Ολοκληρώθηκε η ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στην εκδήλωση για τα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών της Γραμμής 3 του μετρό, στον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» στον Πειραιά, με τον πρωθυπουργό να κάνει λόγο για ένα μεγάλο έργο υποδομής.
Νωρίτερα, τον λόγο πήραν στην ειδική εκδήλωση ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, ο υφυπουργός Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και εκπρόσωποι των κατασκευαστριών εταιρειών.
Παρών στα εγκαίνια ήταν ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, γιατί επί πρωθυπουργίας του είχε ξεκινήσει το έργο.
Ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, μιλώντας στα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών του μετρό στον Πειραιά, ευχαρίστησε θερμά όσους εργάστηκαν σκληρά για να ολοκληρωθεί το έργο και να παραδοθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων. Τόνισε πως πρόκειται για έργο το οποίο είχε εξαρχής μεγάλες τεχνικές δυσκολίες, ειδικά όσον αφορά την κατασκευή του κεντρικού σταθμού, και κάποιοι υπερέβαλαν εαυτόν ώστε να παραδοθεί σήμερα.
Ο Κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι το έργο θα συνδέσει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας σε 55 λεπτά, και τον Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας σε 20 λεπτά.
Ταυτόχρονη ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς
«Είναι μία μόνο απόδειξη το έργο αυτό, της μεγάλης έμφασης την οποία δίνουμε στα μεγάλα έργα υποδομής τα οποία χρηματοδοτούνται σε μεγάλο βαθμό από ευρωπαϊκούς πόρους. Να θυμίσω ότι η Ευρώπη στέκεται πάντα στο πλευρό της πατρίδας μας όχι μόνο μέσα από το ΕΣΠΑ αλλά και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Να σημειώσω και την πολύ σημαντική δουλειά που έγινε από το υπουργείο Πολιτισμού σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό. Έχετε δίκιο να λέτε ότι έχουμε δημιουργήσει σχολή για το πώς μπορεί να κατασκευάζονται τέτοια έργα με ταυτόχρονη ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς», συνέχισε ο πρωθυπουργός.
Παράλληλα, είπε ότι στο τέλος του 2023, αρχές του 2024, θα γίνουν τα εγκαίνια του μετρό Θεσσαλονίκης με πλήρη λειτουργία 5 σταθμών οι οποίοι θα είναι και μουσεία, με πιο εμβληματικό στον σταθμό στη Βενιζέλου. «Και μετρό και αρχαία, και εδώ στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.
Μιλώντας για τη σημασία των μέσων σταθερής τροχιάς, είπε ότι δεν νοείται βιώσιμη ανάπτυξη, μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα και φιλικές παρεμβάσεις στον πολίτη χωρίς τη σημαντική επέκτασή τους. Ανέφερε ότι το λεκανοπέδιο θα γίνει αβίωτο αν δεν υλοποιήσουμε τη γραμμή 4 και τις επεκτάσεις της γραμμής 2 και πως «είμαστε σίγουροι ότι σε 7 με 8 χρόνια η γραμμή 4 θα παραδοθεί προς χρήση».
Επ' αυτού, πρόσθεσε πως όταν ολοκληρωθεί η γραμμή 4 και οι υπόλοιπες επεκτάσεις, πάνω από ένα εκατομμύριο Αθηναίοι και επισκέπτες θα χρησιμοποιούν το μετρό καθημερινά.
Συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα και στην υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής
Απευθυνόμενος στον Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος ήταν παρών, είπε ότι το έργο ξεκίνησε επί των ημερών της διακυβέρνησής του και στη συνέχεια κάποιες κυβερνήσεις το έτρεξαν πιο γρήγορα και κάποιες άλλες όχι.
«Κάποιος παραδίδει πραγματικά έργα και κάποιοι παρουσίαζαν μουσαμάδες. Δεν παραδίδουμε κανέναν μουσαμά. Σε λίγες ώρες το μετρό και οι τελευταίοι τρεις σταθμοί της γραμμής 3 θα τεθούν σε λειτουργία. Σε έναν Πειραιά που αλλάζει, που αναδεικνύεται, που αποκτά νέα δυναμική. Η κυβέρνηση κάνει πράξη το σύνθημα συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα και στην υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής τα οποία έχουν μεγάλο κοινωνικό πρόσημο» συνέχισε, ενώ μεταξύ άλλων είπε ότι θα πρέπει να εξεταστεί και το ζήτημα της αντιμετώπισης της εισιτηριοδιαφυγής. «Σήμερα όμως είναι μέρα γιορτής για τον Πειραιά, για όλο το λεκανοπέδιο», υπογράμμισε.
