Μια «πρόγευση» για το τι θα βλέπουν οι επιβάτες του μετρό Θεσσαλονίκης, κατά τη διαδρομή τους, δίνει ένα βίντεο που δημοσίευσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.
Μετά τις εικόνες από τα έργα της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, ο κ. Ταχιάος ανάρτησε ένα βίντεο από την open house μετακίνηση που έγινε τον περασμένο Νοέμβριο με το μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα παραδοθεί σύντομα.
«Ό,τι βλέπετε σε αυτό θα αποτελεί από του χρόνου τη ζωντανή καθημερινότητα των χιλιάδων Θεσσαλονικιών που θα μετακινούνται μέσα από τις σήραγγες.
Από τον χειμώνα, το έργο έχει προχωρήσει πολύ μακρύτερα. Τέτοιες διαδρομές πραγματοποιούνται συχνά, σύμφωνα με το πρόγραμμα της αναδόχου κοινοπραξίας και με την ταυτόχρονη παρουσία στις σήραγγες περισσότερων συρμών ώστε να δοκιμάζονται όλα τα συστήματα» σημειώνει ο κ. Ταχιάος.
Σε τι φάση βρίσκεται το μετρό Θεσσαλονίκης
Στη συνέχεια, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό επισημαίνει: «Αυτό, όμως, απέχει από το να λέμε πως το μετρό είναι έτοιμο για λειτουργία όπως θα θεωρούσε φυσικό οποιοσδήποτε ανεξοικείωτος με το έργο πολίτης. Από κατασκευαστικής πλευράς, το έργο θα είναι ολοκληρωμένο σίγουρα πριν από το τέλος της χρονιάς και, καθώς για την εμπορική λειτουργία του προηγούνται υποχρεωτικά ανεξάρτητες πιστοποιήσεις που εγγυώνται την ασφάλεια του μετρό και την επάρκεια των προσώπων και των διαδικασιών, αυτή τοποθετείται στις αρχές του 2024. Όσο για τον operator των πρώτων δέκα χρόνων λειτουργίας του, σε πολύ σύντομο χρόνο θα έχουμε νέα από τον εν εξελίξει διαγωνισμό ανάδειξής του. Stay tuned».
Τι δείχνει το βίντεο
Σε ό,τι αφορά το βίντεο, ο Νίκος Ταχιάος εξηγεί: «Στα 3 πρώτα λεπτά, παρακολουθείτε την αναχώρηση από το dépôt της Πυλαίας, τη διέλευση από την ορθογώνιας διατομής σήραγγα κάτω από την προέκταση της Παπαναστασίου, που κατασκευάστηκε με την μέθοδο cut & cover και την άφιξη στον πρώτο σταθμό της Νέας Ελβετίας. Ενάμισι λεπτό αργότερα, αφού πραγματοποιούνται όλοι οι έλεγχοι, το control room δίνει το σήμα της εκκίνησης μέσα στην μία από τις δύο σήραγγες που κατασκεύασαν τα ΤΒΜ (κοινώς μετροπόντικες). Πρόκειται για τμήμα της γραμμής το οποίο θα είναι ορατό στους καθημερινούς επιβάτες του μετρό. Όλα γίνονται αυτόματα. Το χειριστήριο αποκαλύπτεται μόνο και μόνο για να διαπιστωθεί η ταχύτητα του συρμού και για το πάτημα της κόρνας προς τέρψιν των αναμενόντων θεατών. Ο χειριστής παραμένει αμέτοχος. Η παρουσία του επιβάλλεται από τις διαδικασίες. Το ίδιο και ο συνολικός αριθμός δυνητικών επιβατών στη φάση των δοκιμών».
Στο 05:22, προσθέτει, «ο συρμός προσπερνάει τον Σταθμό Βούλγαρη, στο 06:08 τη διασταύρωση της Καλαμαριάς και αμέσως μετά τον Σταθμό Μαρτίου, στο 06:49 το crossover κάτω από την Δελφών, στο 06:59 τον Σταθμό Αναλήψεως, στο 07:45 τον Σταθμό Φλέμινγκ, στο 08:24 τον Σταθμό Ευκλείδη και στο 09:07 φτάνει στον Σταθμό Παπάφη. Φυσικά, όπως έχει προγραμματιστεί από το control room καθώς κάτι τέτοιο ήταν αχρείαστο, ο συρμός δεν κάνει στάση σε κανέναν σταθμό.
Αν μη τι άλλο, με το βίντεο αυτό αποκτά κανείς μια εντύπωση της εικόνας που θα έχουν οι μπροστινοί επιβάτες του μετρό».
Δείτε το βίντεο: