Έγγραφο-ντοκουμέντο της Τροχαίας, που ζητούσε από την Αττική Οδό να κλείσει ο δρόμος πολύ νωρίτερα από ό,τι έγινε, παρουσίασε ο ΣΚΑΪ. Ωστόσο η εταιρεία διέψευσε κατηγορηματικά ότι έγινε κάτι τέτοιο.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού, η Τροχαία της Αττικής Οδού προειδοποιούσε από τις 10 το πρωί και πίεζε τη διαχειρίστρια εταιρεία προκειμένου να κλείσει η κυκλοφορία των οχημάτων και κυρίως των βαρέων οχημάτων στις εισόδους αυτής, κάτι που δεν εισακούστηκε ή δεν εκτιμήθηκε ανάλογα από τους αρμόδιους της διαχειρίστριας εταιρείας.
Η εταιρεία δεν αποδέχθηκε αρχικά το αίτημα, το οποίο έκανε αποδεκτό πολύ αργότερα.
Οπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ, επικαλούμενος πηγές του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, η σύμβαση του κράτους με τη διαχειρίστρια εταιρεία της Αττική Οδού, προβλέπει ότι η διαχειρίστρια εταιρεία είναι αυτή που αποφασίζει για τη διακοπή της κυκλοφορίας, δηλαδή αυτή το ζητάει από την Τροχαία (δεν μπορεί να το αποφασίσει μόνη της, δηλαδή, η Τροχαία, αν δεν το ζητήσει η εταιρεία), κάτι το οποίο, από ό,τι φαίνεται, έγινε στις 2:00 το μεσημέρι, όπως δείχνει το σχετικό έγγραφο που παρουσίασε ο ΣΚΑΪ.
Την ίδια στιγμή, τα 36 εκχιονιστικά μηχανήματα δεν μπορούσαν να καθαρίσουν τον δρόμο καθώς είναι βαρέος τύπου, δεν είναι μικρά ούτε ευέλικτα, και δεν προπορεύονταν των οχημάτων των πολιτών.
Διαψεύδει η Αττική Οδός
Σε ανακοίνωσή της η Αττική οδός διαψεύδει πάντως την πληροφορία.
«Η εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. διαψεύδει κατηγορηματικά την πληροφορία που μετέδωσε τηλεοπτικός σταθμός, και αναπαράγουν ενημερωτικά μέσα, σύμφωνα με την οποία ζητήθηκε από την Τροχαία να κλείσει η Αττική Οδός στις 10.00 π.μ. της Δευτέρας και η εταιρεία δεν το δέχθηκε».
«Χαλασμένο τηλέφωνο»
Στις συνεννοήσεις της Τροχαίας με τη διαχειρίστρια εταιρεία φαίνεται, σύμφωνα πάντα με το τηλεοπτικό ρεπορτάζ, ότι υπήρξε και ένα «χαλασμένο τηλέφωνο», προκειμένου να ληφθεί μια καίρια και σημαντική απόφαση. Η συγκεκριμένη απόφαση, που φαίνεται ότι ελήφθη στις 2:00 το μεσημέρι, είναι μόνο για τα βαρέος τύπου οχήματα και όχι για τα οχήματα των πολιτών που ήδη συσσωρεύονταν στην Αττική Οδό.
Το κρίσιμο σημείο της τελευταίας σύσκεψης
Την Κυριακή το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με συναρμόδια υπουργεία και φορείς, όπου συζητήθηκε αν θα πρέπει να κηρυχθεί αργία ή τηλεργασία στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
Πληροφορίες αναφέρουν πως όπως ξεκίνησε η συζήτηση έτσι τελείωσε. Μάλιστα, κάποιοι που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη σύσκεψη ανέφεραν χαρακτηριστικά: «Θα μας διαλύσουν αν γίνει όπως στην περίπτωση στον ''Μπάλο''». (Σ.σ.: με τα πλημμυρικά φαινόμενα, όπου και κηρύχθηκε αργία, έκλεισε ο Κηφισός και δέχθηκαν σκληρή κριτική για τη συγκεκριμένη απόφαση).
