Η πιθανότητα ανθρωπίνου λάθους ερευνάται για την άνευ προηγουμένου τραγωδία με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, με αποτέλεσμα τουλάχιστον 36 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους και δεκάδες να τραυματιστούν.
Η σύγκρουση των δύο τρένων σημειώθηκε χθες πριν από τα μεσάνυχτα όταν τα δύο τρένα -η επιβατική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη και η εμπορική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση την Αθήνα- βρέθηκαν να κινούνται, με αντίθετη κατεύθυνση, στις ίδιες ράγες. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και μετωπική, με πάνω από 100 χλμ. την ώρα.
Μετά το φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη προσήχθησαν ο σταθμάρχης βάρδιας της Λάρισας και ο κλειδούχος. Αρχικά ο σταθμάρχης προσήχθη στο ΑΤ Τεμπών, αλλά στη συνέχεια μεταφέρθηκε στη Διεύθυνση Τροχαίας της Λάρισας, η οποία και ανέλαβε την έρευνα. Μετά τις εξηγήσεις που έδωσε συνελήφθη, ενώ αυτή την ώρα δίνει ανωμοτί γραπτή κατάθεση στον εισαγγελέα.
Όπως προκύπτει από τα μέχρι τώρα στοιχεία, η επιβατική αμαξοστοιχία -κάτω από συνθήκες που ερευνώνται- βρέθηκε λανθασμένα στο ρεύμα καθόδου από το οποίο κατέβαινε η εμπορική αμαξοστοιχία, χωρίς κανείς να το αντιληφθεί, ούτε ο σταθμάρχης ούτε οι μηχανοδηγοί, με συνέπεια τη φονική σύγκρουση.
Ο σταθμάρχης φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες φέρεται να κατέθεσε: «Εγώ πάτησα κανονικά το κουμπί γιατί είναι αυτόματο το σύστημα πλέον για να αλλάξει η γραμμή οπότε κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά, αλλά δεν λειτούργησε».
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες ο σταθμάρχης θα έπρεπε να κάνει και οπτικό έλεγχο για να δει αν λειτούργησε η εντολή που έδωσε για αλλαγή γραμμής, κάτι που δεν έκανε.
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη -Η απομαγνητοφώνηση της συνομιλίας θα ρίξει φως στα αίτια της τραγωδίας
Ο συλληφθείς σταθμάρχης, 55 ετών, είχε αναλάβει υπηρεσία στην εν λόγω θέση μόλις πριν από 40 ημέρες, αφού είχε προηγηθεί εκπαίδευση ενός έτους.
Ο ΟΣΕ έχει ζητήσει και αναμένει απομαγνητοφώνηση της πιθανής συνομιλίας μεταξύ του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών.
Ο Αναστάσιος Δέδες, πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων, μιλώντας στην ΕΡΤ ανέφερε ότι για άγνωστους λόγους δεν λειτουργούσε και η φωτοσήμανση, τα φανάρια που θα μπορούσαν να ενημερώσουν τον μηχανοδηγό ότι υπάρχει κίνδυνος στη γραμμή αυτή.