«Το αγόρι που αρνείται να μεγαλώσει»: Αυτός είναι ο τίτλος της νέας διαφήμισης της Lidl Ελλάς που φέρνει συγκίνηση και δάκρυα και έχει γίνει talk of the town.
«Από τις καλύτερες διαφημίσεις της εποχής», «πολύ ωραία πράξη», «μια διαφήμιση που με συγκλονίζει»: Αυτά είναι μερικά από τα σχόλια που έχουν γράψει οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την νέα διαφήμιση της Lidl Ελλάς σχετικά με την βιώσιμη ανάπτυξη της εταιρείας και την υπόσχεση για μείωση του πλαστικού και της σπατάλης των τροφίμων.
Πώς όμως μια διαφήμιση καταφέρνει να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού; Τι το διαφορετικό έχει; Η νέα καμπάνια της Lidl Ελλάς έχει πρωταγωνιστή έναν μικρό ήρωα που πολλοί θα μπορούσαν να τον συγκρίνουν ακόμη και με το πρόσωπο των καιρών, την Γκρέτα Τούνμπεργκ. Το αγόρι, αντικρίζοντας την σπατάλη, την ρύπανση αλλά και την αδιαφορία του κόσμου για το περιβάλλον και την προστασία του, αντιδρά, ορθώνει το ανάστημά του και αρνείται να μεγαλώσει. Και δεν μένει μόνο στα λόγια, αλλά πραγματικά σταματάει να μεγαλώνει.
Μια διαφήμιση που θέλει να αναδείξει την ανησυχία των παιδιών αλλά και να αφυπνίσει την συνείδηση των ενηλίκων, για προβλήματα που δεν έχουν να κάνουν μόνο με το αύριο αλλά και το σήμερα. Μια διαφήμιση που θέλει να δείξει πως αν προσπαθήσουμε όλοι μας, τότε μπορούμε να έχουν ένα καλύτερο μέλλον.
Πώς βλέπουν το αύριο τα σημερινά παιδιά;
Σαν μητέρα, έχω δεχτεί πλήθος ερωτημάτων από τα παιδιά μου σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος. «Μαμά, γιατί λιώνουν οι πάγοι», «γιατί τρώνε πλαστικό τα ψάρια;» ή «Μαμά, τι σημαίνει βιώσιμη ανάπτυξη;». Σε μια εποχή που η πληροφόρηση γίνεται μέσω tablet και κινητών, και τα δικά μου παιδιά έχουν γίνει δέκτες τέτοιων ειδήσεων. Και στις περισσότερες περιπτώσεις, μετά από ένα πρώτο κόμπιασμα, προσπαθώ να τους εξηγήσω πως για όλα αυτά φταίμε εμείς οι άνθρωποι και η απουσία ενδιαφέροντος για την προστασία του περιβάλλοντος. Όταν όμως ακολουθεί το ερώτημα «Γιατί;», η απάντηση είναι πιο δύσκολη. Πώς να τους εξηγήσεις την αδιαφορία μας; Τι να τους πεις για την μανία του καταναλωτισμού;
Στο αμέσως επόμενο ερώτημα «Και τι μπορούμε να κάνουμε;» προσπαθώ να τους εξηγήσω πως αν ο καθένας από εμάς αναλάβει τις ευθύνες του, το αύριο θα είναι καλύτερο. Αλλά για να γίνει αυτό πραγματικότητα, δεν φτάνει να κάνουμε μόνο εμείς οι άνθρωποι ότι μπορούμε, αλλά και οι διάφορες εταιρίες, πολλές εκ των οποίων εφαρμόζουν ήδη ένα πρόγραμμα εταιρικής υπευθυνότητας.
Οι δράσεις της Lidl Ελλάς
Μεταξύ αυτών και η Lidl Ελλάς, που προχωρά σε δυναμικές δράσεις και την εφαρμογή πρωτοποριακών μεθόδων για την μείωση της χρήσης του πλαστικού και της σπατάλης τροφίμων. Ποιες είναι αυτές;
- Η κατάργηση των πλαστικών σακούλων μιας χρήσης,
- Η μείωση του πλαστικού στις συσκευασίες ιδιωτικής ετικέτας
- Η εγκατάσταση 9 κέντρων ανταποδοτικής ανακύκλωσης
- Χορηγία στα 2 πρώτα πάρκα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ανταποδοτικής ανακύκλωσης στην Ευρώπη
- Η πρώτη εταιρεία που κατάργησε οριστικά όλα τα πλαστικά μιας χρήσης από τα καταστήματά της
Οι δράσεις για την μείωση της σπατάλης τροφίμων
- Ορθολογικές παραγγελίες και παραγωγή μόνο όσων χρειάζονται προς κατανάλωση
- Αξιοποίηση τυχόν ζωικών υποπροϊόντων μετατρέποντάς τα σε βιοαέριο, λίπασμα και ζωοτροφές
- Περιορισμός της σπατάλης τροφίμων με μειωμένες τιμές έως και -30% στα κοντόληκτα προϊόντα
- Συνεχής προσφορά προϊόντων σε οργανισμούς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα