει «φρένο» στη δημιουργικότητα και την έρευνα της και γι' αυτό βρίσκεται συνεχώς σε διαδικασία αναζήτησης. «Ετοιμάζουμε καινούρια προϊόντα και κάνουμε πειράματα σχετικά μ' αυτό» ανέφερε.
Να σημειωθεί πως στο παρελθόν μια φαρμακοποιός είχε μια παρόμοια έξυπνη επιχειρηματική ιδέα και κατάφερε να γίνει εκατομμυριούχος μέσα σε 24 ώρες πουλώντας σαπούνι από φρέσκο κατσικίσιο γάλα σε Κινέζους