Η ομιλία του πρωθυπουργού
Τα βασικά σημεία της ομιλίας του πρωθυπουργού
- Θερμές ευχαριστίες σε όσους εργάστηκαν σκληρά για το σημαντικό έργο για τον Πειραιά και το Λεκανοπέδιο και παραδόθηκε εντός του χρονοδιαγράμματος, όπως είχαμε πει όταν μας είχε εμπιστευτεί ο λαός τη διακυβέρνηση.
- Το έργο είναι μία μόνο απόδειξη της μεγάλης έμφασης που δίνουμε στα μεγάλα έργα υποδομής.
- Η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς συμβαδίζει αρμονικά με τα έργα υποδομής.
- Σε 15-16 μήνες στο τέλος του 2023, το αργότερο στις αρχές του 2024 θα εγκαινιάσουμε το μετρό της Θεσσαλονίκης με πλήρη λειτουργία, με 5 σταθμούς μουσεία.
- Και μετρό και αρχαία και εδώ στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη.
- Οι πολίτες σήμερα θα αισθάνονται μεγάλη ικανοποίηση.
- Αναβαθμίζεται η ποιότητα ζωής σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή.
- Όταν ολοκληρωθεί η Γραμμή 4 και δρομολογηθούν και οι επεκτάσεις, παραπάνω από ένα εκατομμύριο Αθηναίοι και επισκέπτες θα χρησιμοποιούν το μετρό καθημερινά.
- Κάποιες κυβερνήσεις παραδίδουν πραγματικά έργα και κάποιες εγκαινίαζαν έργα με μουσαμάδες. Δεν παραδίδουμε κανέναν μουσαμά.
- Ο Πειραιάς αλλάζει και το πρώτο λιμάνι της χώρας αποκτά τη θέση που του αξίζει.
- Συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα και στα μεγάλα έργα υποδομής.
Καραμανλής: Οι τρεις αυτοί σταθμοί είναι ένα πραγματικό κατασκευαστικό επίτευγμα
Στην αρχή της τοποθέτησής του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής έκανε λόγο για ένα «σπουδαίο έργο για το οποίο χρειάστηκε να ξεπεράσουμε πάρα πολλά εμπόδια σήμερα ολοκληρώνεται και επισήμως. Το μετρό έφτασε στον Πειραιά».
Ο κ. Καραμαλής σημείωσε στη συνέχεια ότι «το καλοκαίρι του 2020, όπως θα θυμάστε, ξεπερνώντας και τότε πάρα πολλά εμπόδια παραδώσαμε ολοκληρωμένους τους τρεις σταθμούς αυτής της επέκτασης. Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια. Τρεις σταθμούς που ήδη σήμερα έχουν δώσει πολύ μεγάλη ανάσα στα πολλά προβλήματα της ευρύτερης περιοχής. Μιας περιοχής που ήταν ιδιαίτερα υποβαθμισμένη. Δεσμευτήκαμε τότε, κύριε πρόεδρε, ότι θα παραδώσουμε τους επόμενους τρεις σταθμούς μέσα στα χρονοδιαγράμματά μας, παρά το γεγονός ότι κατασκευαστικά οι σταθμοί ειδικά αυτός του Πειραιά θα σας έλεγα ότι ήταν κάτι παραπάνω από πίσω. Οι τρεις αυτοί σταθμοί -Πειραιάς, Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο- αποτελούν ένα πραγματικά κατασκευαστικό επίτευγμα. Βλέπετε ότι εδώ στο Δημοτικό Θέατρο έχουμε σίγουρα έναν από τους πιο όμορφους, έναν από τους πιο ιδιαίτερους σταθμούς ολόκληρου του δικτύου».
Τα τρία «κλειδιά» του έργου
Ο κ. Καραμανλής εστίασε στη συνέχεια την ομιλία του σε τρία σημεία:
«Το πρώτο είναι ότι με αυτό το έργο ο Πειραιάς γίνεται πραγματικά μια σύγχρονη, μια πιο ανθρώπινη πόλη. Γιατί το μετρό όλοι αναγνωρίζουν παγκοσμίως ότι είναι το πλέον βιώσιμο, το πλέον καθαρό, το πλέον αν θέλετε φιλοπεριβαλλοντικό έργο. Ένα μέσο που βελτιώνει άμεσα και θεαματικά την καθημερινότητα των πολιτών.
