Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την κάκιστη εικόνα που παρουσιάζουν οι επιδόσεις των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου σε έκθεσή της για την «παρακολούθηση και κατάρτιση του 2019».
Ουσιαστικά, η συγκεκριμένη έκθεση έρχεται να επιβεβαιώσει τα στοιχεία που είχε δώσει προ ημερών στη δημοσιότητα η Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κατά τα οποία αποτυπωνόταν ότι οι μισοί μαθητές της χώρας είναι λειτουργικά αναλφάβητοι.
Οσον αφορά την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι συντάκτες κάνουν ειδική αναφορά στους 15χρονους μαθητές που εξακολουθούν να διατρέχουν τον κίνδυνο εκπαιδευτικής φτώχειας καθώς, όπως γράφει η Καθημερινή, δεν διαθέτουν βασικές δεξιότητες στη γραφή, την ανάγνωση και στα μαθηματικά ή τις θετικές επιστήμες.
Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα το συγκεκριμένο ποσοστό ανέρχεται σε 32% όταν ο μέσος όρος στις χώρες της ΕΕ κυμαίνεται περίπου στο 20%.
Αναλυτικότερα τα στοιχεία για την Ελλάδα:
- το 35,8% των μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στα Μαθηματικά ενώ στην έκθεση του 2009 το ποσοστό ήταν 30,4% με τον μέσο όρο της ΕΕ να είναι στο 22,2%
- Το 32,7% των μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στις φυσικές επιστήμες ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 20,6% με το ελληνικό ποσοστό να έχει αυξηθεί από το 25,3% του 2009
- Χαμηλή επίδοση στην ανάγνωση καταγράφεται στο 27,3% των μαθητών όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 19,7% και το αντίστοιχο ελληνικό ποσοστό του 2009 ήταν 21,3%
- Απεναντίας η χώρα μας είναι πολύ καλύτερα από την Ευρώπη στην πρόωρη εγκατάλειψη των σπουδών από φοιτητές ηλικίας 18-24 ετών με ποσοστό 4,7% όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 10,6%