Μητσοτάκης για τη Γραμμή 4 του Μετρό: «Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στη χώρα μας» - iefimerida.gr

Μητσοτάκης για τη Γραμμή 4 του Μετρό: «Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στη χώρα μας»

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την παρουσίαση της γραμμής 4 του Μετρό
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την παρουσίαση της γραμμής 4 του Μετρό
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό είναι «το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης έναρξης των εργασιών για την Γραμμή 4 του Μετρό που πραγματοποιήθηκε στο 'Αλσος Βεΐκου.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά του έργου και τόνισε ότι "είναι ένα έργο ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ" το οποίο "θα εξυπηρετήσει σχεδόν 400.000 συμπολίτες μας".

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως είπε ο πρωθυπουργός, το εν λόγω έργο θα καλύψει τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπεδίου, και θα προσδώσει σημαντική αξία στις περιουσίες σε αυτές τις περιοχές, ενώ θα δώσει πρόσβαση στο Μετρό σε εμβληματικές περιοχές, όπως η Πανεπιστημιούπολη, το ίδιο το κέντρο της Αθήνας.

 Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για τη γραμμή 4 του μετρό -Φωτογραφία: George Vitsaras / SOOC
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για τη γραμμή 4 του μετρό -Φωτογραφία: George Vitsaras / SOOC

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι όταν η ΝΔ ανέλαβε την διακυβέρνηση, τον Ιούλιο του 2019, «το ζήτημα της Γραμμής 4 φαινόταν ένας άλυτος γρίφος», όμως χάρη σε επίμονες προσπάθειες τα προβλήματα ξεπεράστηκαν.

«Φτάσαμε κοντά στην ιδέα να ακυρώσουμε το σχετικό διαγωνισμό. Επιμείναμε όμως, συνεχίσαμε και είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να μπορούμε να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης. Τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού», τόνισε συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποιες περιοχές θα καλύπτει

Το Α' τμήμα της Γραμμής 4, που θα καλύπτει την έκταση από το 'Αλσος Βεΐκου έως του Γουδή, θα εξυπηρετεί πυκνοκατοικημένες περιοχές του Λεκανοπεδίου και του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Συνολικά περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς: 'Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.

Ολόκληρη η ομιλία του πρωθυπουργού

Κυρίες και κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι στο Κοινοβούλιο, κύριε Περιφερειάρχα, κύριοι Δήμαρχοι, φίλες και φίλοι,

Το 2006, σε μία παρέμβασή μου στο Εθνικό Κοινοβούλιο, νέος βουλευτής τότε στη Β΄ Περιφέρεια Αθηνών, είχα τολμήσει την πρόβλεψη ότι αν δεν προχωρήσουμε γρήγορα και τολμηρά στην επέκταση του δικτύου του Μετρό η Αθήνα αναπόφευκτα θα παραλύσει. Πιστεύω ότι 15 χρόνια μετά η πρόβλεψη αυτή εξακολουθεί να είναι επίκαιρη.

Χαίρομαι ιδιαίτερα που σήμερα θα υπογράψουμε τη συμβασιοποίηση του μεγαλύτερου δημοσίου έργου που θα γίνει στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια. Δεν θα επαναλάβω τα τεχνικά χαρακτηριστικά στα οποία αναφέρθηκαν ενδελεχώς οι προλαλήσαντες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι ένα έργο ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Θα εξυπηρετήσει σχεδόν 400.000 συμπολίτες μας. Θα καλύψει τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπεδίου. Θα προσδώσει σημαντική αξία στις περιουσίες σε αυτές τις περιοχές. Θα δώσει πρόσβαση στο Μετρό σε εμβληματικές περιοχές, όπως η Πανεπιστημιούπολη, το ίδιο το κέντρο της Αθήνας.

