Kατά 1240% έχει αυξηθεί, σε σχέση με το 2022, ο αριθμός των τουριστών από την Ιβηρική χερσόνησο, που επισκέπτονται την Κεντρική Μακεδονία, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής (ΤΟΧ), με αφορμή τη δεύτερη εκδήλωση προώθησης της περιοχής στην ισπανική αγορά, που πραγματοποιήθηκε στη Μαδρίτη.
Η Κεντρική Μακεδονία, μέχρι πρότινος άγνωστη στους Ισπανούς, προσελκύει τα τελευταία χρόνια ολοένα περισσότερους τουρίστες από τη συγκεκριμένη χώρα, λόγω της εγγύτητας και της στενής πολιτιστικής σχέσης που διατηρεί η Ισπανία με την Ελλάδα. Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του ΤΟΧ, η εντυπωσιακή αύξηση των αφίξεων από την Ιβηρική χερσόνησο στην Κεντρική Μακεδονία «αποδεικνύει σαφώς το έντονο ενδιαφέρον που έχει προκαλέσει η προώθηση των κύριων αξιοθέατων της περιοχής, γεγονός που οφείλεται εν μέρει στη προνομιακή σύνδεση της Ελλάδας με την Ισπανία μέσω απευθείας πτήσης από τη Βαρκελώνη προς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης (από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο 2024, οι αφίξεις έφτασαν τις 10.065, αυξημένες κατά 78,30 % σε σχέση με το 2023), καθώς και στη μεγάλη κίνηση κρουαζιερόπλοιων».
Προσπάθεια να καθιερωθεί η Χαλκιδική και η Κεντρική Μακεδονία προορισμός των Ισπανών
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, τόσο η Χαλκιδική, όσο και γενικά η Κεντρική Μακεδονία, γίνεται προσπάθεια να καθιερωθούν ως προορισμός διακοπών στο κοινό της Ισπανίας, προσφέροντας πραγματικούς θησαυρούς για τους ταξιδιώτες. Η εκδήλωση, η οποία έλαβε χώρα στο «Palacio de los Duques Gran Meliá», πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της πρεσβείας της Ελλάδας στη Μαδρίτη και άνοιξε με χαιρετισμό του Έλληνα πρέσβη, Ηλία Φωτόπουλου, ο οποίος τόνισε ότι «πρόκειται για μία από τις πιο γνωστές περιοχές του κόσμου, καθώς είναι η πατρίδα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και του φιλόσοφου Αριστοτέλη». Η εκδήλωση είχε επίσης τη στήριξη του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και του Ελληνοϊσπανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου. Ο διευθυντής του ΤΟΧ, Γιώργος Μπρουτζάς και η Αλεξάνδρα Γαϊτανάκη, εκπρόσωπος της Διεύθυνσης Τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας, παρουσίασαν σε πάνω από 40 δημοσιογράφους και εκπροσώπους των ισπανικών ΜΜΕ, επιχειρηματικών ενώσεων, εκπροσώπους ισπανικών ταξιδιωτικών πρακτόρων καθώς και γραφείων, τις διάφορες εμπειρίες που προσφέρουν αυτοί οι μοναδικοί προορισμοί.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον πολιτιστικό, ιστορικό και φυσικό πλούτο που χαρακτηρίζει την περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και την ευρεία γκάμα δραστηριοτήτων και τουριστικών προτάσεων που την καθιστούν ελκυστική για διάφορους τύπους ταξιδιωτών. Από ονειρεμένες παραλίες και ορεινά τοπία μέχρι ιστορικές πόλεις, γαστρονομικές διαδρομές και εμπειρίες οινοτουρισμού. Η δε Χαλκιδική «με τις χρυσαφένιες αμμουδιές, τα κρυστάλλινα νερά και τα πλούσια φυσικά τοπία αποτελεί ιδανικό προορισμό τόσο για όσους αναζητούν χαλάρωση όσο και για τους λάτρεις της περιπέτειας. Με γραφικά παραθαλάσσια χωριά, εκλεκτή τοπική γαστρονομία και έναν συνδυασμό ζωντάνιας και ηρεμίας, η Χαλκιδική προσφέρει μια ποικιλόμορφη εμπειρία που συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία της ελληνικής φύσης με τη ζεστή φιλοξενία της» καταλήγει η ανακοίνωση.
ΑΠΕ-ΜΠΕ