Το δεύτερο σημείο που θέλω να σταθώ είναι ότι με την ολοκλήρωση αυτού του έργου αναδεικνύεται ο Πειραιάς σε αυτό που όλοι λέγαμε εδώ και χρόνια αλλά ποτέ δεν γινόταν. Ένα ολοκληρωμένο συγκοινωνιακό hub. Δηλαδή ένας κόμβος υποδομών και μεταφορών της ευρύτερης περιοχής. Εδώ αν θέλετε, φίλες και φίλοι, εφαρμόζουμε στην πράξη τις αρχές των συνδυασμένων μεταφορών. Γιατί στον Πειραιά, εδώ όπου βρισκόμαστε σήμερα, συναντιούνται όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι μέσω του σταθμού του Πειραιά ενώνουμε πλέον τις χερσαίες με τις θαλάσσιες μεταφορές και με τις αεροπορικές μεταφορές. Μετά από δεκαετίες κάνουμε το αυτονόητο, που αν θέλετε γίνεται εδώ και χρόνια σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη: Ενώνουμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Και βέβαια, ενώνουμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας σε 20 λεπτά με το κέντρο της πρωτεύουσας. Μιλάμε λοιπόν για μια τεράστια αλλαγή και με μια άμεση επίδραση στις μεταφορές επιβατών, στις μεταφορές προϊόντων, και φυσικά όλοι καταλαβαίνουμε τι θετική επίδραση έχει αυτό στον τουρισμό.
Το τρίτο σημείο στο οποίο θέλω να σταθώ είναι αυτό στο οποίο αναφέρθηκε η αγαπητή συνάδελφος και φίλη, η κυρία Μενδώνη. Ο σεβασμός με τον οποίο αναδεικνύουμε τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα. Θα δείτε σε λίγο, κυρίες και κύριοι, θα μας ξεναγήσει η κυρία Μενδώνη, στο βοτσαλωτό δάπεδο, στον σταθμό στον οποίο βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή, ο οποίος αποσπάστηκε, συντηρήθηκε και επανατοποθετήθηκε. Γιατί τα έργα Μετρό συνιστούν εκτός των άλλων μια τεράστια αρχαιολογική ανασκαφή. Και το έργο του Μετρό υπήρξε η μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή που έχει γίνει στην πόλη του Πειραιά. Η επιστημονική, η αισθητική αρτιότητα με την οποία αναδεικνύουμε σήμερα αυτά τα ευρήματα, αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη ότι τελικά και Μετρό μπορεί να έχουμε και αρχαία. Μπορούμε να “παντρέψουμε” αρμονικά ένα από τα πιο σύγχρονα μέσα μεταφοράς μέσω της ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς μας. Γι’ αυτό και για άλλη μια φορά θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους ειδικούς επιστήμονες, και το υπουργείο Πολιτισμού και φυσικά την κυρία Μενδώνη».
Καραμανλής: Από τη μια φιέστες χωρίς αντίκρισμα και από την άλλη ένα ολοκληρωμένο έργο
Ο υπουργός δεσμεύθηκε ενώπιον του πρωθυπουργού ότι η ίδια ακριβώς προσέγγιση θα ακολουθηθεί και στο μετρό Θεσσαλονίκης.
Αναφερόμενος στο μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι «κανείς δεν πρέπει να ξεχάσει εκείνα τα ανεκδιήγητα εγκαίνια των μουσαμάδων. Τις βόλτες πάνω σε συρμούς χωρίς ράγες. Αυτό θα μου επιτρέψετε να πω το μνημείο πολιτικής εξαπάτησης, νομίζω όλοι θα συμφωνήσετε, πρέπει να ανήκει στο χθες. Δηλαδή, να εγκαινιάζουμε έργα ανολοκλήρωτα, να ταυτίζουμε τις εξαγγελίες με εγκαίνια και φιέστες. Αυτή είναι η διαφορά που βλέπουμε σήμερα, κυρίες και κύριοι. Από τη μια φιέστες χωρίς αντίκρισμα. Και από την άλλη ένα έργο ολοκληρωμένο, έτοιμο σε λίγες ώρες να παραδοθεί στους χρήστες. Αυτή άλλωστε είναι και η ειδοποιός διαφορά της δική μας πολιτικής με την πολιτική τού χθες».