Και πιστεύω ότι δεν χρειάζεται να αναλώσουμε ιδιαίτερη ενέργεια για να πείσουμε τους πολίτες για την εξαιρετική σημασία αυτού του έργου. Θα επαναλάβω μόνο ότι όταν ήρθαμε στα πράγματα το ζήτημα της Γραμμής 4 φαινόταν ένας άλυτος γρίφος. Φτάσαμε κοντά στην ιδέα να ακυρώσουμε το σχετικό διαγωνισμό. Επιμείναμε όμως, συνεχίσαμε και είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να μπορούμε να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης. Τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού.

Και θέλω με την ευκαιρία αυτή να ευχαριστήσω τα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών, τις προηγούμενες διοικήσεις του Υπουργείου, τα στελέχη της «Αττικό Μετρό» για την πολύ μεγάλη προσπάθεια την οποία κατέβαλαν για να φτάσουμε σήμερα σε αυτό το σημείο.

Στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για τη Γραμμή 4 του μετρό, στην Αθήνα, παραβρέθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για τη Γραμμή 4 του μετρό, στην Αθήνα, παραβρέθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θέλω επίσης να τονίσω ότι η «Αττικό Μετρό» η οποία ιδρύθηκε ακριβώς πριν από 30 χρόνια έχει αποκτήσει πια μία πολύ μεγάλη εμπειρία σε τέτοιου είδους έργα.

Έχει δίκιο ο Διευθύνων Σύμβουλος όταν είπε ότι έχει ίσως μοναδική εμπειρία στο να μπορεί να κατασκευάζει περίπλοκα σιδηροδρομικά έργα, υπόγεια έργα, σε περιοχές με έντονο αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Και φυσικά το ίδιο θα κληθεί να κάνει και τώρα.

Μητσοτάκης: Θα προκαλέσει αρκετή αναστάτωση σε γειτονιές -Σε 8 χρόνια θα είναι έτοιμο

Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στις δυνατότητες της κοινοπραξίας να υλοποιήσει το έργο αυτό εντός χρονοδιαγράμματος και εντός προϋπολογισμού. Όμως να μην έχουμε καμία αμφιβολία ότι το έργο αυτό είναι τόσο σημαντικό, είναι τόσο μεγάλο, που θα προκαλέσει προσωρινή αναστάτωση σε αρκετές γειτονιές της Αθήνας.

Θα χρειαστούμε τη στήριξη και των Δήμων έτσι ώστε να μπορέσουμε αυτή η αναστάτωση να έχει την μικρότερη δυνατή επίπτωση στην κοινωνική και στην οικονομική ζωή των γειτονιών από τις οποίες θα περάσει το Μετρό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σημασία του έργου, όμως, είναι τόσο μεγάλη που πιστεύω ότι με λίγη υπομονή θα ξεπεράσουμε τις όποιες δυσκολίες έτσι ώστε εντός χρονοδιαγράμματος, σε οκτώ χρόνια από τώρα, όπως είπε και ο κ. Μιτζάλης, το Μετρό της Γραμμής 4 να κάνει την πρώτη του διαδρομή. Σηματοδοτώντας με αυτό τον τρόπο τη μετάβαση στο μέλλον ως προς τις μαζικές μεταφορές του λεκανοπεδίου.

Το έργο του Μετρό είναι ένα μόνο από τα μεγάλα έργα τα οποία δρομολογεί αυτή η Κυβέρνηση, πολύ σύντομα θα υπάρξουν συγκεκριμένες εξαγγελίες σχετικά με τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα τα οποία σκοπεύουμε να δρομολογήσουμε από εδώ και στο εξής.

Και βέβαια είναι ένα έργο το οποίο ξεκινάει σε μία εποχή που η χώρα μας γυρίζει σελίδα, καθώς αφήνουμε πίσω μας πια την πανδημία, οι προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας διαγράφονται εξαιρετικά ευοίωνες. Σε αυτή την ανάπτυξη θα επενδύσουμε για να δημιουργήσουμε πολλές και καλές θέσεις απασχόλησης αλλά και φυσικά για να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των πολιτών παντού στην Ελλάδα, ειδικά στο λεκανοπέδιο, ειδικά στην πυκνοκατοικημένη μας Αθήνα.

