Ναυάγιο Ζακύνθου: «Καμπανάκι» από καθηγητή ΕΜΠ για το πλοίο «Παναγιώτης» -Φοβούνται ότι θα το πάρει η θάλασσα - iefimerida.gr

Ναυάγιο Ζακύνθου: «Καμπανάκι» από καθηγητή ΕΜΠ για το πλοίο «Παναγιώτης» -Φοβούνται ότι θα το πάρει η θάλασσα

Ναυάγιο Ζακύνθου
Ναυάγιο Ζακύνθου
ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΟΥΛΑΣ

Ως έργο άμεσης προτεραιότητας πρέπει να προσδιοριστεί η διάσωση του πλοίου «Παναγιώτης» στο Ναυάγιο της Ζακύνθου.

Αυτό επισημαίνει ο καθηγητής της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και συντονιστής της ομάδας των επιστημόνων που έκανε αναλυτική μελέτη για τη διάσωση του Ναυαγίου και της παραλίας, στη Ζάκυνθο, Δημήτρης Καλιαμπάκος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήδη οι αρμόδιες αρχές έχουν από το περασμένο καλοκαίρι στα χέρια τους τη μελέτη του ΕΜΠ για τη διάσωση του πλοίου «Παναγιώτης», αλλά και της παραλίας. Ωστόσο, λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών, ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει τα έργα για τη διάσωση του κουφαριού του πλοίου, το οποίο κινδυνεύει με εξαφάνιση αν έρθει αντιμέτωπο με κάποιο ισχυρό καιρικό φαινόμενο.

«Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και η επιστημονική ομάδα που έκανε τη μελέτη για τη διάσωση του ναυαγίου της Ζακύνθου και της παραλίας και την παρέδωσε στους αρμόδιους φορείς ήδη από το περασμένο καλοκαίρι επέμενε και επιμένει ότι το έργο της διάσωσης του πλοίου "Παναγιώτης" και της παραλίας πρέπει να προσδιοριστεί ως άμεσης προτεραιότητας. Είμαστε τυχεροί που ο φετινός χειμώνας ήταν σχετικά ήπιος, και επομένως το Ναυάγιο δεν το πήρε η θάλασσα, αλλά αυτό -και θέλω να είμαι απόλυτα ξεκάθαρος- δεν σημαίνει ότι έχει παρέλθει ο κίνδυνος. Το έργο χρειάζεται χρόνο. Επομένως, όσο πιο γρήγορα ξεκινήσει, τόσο πιο γρήγορα θα προλάβουμε το χειρότερο ενδεχόμενο» τονίζει στο iefimerida ο καθηγητής κ. Καλιαμπάκος.

Ήδη από το 2023 η κακοκαιρία είχε συντελέσει ώστε ένα μεγάλο μέρος του κουφαριού του πλοίου «Παναγιώτης» να εξαφανιστεί στη θάλασσα. Τον Φεβρουάριο του 2024 η επιστημονική ομάδα του ΕΜΠ επισκέφθηκε το Ναυάγιο και μετά από τέσσερις μήνες ερευνών κατέληξε στη μελέτη που παραδόθηκε στους αρμόδιους φορείς από τον Ιούνιο του 2024.

Ναυάγιο Ζακύνθου: Δεν έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για τη διαβρωτική προστασία και τη σύνθεση των κομματιών

Ωστόσο, και παρά τις προσπάθειες και του βουλευτή Ζακύνθου Διονύση Ακτύπη, η υπόθεση έχει «κολλήσει» στα γραφειοκρατικά γρανάζια του ΤΑΙΠΕΔ και της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, και οι εργασίες που αφορούν τη διαβρωτική προστασία και τη σύνθεση των κομματιών που έχουν ξεκολλήσει -λόγω της εγκατάλειψης και της μη συντήρησης τουλάχιστον 40 ετών- από το πλοίο δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο αυτό θα στοιχίσει περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ και αναμένεται ο διαγωνισμός για την εταιρεία που θα αναλάβει το έργο, που είναι η εφαρμογή της μελέτης του ΕΜΠ.

Αυτή τη στιγμή το μόνο που έχει ολοκληρωθεί είναι η περιβαλλοντική μελέτη για το πλοίο «Παναγιώτης», ενώ αναμένεται η περιβαλλοντική μελέτη από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων για την παραλία, αφού στην πρόταση της μελέτης του ΕΜΠ περιλαμβάνεται και η επέκταση της παραλίας όπου βρίσκεται το ναυάγιο κατά 30 μέτρα.

Η επιστημονική ομάδα του ΕΜΠ ζητάει να ξεκινήσουν οι εργασίες στο πλοίο και στη συνέχεια μπορούν να ξεκινήσουν οι εργασίες για την παραλία. Ωστόσο, από το ΤΑΙΠΕΔ ισχυρίζονται ότι πρέπει να ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική μελέτη της παραλίας και μετά να ξεκινήσουν οι εργασίες στο πλοίο, κάτι για το οποίο πρέπει να κινηθεί άμεσα η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπενθυμίζεται πως η μελέτη του ΕΜΠ παρουσιάστηκε στις 29 Ιουνίου 2024 στους αρμόδιους φορείς. Τότε ο πρύτανης του ΕΜΠ και επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος, καθηγητής Ι. Χατζηγεωργίου, αναφέρθηκε στο επίτευγμα της ολοκλήρωσης μιας διεπιστημονικής και πολύπλοκης μελέτης, στην οποία συμμετείχαν 39 καθηγητές και ερευνητές του ΕΜΠ, μέσα σε λίγους μήνες.

«Κινητήρια δύναμή μας ήταν, εκτός της σημαντικής τεχνικής πρόκλησης που συνιστά το έργο, η κοινωνική προσφορά, η οποία αποτελεί πανανθρώπινο, κοινωνικό ιδανικό και διαχρονικό χαρακτηριστικό της δράσης του ΕΜΠ» σημείωσε.

Από την πλευρά του, ο καθηγητής Δημήτρης Καλιαμπάκος, συντονιστής της Διεπιστημονικής Ομάδας του ΕΜΠ, αναφέρθηκε τότε στα κύρια χαρακτηριστικά της πρότασης του ΕΜΠ, που είναι η αντιδιαβρωτική προστασία του σκαριού, η επέκταση της ζώνης προστασίας του πλοίου «Παναγιώτης» μέσω αναπλήρωσης της ακτής κατά 30 μέτρα, η διαμόρφωση μιας ασφαλούς ζώνης θέασης του Ναυαγίου από τη θάλασσα και η πρόταση για δημιουργία ενός υπόσκαφου μουσείου της συναρπαστικής ζωής του «Παναγιώτη», που θα επικοινωνεί με ένα ασφαλές σημείο θέασης των βράχων και του Ναυαγίου (Πανόραμα).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο καθηγητής της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων - Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Δημήτρης Καλιαμπάκος
Ο καθηγητής της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων - Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Δημήτρης Καλιαμπάκος
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Ναυάγιο Ζακύνθου ΕΜΠ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