«Πώς έζησα τον εφιάλτη»
Ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ Παναγιώτης Σπυρόπουλος, που ήταν ένας από τους εγκλωβισμένους στην Αττική Οδό, από τις 10.30 το πρωί, περιγράφει τη δική του εμπειρία.
Όπως αναφέρει, από την ώρα που μπήκε στην Αττική Οδό από τη Μεταμόρφωση, οι ταχύτητες ήταν πολύ μικρές, το πολύ 10-15 χλμ. την ώρα. Παρά τη σφοδρή χιονόπτωση, ο δρόμος ήταν ακόμα καθαρός, αλλά το φαινόμενο εξελισσόταν όλο και πιο δυναμικά.
Όλα τα οχήματα από πίσω «έπαιζαν συγκρουόμενα»
«Αυτό που κατάλαβα είναι ότι στις εξόδους της Αττική Οδού τα οχήματα που σταματούσαν, είτε για να βάλουν αλυσίδες είτε αυτά που δεν είχαν, κάλυψαν τις δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Αυτά συμβαίνουν μέχρι και τις 17.30. Από τις 10.30 το πρωί μέχρι τις 17.30 έχω διανύσει 14 χιλιόμετρα, λίγο πριν την έξοδο στον Γέρακα και της Ανθούσας. Όλη αυτή την ώρα συνεχίζουν να μπαίνουν οχήματα. Να έρχονται οι εργαζόμενοι του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που έχουν φύγει από τις δουλειές τους, ενώ την ίδια στιγμή στη συγκεκριμένη έξοδο του Γέρακα και της Ανθούσας είναι που έχουν διπλώσει οι τέσσερις νταλίκες που συσσώρευσαν όλο και περισσότερα οχήματα. Όλα τα οχήματα από πίσω ''έπαιζαν συγκρουόμενα'' και δεν υπήρχε πρόσβαση από τα βαρέος τύπου εκχιονιστικά οχήματα», επισημαίνει.
Πότε ήρθε το πρώτο εκχιονιστικό
Όπως εξηγεί ο ίδιος, το πρώτο εκχιονιστικό που ήρθε ήταν στις 9.00 το βράδυ, μετά από κλήση κάποιων εγκλωβισμένων που είχαν χρόνια προβλήματα και παθήσεις (νεφροπαθείς, καρδιοπαθείς κ.λπ.) και το οποίο άνοιξε έναν υποτυπώδη διάδρομο. Ωστόσο, αναφέρει πως κάποιοι δεν είχαν αλυσίδες για να προχωρήσουν, ενώ άλλοι, που είχαν, φοβήθηκαν.
«Εγώ το προσπάθησα, έφτασα μέχρι την Κάντζα, όπου υπήρχε και εκεί συσσώρευση οχημάτων, καθώς είχαν φτάσει και κάποιοι άλλοι εγκλωβισμένοι, που είχαν απεγκλωβιστεί από δυνάμεις ασφαλείας».
Οι άνθρωποι κοιμόντουσαν σε χαλιά και καρέκλες
Περιγράφει πως στο σημείο εκείνο, νερό ή κάποιο σάντουιτς δίνονταν από νεότερους οδηγούς σε επίπεδο αλληλεγγύης, ενώ ήρθε και ο στρατός αρκετά αργότερα, στις 10.00 το βράδυ.
«Υπήρχε και άνθρωπος που ζητούσε νερό, καθώς ήθελε να πάρει τα φάρμακά του λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας» σημειώνει χαρακτηριστικά, και προσθέτει:
«Όσοι από τους εγκλωβισμένους ήταν να διαμείνουν σε κάποια ξενοδοχεία της περιοχής δεν μπόρεσαν, καθώς τα δωμάτια ήταν κλεισμένα. Οι άνθρωποι κοιμόντουσαν στα χαλιά και τις καρέκλες. Το ίδιο και στην περιοχή του αεροδρομίου, λόγω των ακυρώσεων πτήσεων. Ένα απέραντο μπάχαλο μιας κρατικής αναλγησίας, το οποίο οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έκλεισε από νωρίς η είσοδος των βαρέων οχημάτων και στη συνέχεια όλων των υπολοίπων στην Αττική Οδό».
Ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ, καταλήγοντας, ανέφερε ότι η δική του εφιαλτική εμπειρία τελείωσε στη 1:30.