«Οι επιχειρήσεις έχουν κοινωνική ευθύνη, που ορίζεται ως η υποχρέωση των επιχειρηματιών να ακολουθήσουν πολιτικές, να λάβουν αποφάσεις και να εφαρμόσουν δράσεις που ενισχύουν τους στόχους και τις αξίες της κοινωνίας», σύμφωνα με τον Αμερικανό συγγραφέα και οικονομολόγο Howard R. Bowen, ο οποίος θεωρείται ο «ιδρυτής» της έννοιας της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.
Ουσιαστικά, λοιπόν, μια εταιρεία για να θεωρείται επιτυχημένη έχει ευθύνη απέναντι στους εργαζομένους της, την κοινωνία και το περιβάλλον, να ενεργεί με στόχο πάντα τη διασφάλισή τους.
Για την ΕΥΔΑΠ, η ανταπόκριση στα παραπάνω μοιάζει ως η μόνη επιλογή, καθώς είναι μία Εταιρεία που εντάσσει στην επιχειρηματική στρατηγική της διαδικασίες και δράσεις με στόχο τη διασφάλιση της προστασίας της υγείας των εργαζόμενων, την αδιάλειπτη παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών προς τους πολίτες-καταναλωτές και τέλος τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, μέσα από την προστασία του πιο πολύτιμου αγαθού, του νερού.
Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της, η ΕΥΔΑΠ δεσμεύεται να λειτουργεί σύμφωνα με τους κανόνες ηθικής, με διασφάλιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων στην εργασία και τη μη ανοχή σε κανενός είδους διάκριση ή προσβλητική συμπεριφορά ενάντια στην προσωπικότητα κάποιου, σε κοινωνικό αποκλεισμό ή σε αθέμιτη μεταχείριση για οποιοδήποτε λόγο. Φροντίζει ώστε όλα τα μέλη του προσωπικού της να διαδραματίζουν εξίσου ενεργό ρόλο, να τυγχάνουν πλήρους σεβασμού για την προσωπικότητά τους και να επωφελούνται από το συμπεριληπτικό περιβάλλον το οποίο προσπαθεί συνεχώς να καλλιεργεί, καθώς η διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην εργασία, η εξάλειψη των διακρίσεων και η συμπερίληψη αποτελούν πάγια και διαχρονική δέσμευσή της.
Ταυτόχρονα, εστιάζει στην προστασία των τοπικών κοινωνιών καθώς και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Σταθερά προσηλωμένη στις αξίες της για πρόσβαση σε καθαρό και φθηνό νερό από όλους, η ΕΥΔΑΠ παρέχει αξιόπιστες υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης, και εφαρμόζει τιμολογιακή πολιτική με βάση τις ανάγκες του πελάτη. Έτσι, έχει διαμορφώσει το τιμολόγιό της ώστε να διασφαλίζει την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και να προστατεύει τις ευάλωτες ομάδες από τη στέρηση αυτού του κοινωνικού αγαθού, διατηρώντας ταυτόχρονα τη δεύτερη χαμηλή τιμή διεθνώς.
Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί βασικό πυλώνα της Εταιρικής Στρατηγικής. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΥΔΑΠ εντάσσει διαδικασίες και δράσεις με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής – η οποία αποτελεί μια από τις μεγάλες σύγχρονες προκλήσεις – ακολουθώντας τις οδηγίες της Ε.Ε. για μηδενικές εκπομπές ως το 2030.
Η έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης έχει άμεση σχέση και αλληλεπίδραση με τα κριτήρια ESG για το Περιβάλλον, την Κοινωνία και την Εταιρική Διακυβέρνηση, με τα οποία η ΕΥΔΑΠ ευθυγραμμίζεται απόλυτα, καθώς τα κριτήρια ESG αφορούν, ουσιαστικά, τον τρόπο με τον οποίο μια εταιρεία εξυπηρετεί το περιβάλλον, τους εργαζόμενους, την κοινότητα, τους πελάτες και τους μετόχους.
Έτσι και οι ενέργειες και δράσεις της ΕΥΔΑΠ έχουν ως γνώμονα και προϋπόθεση για τη βιώσιμη επιχειρηματική της δράση, τον άνθρωπο, τον σεβασμό των ανθρωπίνων αξιών και τη δέσμευση στις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης.
Στο πλαίσιο αυτό, οι αρχές της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), σε κάθε επίπεδο λειτουργίας της Εταιρείας, αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο κάθε σχεδιαζόμενης στρατηγικής με έμφαση στην ανάπτυξη των εργαζομένων, την κοινωνική ευημερία, τη διαφάνεια, την ηθική ακεραιότητα, την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και την προστασία του περιβάλλοντος.