Το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ», για το οποίο σήμερα νωρίς το πρωί σήμανε συναγερμός καθώς εμβολίστηκε από εμπορικό πλοίο έξω από το λιμάνι του Πειραιά, είναι ένα ιδιαίτερο σκάφος, κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο από υαλονήματα.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο βουλευτής της ΝΔ αντιστράτηγος ε.α. Νικόλαος Μανωλάκος τόνισε ότι έχει κατασκευαστεί έτσι για να ελαχιστοποιεί το μαγνητικό ίχνος στις νάρκες που συναντά. Αυτή είναι όμως και η «αχίλλειος πτέρνα» που καθιστά ευάλωτα πλοία αυτού του τύπου.
Όπως φάνηκε το πρωί, η σύγκρουση που έκανε το ναρκοθηρευτικό με σιδερένιο εμπορικό, και μικρής έντασης, προκαλεί μεγάλες ρωγμές. Η «Αχίλλειος πτέρνα» του όμως μπορεί να είναι και η σωτηρία του, επειδή πλοία αυτού του τύπου έχουν αυξημένη πλευστότητα. Έτσι, παρότι έχει κοπεί μεγάλο μέρος του (πρύμνη) δεν φαίνεται να έχει βουλιάξει, και ίσως υπάρχει πιθανότητα να ρυμουλκηθεί.
«Τα πλοία ανοιχτά του Πειραιά, πέριξ του λιμανιού, κινούνται με μικρή ταχύτητα, κάποιος ξεπέρασε τα όρια της ναυσιπλοΐας» τόνισε ο κ. Μανωλάκος.
Ποιο είναι το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ»
Το «Καλλιστώ» είναι ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά του Πολεμικού Ναυτικού τύπου HUNT. Εχει κατασκευαστεί από τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας. Eίναι κατασκευασμένο από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή. Μάλιστα ειδικοί αναφέρουν πως αυτό το βοηθάει και δεν έχει βυθιστεί και ίσως βοηθήσει στη ρυμούλκησή του.
Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη από το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEYκαι χαρακτηριστικά Μ – 40. Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας. Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).
Από το 2001 στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου
Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).