Μενδώνη: Η μεγαλύτερη ανασκαφική έρευνα που έγινε ποτέ στον Πειραιά
Παίρνοντας τον λόγο, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη ευχαρίστησε «για την εξαιρετική συνεργασία τον Κώστα Καραμανλή, τον Γιώργο Καραγιάννη, το Νίκο Ταχιάο, το Νίκο Κουρέτα και τους συνεργάτες τους».
Η υπουργός σημείωσε ότι «συνταγματική υποχρέωση και θεσμικό μας καθήκον αποτελεί η διασφάλιση των προϋποθέσεων και η λήψη των κατάλληλων μέτρων, ώστε η εξυπηρέτηση των αναγκών διαβίωσης, ανάπτυξης και προόδου του σύγχρονου ανθρώπου, να συνυπάρχει με το πολύτιμο -για την εξέλιξη και την ευημερία της κοινωνίας- κεφάλαιο της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η πολιτιστική κληρονομιά αποτελεί την πιο ζωντανή απεικόνιση της εξελικτικής πορείας ενός λαού και ενός τόπου».
Αναφερόμενη στο Μετρό, υπογράμμισε ότι «ένα τεχνικό έργο, το Μετρό εν προκειμένω, είναι η αιτία της μεγαλύτερης ανασκαφικής έρευνας –και μάλιστα με πρότυπο τρόπο και με καινοτόμες μεθόδους- που έγινε ποτέ στην πόλη του Πειραιά. [...] Κατά τη διάρκεια των ανασκαφών αυτών αποκαλύφθηκαν 150 κατασκευές σχετιζόμενες με αρχαία υδροσυστήματα, χαρακτηριστικές της αρχαίας πόλης του Πειραιά, που έρχονται να προστεθούν στα περισσότερα από 345 πηγάδια και 388 δεξαμενές, που έχουν βρεθεί σε παλιότερες ανασκαφές στον Πειραιά».
Όπως είπε, το υπουργείο Πολιτισμού ζήτησε από την Αττικό Μετρό την υλοποίηση στον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» μιας μόνιμης έκθεσης για το Σύστημα Ύδρευσης της αρχαίας πόλης του Πειραιά.
«Η έκθεση, η οποία μαζί με το Μετρό αποδίδεται στην πόλη, συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της, ιδιαίτερα σήμερα, που η οικονομική, τουριστική και κοινωνική επιτυχία των πόλεων βασίζεται ολοένα και περισσότερο στη δυνατότητα να αναπτύσσουν νέα σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος, που αναδεικνύουν τη δυναμική τους» είπε, και καταλήγοντας τόνισε:
«Κύριε Πρωθυπουργέ,
Στις αρχές της χιλιετίας μας, ο τρόπος διαχείρισης των αρχαιοτήτων στο πλαίσιο κατασκευής του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου της Αθήνας δημιούργησαν διεθνώς μία Σχολή, η οποία έχει γίνει αποδεκτή στην διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία.
Σήμερα, πιστοί στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησής σας, μπορούμε ανεπιφύλακτα να υποστηρίξουμε ότι η συνεργασία των υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού με το Υπουργείο Υποδομών -και εν προκειμένω με την Αττικό Μετρό- σε όλους τους τομείς των εργασιών απέδειξε ότι μια σωστά σχεδιασμένη πολιτιστική πολιτική μπορεί να αποδώσει απτά αποτελέσματα σε πολλά επίπεδα.
Το έργο του Μετρό στον Πειραιά αποδεικνύει ότι η παρουσία αρχαιοτήτων και η έρευνα της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, στο πλαίσιο ενός μεγάλου δημόσιου έργου, συνιστά ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την πόλη, παρά εμπόδιο στην ομαλή εξέλιξη του έργου. Η αρχαιολογική έρευνα αφηγείται ιστορίες από τη διαχρονική ζωή της πόλης, που μπορούν να συνδυαστούν δημιουργικά με την αναπτυξιακή προοπτική των σύγχρονων πόλεων.
Αυτό το τελευταίο αποδεικνύεται και στην περίπτωση του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη. Το ιστορικό όφελος από την αρχαιολογική έρευνα σε όλο το έργο, ιδιαίτερα στους σταθμούς «Αγία Σοφία» και «Βενιζέλου» με την αποκάλυψη -εκτός των άλλων πολύ σημαντικών ρωμαϊκών και βυζαντινών καταλοίπων- οικιστικές μαρτυρίες της Θεσσαλονίκης του Κασσάνδρου είναι τεράστιο.
