Τις προτάσεις του σε ό,τι αφορά την ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου με ελαφρύ δίκυκλο έως 125 κ.εκ. παραθέτει με ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Επισκευαστών Δικύκλων (ΠΣΕΕΕΔ).
Με αφορμή τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για τα ΣΒΑΚ -Μικροκινητικότητα, ο ΠΣΕΕΕΔ αναφέρει πως η ισοδυναμία διπλωμάτων είναι «διαχρονικό λαϊκό αίτημα, αλλά πιστεύουμε ότι αλλαγές σε ορισμένες του διατάξεις μπορούν να επιφέρουν βελτίωση, να εξισώσουν και τον Έλληνα πολίτη στα δικαιώματα με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους και να καταστήσουν εύκολα προσβάσιμο ένα λαϊκό όχημα, όπως είναι το ελαφρύ δίκυκλο 50-125cc, που εκτός των άλλων θα διευκολύνει και στην αποσυμφόρηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».
Ειδικότερα, προτείνει :
Α. Ισοδυναμία Β (αυτοκίνητο) -ΑΜ (μοτοποδήλατο 50cc)
Να ισχύει χωρίς ηλικιακές προϋποθέσεις, όπως ισχύει σε όλη την Ευρώπη για δεκαετίες.
Β. Ισοδυναμία διπλώματος αυτοκίνητου (Β) και ελαφρού δικύκλου μέχρι 125cc (Α1) το σχέδιο νόμου προβλέπει 3 πρακτικά μαθήματα και χρονικές προϋποθέσεις.
Επίσης προτείνει:
- Για τα δίκυκλα με ταχύτητες: Οι χρονικές προϋποθέσεις να μειωθούν σε :κατοχή της κατηγορίας Β πάνω από 3 έτη (από τα 6 έτη) και συμπλήρωση της ηλικίας 24 ετών (από 27 έτη)
• Για τα ευκόλου χειρισμού δίκυκλα (τα αυτόματα):
Η ισοδυναμία να παρέχεται χωρίς προϋποθέσεις (δηλαδή, χωρίς τα πρακτικά μαθήματα και τα χρονικά όρια). Είναι βασική προϋπόθεση, ώστε να εξαπλωθεί και στην χώρα μας το Sharing, καθώς οι προϋποθέσεις μαθημάτων δεν θα μπορούν να επιβεβαιώνονται.
• Οι δε κάτοχοι που ήδη έχουν δυο διπλώματα, και αυτοκινήτου και μοτοποδηλάτου 50cc (ΑΜ), να μπορούν να οδηγούν το ελαφρύ δίκυκλο 125cc (Α1), χωρίς άλλες προϋποθέσεις.