Παναγιώτα Σαχαρίδη: Διδάσκει θεραπευτικό χορό σε ΑμεΑ, άτομα με Ασπεργκερ και διάσπαση προσοχής -Τα οφέλη του - iefimerida.gr

Παναγιώτα Σαχαρίδη: Διδάσκει θεραπευτικό χορό σε ΑμεΑ, άτομα με Ασπεργκερ και διάσπαση προσοχής -Τα οφέλη του

Κοινωνική λειτουργός διδάσκει θεραπευτικό χορό σε ΑμεΑ
Κοινωνική λειτουργός διδάσκει θεραπευτικό χορό σε ΑμεΑ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο χορός ξεκινά. Η νεαρή κοινωνική λειτουργός δίνει οδηγίες και τα βήματα των μαθητών συντονίζονται στον ρυθμό της μουσικής.

Οι φιγούρες εκτελούνται με απόλυτη δεξιοτεχνία και τίποτα δεν μαρτυρά ότι οι παρτενέρ της ταλαντούχας δασκάλας χορού, αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα ή έχουν άλλου είδους δυσκολίες. Στο σύνολό τους, οι δεκαεπτά μαθητές της Παναγιώτας Σαχαρίδη είναι υπέροχοι και χορεύουν μαζί της, στο χώρο της στον Τρίλοφο Θεσσαλονίκης, από ζεϊμπέκικο μέχρι λάτιν και τάνγκο, αντιμετωπίζοντας τα προβλήματά τους, μέσω του χορού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ο χορός είναι μία μορφή ολιστικής προσέγγισης καθώς ακουμπά τον νου, την ψυχή και το σώμα», εξηγεί η κ. Σαχαρίδη, που ασχολείται με τη χοροθεραπεία και συμπληρώνει ότι οι καλύτεροι διάλογοι, ακόμα και με άτομα που δεν έχουν καμία λεκτική επικοινωνία, μπορούν να γίνουν μέσω του χορού, ενώ πολλά ακόμη προβλήματα μπορούν να αντιμετωπιστούν χορεύοντας.

χορος
Οι δεκαεπτά μαθητές της Παναγιώτας Σαχαρίδη είναι υπέροχοι και χορεύουν μαζί της, στο χώρο της στον Τρίλοφο Θεσσαλονίκης από ζεϊμπέκικο μέχρι λάτιν και τάνγκο

Η Κοινωνική Λειτουργός και Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, που είναι δασκάλα χορού σε αθλητικούς συλλόγους στην Ορμύλια και στη Σιθωνία, εφαρμόζει εδώ και τέσσερα χρόνια το πρόγραμμα της Συμβουλευτικής μέσω χορού και κίνησης σε ΑμεΑ. Ο πρώτος της μαθητής ήταν ο Χρήστος Πουρνάρας, ένας ενήλικας με βαριά νοητική υστέρηση και αυτισμό, ο οποίος έγινε γνωστός σε όλη την Ελλάδα για τα σπουδαία χορευτικά του κατορθώματα, όπως εξήγησε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» η κ. Σαχαρίδη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ο Χρήστος είναι για μένα η ζωντανή απόδειξη πως όλα μπορούν να συμβούν, να αλλάξουν, να εξελιχθούν με το χορό. Ξεκίνησε να χορεύει μαζί μου, είχε πάθος και αγάπη από την αρχή και μάλιστα κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στην κατηγορία του και έχει συμμετάσχει στα μεγαλύτερα φεστιβάλ χορού ανά την Ελλάδα», εξηγεί η νεαρή δασκάλα χορού.

Όπως λέει, ο Χρήστος ήταν το παράδειγμα ώστε πολλοί, βλέποντας την εξέλιξή του και κυρίως την αλλαγή του προς το καλύτερο με την ενασχόληση του με τον χορό, να ξεκινήσουν να χορεύουν μαζί της. «Πλέον ασχολούμαι με πολλούς μαθητές που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού, έχουν διάσπαση προσοχής, σύνδρομο Asperger, νοητική υστέρηση, κινητικά προβλήματα. Μιλάμε με την κίνηση, μέσω της οποίας αποτυπώνονται ελεύθερα όλα τα συναισθήματα», σημειώνει.

αμυγδαλια
Η Κοινωνική Λειτουργός και Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, που είναι δασκάλα χορού σε αθλητικούς συλλόγους στην Ορμύλια και στη Σιθωνία, εφαρμόζει εδώ και τέσσερα χρόνια το πρόγραμμα της Συμβουλευτικής μέσω χορού και κίνησης σε ΑμεΑ

Τι είναι η χοροθεραπεία

Οι μαθητές- χορευτές είναι ηλικίας από έξι έως και 30 ετών και τα είδη στα οποία χορεύουν, διαφέρουν κατά περίπτωση και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα. Μπορεί κάποιος να χορεύει ένα ελληνικό λαϊκό τραγούδι, ένα αισθαντικό ταγκό η ένα ρομαντικό βαλς. Η κ. Σαχαρίδη επισημαίνει ότι για να ασχοληθεί κάποιος με τη χοροθεραπεία δεν απαιτείται κάποια ειδική γνώση χορού καθώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα εστιάζει σε γνωστικές και συναισθηματικές λειτουργίες, οι οποίες είναι καταγεγραμμένες μέσα μας από τη στιγμή της γέννησής μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως λέει χαρακτηριστικά, «από την περίοδο που ήμασταν μέσα στην κοιλιά της μητέρας μας, είχαμε κίνηση, χορεύαμε». Είναι μία σημαντική μέθοδος που βοηθά στην απελευθέρωση, κοινωνικοποίηση και ένταξη του ατόμου στο κοινωνικό σύνολο.

«Προσωπικά δεν εστιάζω στην ιδιαιτερότητα, αλλά σε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που έχει ο μαθητής και τον κάνουν μοναδικό. Ξεκινάμε με ιδιαίτερα μαθήματα και στην πορεία ο μαθητής εντάσσεται στο πλαίσιο μιας ομάδας. Όλοι μπορούν να χορέψουν και να βρουν χαρά μέσα σε αυτό», λέει η δασκάλα χορού.

χρηστος μεταλιο
«Ο Χρήστος είναι για μένα η ζωντανή απόδειξη πως όλα μπορούν να συμβούν, να αλλάξουν, να εξελιχθούν με το χορό» αναφέρει η Παναγιώτα Σαχαρίδη

Η κοινωνική λειτουργός από τη Χαλκιδική, ολοκλήρωσε το πρώτο μεταπτυχιακό στην Ιατρική Σχολή του ΑΠΘ, με θέμα την «Κλινική ψυχική υγεία» και αυτήν την περίοδο φοιτά στο δεύτερο μεταπτυχιακό της Ιατρικής Σχολής του ΔΠΘ, με θέμα την «Πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας». Επιπλέον είναι κάτοχος πτυχίου Βraille, συστήματος ανάγνωσης γραφής τυφλών στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, ώστε να μπορεί να διδάξει χορό και σε άτομα με προβλήματα όρασης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

*Τις φωτογραφίες παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Σαχαρίδη27

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ χορός ΑμΕΑ κοινωνικη λειτουργος
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