Στο τέλος του 2023, εσείς, κ. Πρωθυπουργέ, θα είστε εκείνος που θα αποδώσει στην Θεσσαλονίκη, όχι μόνον τον Μητροπολιτικό Σιδηρόδρομο με πέντε σταθμούς-μουσεία, αλλά και με τον μεγαλύτερο διεθνώς αρχαιολογικό χώρο ενταγμένο σε ένα μείζον τεχνικό έργο, στην καθημερινότητα της πόλης και των επιβατών του Μετρό».
Καραγιάννης: O Πειραιάς αποκτά πλέον τις υποδομές που του αξίζουν
Ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης ξεκινώντας την ομιλία του τόνισε ότι «το χρέος της κάθε Πολιτείας που σέβεται την αποστολή της είναι να σχεδιάζει και να υλοποιεί πολιτικές που βελτιώνουν την καθημερινότητα κάθε πολίτη. Αυτό αποκτά ιδιαίτερη αξία όταν οι κοινωνίες δοκιμάζονται από διάφορες κρίσεις. Σήμερα εν μέσω τριών διεθνών κρίσεων -υγειονομικής, οικονομικής και ενεργειακής- η ελληνική Πολιτεία και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη υλοποιεί με συνέπεια ένα στοχευμένο σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών. Ένα σχέδιο με ενιαία λογική, αναπτυξιακό και κοινωνικό πρόσημο, προσαρμοσμένο στις εθνικές, περιφερειακές και τοπικές ανάγκες. Ένα σχέδιο, με άμεσα και μετρήσιμα οφέλη για την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των πολιτών».
Ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «σήμερα, εδώ, από την καρδιά του Πειραιά, παραδίδουμε στην κυκλοφορία τους τρεις αυτούς σταθμούς: Τα Μανιάτικα, τον Πειραιά, το Δημοτικό Θέατρο που μας φιλοξενεί, ολοκληρώνοντας έτσι την επέκταση της Γραμμής 3 και εμπεδώνοντας ακόμη περισσότερο την αξία του μετρό ως μαζικού μέσου μεταφοράς. Γιατί το μετρό είναι το πλέον προσιτό, το πλέον κοινωνικό, το πλέον λαϊκό και το πλέον φιλοπεριβαλλοντικό μέσο μεταφοράς».
Τι αλλάζει με τους τρεις νέους σταθμούς του μετρό
Σε εκείνο το σημείο ο Γιώργος Καραγιάννης υπενθύμισε ότι εδώ και δύο χρόνια έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά, δηλαδή η Αγία Βαρβάρα, ο Κορυδαλλός και η Νίκαια.
«Η λειτουργία αυτών των σταθμών σημαίνει ότι κάθε μέρα χρησιμοποιούν το μετρό επιπλέον 63.000 συμπολίτες μας. Κάθε μέρα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής 11.000 λιγότερα οχήματα και ότι κάθε μέρα εκλύονται στο περιβάλλον 60 τόνοι εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα λιγότεροι. Με τη λειτουργία των τριών νέων σταθμών τα κέρδη για την Πολιτεία θα είναι ακόμη μεγαλύτερα. Πλέον, θα μετακινούνται καθημερινά 130.000 συμπολίτες μας, θα κυκλοφορούν 23.000 οχήματα λιγότερα, και θα μειωθούν οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ακολούθως, είπε ότι το σημαντικότερο είναι «ότι με αυτό το έργο επιτέλους ενώνεται το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο σε λιγότερο από μια ώρα. Και μπορεί κάποιος να μεταβεί στο κέντρο της Αθήνας, το Σύνταγμα, σε περίπου 20 λεπτά. Ο Πειραιάς πλέον αποκτά τη θέση που του αξίζει. Ο Πειραιάς αποκτά τις υποδομές που του αξίζουν. Και θέλω να υπενθυμίσω σε αυτό το σημείο ότι τον περασμένο Δεκέμβριο και 44 χρόνια μετά την κατάργηση της γραμμής τραμ που συνέδεε το Πέραμα με τον Πειραιά, το τραμ επιτέλους επέστρεψε ξανά στους δρόμους του μεγάλου λιμανιού. Και είναι ξεκάθαρο πλέον ότι η ευρύτερη περιοχή αποκτά πλέον μια νέα δυναμική. Και όλα αυτά που περιέγραψα δεν είναι απλώς κάποια νούμερα ή ωραία λόγια. Είναι μια ανάσα για την ίδια ζωή των κατοίκων. Και σημαίνουν πρακτικά ότι ο εργαζόμενος και ο ελεύθερος επαγγελματίας θα μπορεί να πηγαίνει πιο γρήγορα στη δουλειά του και στις δημόσιες υπηρεσίες. Ο νέος και η νέα, ο φοιτητής και ο μαθητής θα κινούνται πιο εύκολα και πιο γρήγορα προς τους χώρους μάθησης και ψυχαγωγίας. Οι άνθρωποι τρίτης ηλικίας θα μπορούν να κάνουν με μεγαλύτερη ασφάλεια τη βόλτα τους».
