Mενδώνη για απόφαση ΚΑΣ: Τα αρχαία υπαγορεύουν τον τρόπο απόσπασής τους - Ντροπή η απόφαση του 2017 για το σταθμό Βενιζέλου - iefimerida.gr

Mενδώνη για απόφαση ΚΑΣ: Τα αρχαία υπαγορεύουν τον τρόπο απόσπασής τους - Ντροπή η απόφαση του 2017 για το σταθμό Βενιζέλου

Λίνα Μενδώνη
Σε δύο μήνες ζήτησε η Λίνα Μενδώνη να είναι έτοιμη η μελέτη απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων / Eurokinissi Γιώργος Κονταρίνης
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σύσκεψη με τη διοίκηση της Αττικό Μετρό είχε ήδη σήμερα η Λίνα Μενδώνη, μετά τη μαραθώνια συνεδρίαση του ΚΑΣ που oλοκλήρωθηκε το πρωί και έδωσε στη μελέτη της Αττικό Μετρό για τον σταθμό Βενιζέλου. Η υπουργός ζήτησε εντός δύο μηνών την μελέτη για την απομάκρυνση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υπουργός Πολιτισμού μετά από αυτή την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου που συνεδρίαζε από τις 6 το απόγευμα της Τετάρτης ως σχεδόν τις 9.30 το πρωί της Πέμπτης, ζήτησε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό να έχει κατατεθεί μέσα σε δύο μήνες η μελέτη απόσπασής και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης. Εντωμεταξύ με ανακοίνωσή της κατακεραυνώνει την απόφαση που ελήφθη από το ΚΑΣ το 2017 αφού όπως αποδείχθηκε χθες στο ΚΑΣ δεν είχε υπογραφές η μελέτη που είχε κατατεθεί. Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Πολιτισμού και προεδρεύων του ΚΑΣ Γιώργος Διδασκάλου επισημαίνει ότι τον Απρίλιο 2023 θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής του μετρό. Αναλυτικά, η κυρία Μενδώνη δήλωσε:

Ο σταθμός Βενιζέλου / Eurokinissi  ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ
Ο σταθμός Βενιζέλου / Eurokinissi ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

«Σήμερα το πρωί, μετά από μία μαραθώνια συνεδρίαση 15 ωρών περίπου, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έδωσε λύση σε ένα πρόβλημα που απασχολεί την κατασκευή του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης. Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο γνωμοδότησε με 13 ψήφους υπέρ και δύο κατά, στο σύνολο των 15 παρόντων μελών, υπέρ της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου. Τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου έκριναν ότι αυτή είναι η μόνη λογική και πραγματικά εφικτή λύση για την προστασία των αρχαιοτήτων και την κατασκευή του έργου του σταθμού Βενιζέλου. Με τον τρόπο αυτό λύνεται ένα χρόνιο πρόβλημα, τα αρχαία αποκαθίστανται στην ίδια θέση, στο ίδιο επίπεδο, στο σύνολο της τάξεως του 92% περίπου, ενώ επιπλέον χώροι διατίθενται για την έκθεση συμπληρωματικών θεμάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο άκουσε, στη μακρά αυτή συνεδρία του, περισσότερους από 30 επιστήμονες, ενδιαφερόμενους, ειδικούς, οι οποίοι εξέφρασαν την άποψή τους. Αυτό το οποίο προέκυψε, είναι ότι η δήθεν λύση του 2017 ήταν ανύπαρκτη. Τότε, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο γνωμοδότησε για μη υπογεγραμμένα σχέδια, τα οποία δεν είχαν σφραγίδες, δεν είχαν το ονοματεπώνυμο των συντακτών τους. Επί της ουσίας, όπως ελέχθη και στη συνεδρίαση του ΚΑΣ, η απόφαση του 2017 ήταν απολύτως έωλη.

Είναι λοιπόν ντροπή για όσους υποστηρίζουν ότι το 2017 έδωσαν την ιδανική λύση για την προστασία των αρχαιοτήτων και για τη δήθεν εφικτότητα κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου.

Θα ήθελα να σημειώσω ότι αυτή τη στιγμή η μέριμνα του υπουργείου Πολιτισμού είναι, να έρθει από την Αττικό Μετρό το ταχύτερο δυνατόν η μελέτη απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων. Θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι τα αρχαία υπαγορεύουν τα ίδια τον τρόπο απόσπασής τους και επανατοποθέτησής τους. Οτιδήποτε άλλο λέγεται, εκφεύγει της επιστημονικής δεοντολογίας και του σωστού επιστημονικού λόγου.

O γ.γ. του υπουργείου Πολιτισμού Γιώργος Διδασκάλου που προήδρευσε της συνεδρίασης του ΚΑΣ/ Eurokinissi  Βασίλης Παπαδόπουλος
O γ.γ. του υπουργείου Πολιτισμού Γιώργος Διδασκάλου που προήδρευσε της συνεδρίασης του ΚΑΣ/ Eurokinissi Βασίλης Παπαδόπουλος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήδη σήμερα το πρωί, συζητήσαμε με τον Γενικό Γραμματέα Πολιτισμού, τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικής Μετρό, στους επόμενους δύο μήνες να κατατεθεί στο υπουργείο Πολιτισμού η μελέτη απόσπασης, συγχρόνως με τη μελέτη επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων. Αυτός είναι ο βασικός όρος, τον οποίο θέτουμε, διότι αυτό το οποίο μας ενδιαφέρει, είναι προφανώς να εξασφαλιστεί η αρτιότητα του σταθμού, που να πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας για το επιβατικό κοινό, συγχρόνως όμως, μας ενδιαφέρει η ασφαλής επανατοποθέτηση και ανάδειξη με τον βέλτιστο τρόπο, των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων».

Ο κύριος Διδασκάλου που χθες προήδρευσε της συνεδρίασης του ΚΑΣ σε έναν άθλο διάρκειας 15 ωρών, δήλωσε: «Μέσω της συγκεκριμένης μελέτης της Αττικό Μετρό, όπως αυτή εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, προβλέπεται η ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, τον Απρίλιο του 2023. Στον χρονικό ορίζοντα αυτόν, προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί και η επιστροφή των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η Αττικό Μετρό, σε περίπτωση που δεν είχε επιλεγεί η συγκεκριμένη λύση, ο σχεδιασμός για την ολοκλήρωση των εργασιών του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, προβλεπόταν μετά το πέρας του 2026 και σε αυτή την περίπτωση, με πάρα πολλούς ενδοιασμούς και επιφυλάξεις για το τελικό χρονοδιάγραμμα του έργου, που θα είχε περαιτέρω παρατάσεις σε μακρύτερο ορίζοντα».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