Η Γραμμή 4, αλλά και οι μελλοντικές επεκτάσεις οι οποίες δρομολογούνται, θα προσφέρουν μετακινήσεις ασφαλείς, φιλικές προς το περιβάλλον. Θα ξανακάνουμε την πόλη μας μία πόλη φιλική, βιώσιμη, μία πόλη με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, μία πόλη στην οποία θα χαιρόμαστε να εργαζόμαστε και να ζούμε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καλή επιτυχία στο έργο και εύχομαι πραγματικά τα χρονοδιαγράμματα τα οποία έχουμε συμφωνήσει να τηρηθούν στο ακέραιο. Ευχαριστώ πολύ».

Η σύμβαση έναρξης εργασιών για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας από την Αττικό Μετρό ΑΕ με την ένωση εταιρειών «ΑΒΑΞ Α.Ε. - GHELLA SpA - ALSTOM Transport S.A» υπογράφεται στο Θέατρο Άλσος Βεΐκου, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

Στην εκδήλωση παρέστησαν ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο αντιπρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Νικόλαος Κουρέτας, και ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης.

Ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής
Ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει 15 σταθμούς, ενώ εκτιμάται ότι καθημερινά θα μετακινούνται 340.000 επιβάτες. Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, συνολικού προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.

Δείτε την εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για τη Γραμμή 4 του Μετρό, στην Αθήνα

Πρόκειται για ένα έργο που αφορά 15 νέους σταθμούς, με τη Γραμμή 4 να καλύπτει, όταν ολοκληρωθεί, περιοχές από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή, αλλά και περιοχές πυκνοκατοικημένες, όπως Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός.

Συγκεκριμένα, η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τα πρώτα εργοτάξια της Γραμμής 4, που θα πιάσουν «δουλειά» το καλοκαίρι, όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, θα είναι στην Κατεχάκη, στο Άλσος Βεΐκου, στα Εξάρχεια και στο Κολωνάκι.

Δείτε φωτογραφίες από την εκδήλωση:

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Κώστα Καραμανλή προσέρχονται στην υπογραφή της σύμβασης για τη Γραμμή 4 του Μετρό / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Κώστα Καραμανλή προσέρχονται στην υπογραφή της σύμβασης για τη Γραμμή 4 του Μετρό / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαιρετά τον Κώστα Καραμανλή / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαιρετά τον Κώστα Καραμανλή / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Κώστα Καραμανλή και τον Αδωνι Γεωργιάδη στην υπογραφή της Γραμμής 4 του Μετρό / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Κώστα Καραμανλή και τον Αδωνι Γεωργιάδη στην υπογραφή της Γραμμής 4 του Μετρό / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κώστας Καραμανλής μιλά στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης της Γραμμής 4 του Μετρό / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κώστας Καραμανλής μιλά στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης της Γραμμής 4 του Μετρό / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κώστας Καραμανλής μιλά στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης της Γραμμής 4 του Μετρό / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κώστας Καραμανλής μιλά στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης της Γραμμής 4 του Μετρό / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Χάρη Θεοχάρη στην υπογραφή της Γραμμής 4 του Μετρό / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Χάρη Θεοχάρη στην υπογραφή της Γραμμής 4 του Μετρό / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τη Νίκη Κεραμέως στην υπογραφή της Γραμμής 4 του Μετρό / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τη Νίκη Κεραμέως στην υπογραφή της Γραμμής 4 του Μετρό / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Αδωνι Γεωργιάδη στην υπογραφή της Γραμμής 4 του Μετρό / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Αδωνι Γεωργιάδη στην υπογραφή της Γραμμής 4 του Μετρό / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Κωστή Χατζηδάκη στην υπογραφή της Γραμμής 4 του Μετρό / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Κωστή Χατζηδάκη στην υπογραφή της Γραμμής 4 του Μετρό / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