Η Γραμμή 4 και οι επεκτάσεις
Αμέσως μετά, ο υφυπουργός αναφέρθηκε στη Γραμμή 4, ένα έργο που βρίσκεται υπό πλήρη εξέλιξη και θα εξυπηρετεί τις πλέον πυκνοκατοικημένες περιοχές του Λεκανοπεδίου, καθώς και σε άλλες επεκτάσεις:
«(Με τη Γραμμή 4) Θα μπορεί κάποιος να πάει από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδή σε λιγότερο από 18 λεπτά, στην Πανεπιστημιούπολη σε λιγότερο από 15 και στα δικαστήρια σε μόλις 5. Την ίδια ώρα, η Αττικό Μετρό προχωρά τις διαδικασίες για τη δημοπράτηση ενός μεγάλου ακόμη έργου, της επέκτασης της Γραμμής 2 με τρεις ακόμη σταθμούς προς τις δυτικές συνοικίες, προς το Ίλιον και ετοιμάζουμε και την περαιτέρω επέκταση προς το Μενίδι. Με την ολοκλήρωση της Γραμμής 3 στον Πειραιά, ο συνολικός αριθμός επιβατών των Γραμμών 2 και 3 του μετρό θα ξεπεράσει ημερησίως το 1 εκατομμύριο. Συγκεκριμένα, κάθε μέρα 1.100.000 άνθρωποι θα χρησιμοποιούν το μετρό για να εξασφαλίσουν άμεση γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση. Όπως αντιλαμβάνεστε, ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Κώστα Καραμανλή είναι ολιστικός. Δηλαδή, πέρα από τις επιμέρους ανάγκες, συνυπολογίζει το συνδυαστικό χαρακτήρα των υποδομών και πετυχαίνει στο βέλτιστο συνδυασμό οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, υπόγειου τρένου και μετρό, λιμένων και αεροδρομίων. Είναι όμως και δομικός και εξωστρεφής. Καθότι από τη μια αναλύει σε βάθος τα χαρακτηριστικά του κάθε τομέα και από την άλλη ενσωματώνει τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές. Αλλά πάνω από όλα είναι ανθρωποκεντρικός. Γιατί βασικός στόχος είναι η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και της ποιότητας ζωής του κάθε πολίτη».
Καταλήγοντας, είπε ότι αυτή η προσπάθεια του υπουργείου και της κυβέρνησης «πέρα από πολιτικά έχει και εθνικά χαρακτηριστικά. Η αναβάθμιση των υποδομών είναι πρώτα και πάνω απ’ όλα ένα εθνικό στοίχημα. Ένα στοίχημα που υπερβαίνει την εκάστοτε συγκυρία και τις αντιπαραθέσεις. […] Μια πράξη ευθύνης. Μια πράξη που ενισχύει την εμπιστοσύνη προς την Πολιτεία και την πολιτική. Μια πράξη που εμπεδώνει τον σεβασμό στους θεσμούς, που ενισχύει την ίδια τη δημοκρατία. Σε αυτή την προσπάθεια, απαιτείται σοβαρότητα, συνέπεια και καλή συνεργασία. Συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς, την τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά πάνω απ’ όλα με τις τοπικές κοινωνίες. Εμείς λειτουργούμε πάντα με το βλέμμα στο μέλλον και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους πολίτες και τις πραγματικές τους ανάγκες. Στα τρία χρόνια που είμαστε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον Κώστα Καραμανλή κάνουμε πράξη τις δεσμεύσεις μας μέρα με τη μέρα. Επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά ότι είμαστε η παράταξη των πραγματικών μεταρρυθμίσεων και των μεγάλων έργων. Γιατί και αυτό το έργο ξεκίνησε ουσιαστικά από την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά και ολοκληρώνεται από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Για άλλη μια φορά παραμένουμε συνεπείς στην ιστορία μας. Δίπλα στον πολίτη, με πράξεις και αποτελέσματα».